کد خبر: 598418
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۰۹:۵۰:۰۰
| |

پاسخ قالیباف به تذکر یک نماینده درمورد وضعیت ارز؛ امروز یک ساعت جلسه داشتیم، فردا هم داریم

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به انتقاد نماینده تهران از عدم حضور مسئولان دولتی در نشست غیرعلنی امروز مجلس پیرامون گرانی ارز گفت: مجلس شورای اسلامی فردا صبح پیرامون مساله ارز جلسه تشکیل خواهد داد و قطعا موضوع گرانی ارز از مسائل مهمی است که باید به آن توجه شود.

پاسخ قالیباف به تذکر یک نماینده درمورد وضعیت ارز؛ امروز یک ساعت جلسه داشتیم، فردا هم داریم
کد خبر: 598418
|
۱۴۰۱/۱۲/۰۲ ۰۹:۵۰:۰۰

عبدالحسین روح‌الامینی، نماینده تهران در  جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده ۲۲ آیین‌نامه و در جریان بررسی گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص موافقت‌نامه آب و هوایی پاریس بیان کرد: جایگاه و شأن مجلس مهم است. امروز آب و هوای شهرها و روستاهای کشور به واسطه گرانی ارز، سکه و طلا وضعیت خوبی ندارد. آیا مسائل اقتصادی کشور امروز مهم‌تر است یا موافقت‌نامه آب و هوایی پاریس؟ رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسات کلان و در غیاب نمایندگان از کیان و شأن مجلس دفاع می‌کند اما آیا رئیس دولت، معاون اول، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی در حال انجام چه کاری هستند.

به گزارش ایسنا، وی در ادامه اظهار کرد: به جای این‌که این افراد به مجلس شورای اسلامی احضار شوند، خودشان باید تقاضا کنند و داوطلب شوند تا برای بهبود روابط بین قوا و پاسخگویی به نمایندگان مجلس در صحن حضور پیدا کنند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آیا درست است که ما در پشت درهای مجلس و در جلسه غیرعلنی مطالبی را مرور کنیم که در جلسات کمیسیون‌ها و صداوسیما تکرار می‌شود. اگر دولت حواسش نیست که به نفع آنان است که برای حضور در مجلس شورای اسلامی پیش‌قدم شوند باید آنها را احضار کنید تا در جلسات مجلس حضور پیدا کنند.

محمد باقر قالیباف در پاسخ به تذکر روح الامینی بیان کرد: طبق آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی ما مکلف هستیم که بدون نوبت گزارش‌های کمیسیون اصل ۹۰ را در دستور قرار دهیم. همانطور که مستحضر هستید گزارش کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص موافقت‌نامه آب و هوایی پاریس حتما باید خوانده می‌شد از سویی دیگر موضوع آب و هوا حتما از موضوعات حیاتی کشور است. از ابتدای مهرماه تا به امروز حداقل در دو سوم ایام به خاطر آلودگی هوا مدارس تعطیل شده است پس قطعا موضوع آب و هوا مساله مهمی است همانطور که موضوع ارز نیز مهم است.

رئیس مجلس در ادامه تاکید کرد: در ابتدای صبح امروز نیز مجلس شورای اسلامی یک ساعت پیرامون مساله ارز و مسائل اقتصادی جلسه غیرعلنی داشت و فردا صبح نیز مجددا جلسه‌ای پیرامون ارز در مجلس تشکیل خواهد شد اما نباید از مسیر اصلی خود خارج شویم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها