کد خبر: 596663
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۳ ۱۹:۲۰:۰۰
| |

روزنامه فرهیختگان خطاب به مسئولان؛ راهپیمایی ۲۲ بهمن پشتوانه مردمی اصلاح از درون است

روزنامه فرهیختگان نوشت: پیام امید به اصلاح درونی برای جمعیت میلیونی راهپیمایی 22 بهمن «قوت‌قلب» است، چه آنکه آنها مهم‌ترین سند مردمی بودن انقلاب هستند. پایان پرونده اپوزیسیون پروژه‌بگیر از موکلان آمریکایی در توجه و عمل به همین پروژه اصلاح از درون است.

روزنامه فرهیختگان خطاب به مسئولان؛ راهپیمایی ۲۲ بهمن پشتوانه مردمی اصلاح از درون است
کد خبر: 596663
|
۱۴۰۱/۱۱/۲۳ ۱۹:۲۰:۰۰

روزنامه اصولگرایان فرهیختگان با اشاره به حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خطاب به مسئولان تاکید کرده که پشتوانه مردمی اصلاح از درون آماده است.

به گزارش فرهیختگان، واقعیت پایمردی اجتماعی بدنه مردمی به انقلاب اسلامی قابل‌کتمان نیست، حتی اگر رسانه‌های جهانی و فارسی‌زبان ضدانقلاب آن را سانسور کنند.  اما همزمان بستن راه گفت‌وگو پیرامون وضعیت فعلی ایران و اندیشیدن درباره اینکه چگونه می‌توانیم التیام زخم‌های کهنه اقتصادی و اجتماعی را پیدا کنیم هم قابل چشم‌پوشی نیست. تصمیم درباره پایان یافتن پرونده قضایی هزاران نفر از کسانی که در وقایع اخیر دستگیر شده بودند به‌طوری‌که سابقه‌ای برای آنها ثبت نشود، شروعی برای تغییر است. شروعی البته لازم برای حل مشکلات خانوادگی درون خانواده. این جنس سیاست‌های اصلاحی امیدآفرین است؛ هم برای افرادی که خودشان یا نزدیکان‌شان درگیر ماجرایی قضایی بودند و هم برای تحلیلگران.

در ادامه گزارش فرهیختگان آمده است: امید دوم حتما مهم‌تر است، چون خبر از تدبیری اصلاح‌گرایانه در لایه‌های اصلی نظام سیاسی می‌دهد. این تدابیر با مکانیسمی پیچیده‌تر و سخت‌تر از موضع اجرایی در حوزه اجتماعی و فرهنگی باید دنبال شود. اطمینان عمیق مدافعان اصلاح از مسیر جمهوری اسلامی این است که می‌توان با تکیه بر همان اصول انقلاب 57 سیاست‌هایی را تغییر داد و چالش‌های مهمی را حل کرد. پیام امید به اصلاح درونی برای جمعیت میلیونی راهپیمایی 22 بهمن «قوت‌قلب» است، چه آنکه آنها مهم‌ترین سند مردمی بودن انقلاب هستند. همین مردمی که در زندگی روزمره خودشان به جنگ گرانی در اقتصاد و بی‌تدبیری در فرهنگ و جامعه می‌روند. پایان پرونده اپوزیسیون پروژه‌بگیر از موکلان آمریکایی در توجه و عمل به همین پروژه اصلاح از درون است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها