کد خبر: 597692
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۱۳:۰۵:۵۹
| |

حاج علی اکبری، خطیب جمعه موقت تهران:

چینی‌ها در سفر رئیسی اشتباه‌شان در عربستان را جبران کردند

خطیب جمعه تهران با بیان اینکه هیأت ایرانی در این سفر با قوت در برنامه‌ها و قراردادها حضور پیدا کرد و طرف چینی هم در میزبانی، احترام و تکریم سنگ‌تمام گذاشت که به‌نوعی جبران شدن موضوع عربستان بود که امیدواریم باعث خیر و برکت باشد.

چینی‌ها در سفر رئیسی اشتباه‌شان در عربستان را جبران کردند
کد خبر: 597692
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۸ ۱۳:۰۵:۵۹

حجت‌الاسلام محمد جواد حاج‌علی‌اکبری، خطیب جمعه تهران در خطبه‌ اول نمازجمعه این هفته تهران در مصلای امام خمینی (ره) با تبریک مبعث پیامبر گرامی اسلام گفت: امیدواریم در ماهی که به ماه پیامبر اعظم موسوم است، به سلامت و عافیت وارد شده و از برنامه‌ها، فیوضات و سفرهای پُر برکت و معنوی این ماه بهره‌مند باشیم.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه در زمان ما که عصر جاهلیت مدرن است، گمشده بزرگ بشریت مکارم اخلاق است، گفت: این حکومت ظالمان، جاهلان و مستکبران نتیجه کاهش سطح اخلاق است و بیش از هر زمان دیگری به پیامبراسلام و فضیلت‌های اخلاقی مکتب او نیاز است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه مبعث بزرگترین و مهمترین پیچ تاریخی است که بشریت تجربه کرد، گفت: روز با عظمتی که همه انبیاء، اولیاء و همه خوبان و انسان‌ها در تمام تاریخ منتظر آن بودند که وقتی رسید عالم را تغییر داد و تاریخ را وارد مسیر آخرالزمانی کرد. بعد از این مبعث بزرگ، پیچ تاریخی باشکوه دیگری هم در پیش است و آن ظهور امام زمان (عج) است که تحقق‌بخش همه آرمان‌ها، آرزوها و برنامه‌های این مبعث بزرگ است.

چین در آینده نزدیک قدرت بلامنازع اقتصاد جهانی است

امام جمعه تهران همچنین با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به چین، آن را اتفاق مهمی دانست و گفت: سفری که با توجه به موقعیت کنونی مورد توجه جهان قرار گرفته است و آثار ملی برای دو کشور و نیز آثار منطقه‌ای و بین المللی دارد که بعضی از آن‌ها همین الآن دیده می‌شود و برخی دیگر هم در آینده اتفاق خواهد افتاد.

وی مسأله جانمایی جایگاه ایران در معادلات آینده جهان را مسأله‌ای اساسی توصیف کرد و افزود: سهم جمهوری اسلامی باید با دقت، حکمت و البته با کار جهادی مسئولین و مردم ایران به دست آید که این سفر هم در راستای این کار بزرگ است. چین در آینده نزدیک قدرت بلامنازع اقتصادی جهانی است و داشتن قرارداد راهبردی مشترک با این کشور می‌تواند به ما کمک کند.

خطیب نمازجمعه تصریح کرد: عضویت و حضور پررنگ در سازمان شانگهای و دیگر مجموعه‌های آسیایی هم مورد توجه قرار گرفته است و باید از مسأله داشتن دشمن مشترک هم برای کارهای مشترک و تقویت امنیت دو کشور و منطقه هم استفاده شود.

چینی‌ها در سفر آیت‌الله رئیسی خطایشان در عربستان را جبران کردند

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی‌اکبری با بیان اینکه هیأت ایرانی در این سفر با قوت در برنامه‌ها و قراردادها حضور پیدا کرد و طرف چینی هم در میزبانی، احترام و تکریم سنگ‌تمام گذاشت که به‌نوعی جبران شدن موضوع عربستان بود که امیدواریم باعث خیر و برکت باشد.

این خبر تکمیل می‌شود...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها