کد خبر: 598756
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۴ ۰۵:۰۵:۰۰
| |

شما را اعدام کنیم؛ به ازای هر کدام از شما ۲۰۰۰ تا چریک‌زاده می‌شود

مگر تو مغز ما گچ است که شما را اعدام کنیم. اگر شما که مذهبی هستید اعدام کنیم به ازای هر کدام از شما 2000 تا چریک زاده می‌شود.

شما را اعدام کنیم؛ به ازای هر کدام از شما ۲۰۰۰ تا چریک‌زاده می‌شود
کد خبر: 598756
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۴ ۰۵:۰۵:۰۰

لطف‌الله میثمی چهره سیاسی مبارزاتی پیش از انقلاب گفت: من اول شهریور 1350 دستگیر شدم و در یکی از کریدورهای اوین روی زمین نشسته بودم و دقیقا می‌شنیدم که پرویز ثابتی پشت بی‌سیم نشسته بود و می‌گفت در آذربایجان، یک گروه 12 نفره با این مشخصات را دستگیر کنید یا یک گروه دیگر در شیراز بودند که پشت بی‌سیم دستور می‌داد آنها را دستگیر کنند. 

به گزارش هم‌میهن، وی ادامه داد، من این خاطره را تعریف کرده‌ام. من کاملا صدای او را می‌شنیدم و با صدای او به این دلیل آشنا بودم که در اواخر سال 48 در یک مصاحبه تلویزیونی درباره (تیمور) بختیار و گروه‌های کمونیستی صحبت می‌کرد و مصاحبه مفصلی از او پخش شده بود. گفت‌وگو با او با نام «مقام امنیتی» صورت گرفت و اولین بار بود که یک مسئول ساواک چهره‌اش در تلویزیون دیده شد. صدای او مشخص بود و من او را از روی صدا شناختم. 

سعید محسن، یکی از بنیانگذاران سازمان مجاهدین خلق هم می‌گفت که پرویز ثابتی با او صحبت کرده و گفته که «مگر تو مغز ما گچ است که شما را اعدام کنیم. اگر شما که مذهبی هستید اعدام کنیم به ازای هر کدام از شما 2000 تا چریک زاده می‌شود» این هم خاطره‌ای است که شنیده‌ام. ثابتی در جریان بازداشت بچه‌ها بود و در آن نقش داشت. البته من هیچ‌وقت نگفته‌ام که دیده‌ام او بالا سر کسی بوده و خودش شکنجه می‌داده است. طبیعتا مقامش خیلی بالاتر از این بود که خودش دست به عمل بزند. وقتی من در حوالی سال 54 نابینا شدم، او به سلول من در زندان اوین آمد و نیم ساعت با هم گفت‌وگو داشتیم. از جمله سوال‌های او این بود که چرا «شما دست به این کارها زدید؟»

من آن زمان درباره مخازن نفتی گفتم و به او گفتم:«من در آمریکا بودم و دولت فدرال درباره چاه‌های نفتی اصرار داشت که این چاه‌ها به آب نمک نرسد و ریزش نکند و کنترل کاملی بر چاه‌های نفتی به‌عنوان حفاظت مخازن این کشور داشت. من به ایران آمدم و دیدم که چنین رویه‌ای وجود ندارد. انتقاد هم کردم اما کسی گوش نداد. فریاد زدم کسی نشنید؛ من تکنسین بودم و شما با کارهایتان مرا سیاسی کردید.» و او جوابی نداد. پس ما چنین گفت‌وگوی مفصلی داشتیم و برخوردی که من داشتم واقعی بوده است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها