کد خبر: 595928
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ۱۸:۱۵:۰۷
| |

موسوی خوئینی‌ها در حرم امام:

امروز اعتماد مردم خیلی شکننده شده است

موسوی خوئینی‌ها ادامه داد: همه آنها می‌خواستند کار خوبی انجام دهند، ولی خیلی‌ها به اصول کار توجه نکردند و اصول از دست رفت. آدم‌ها بد نیستند و حتی بعضی از آنها خیلی هم خوب هستند و از من و شما هم بهترند، ولی چون آن اصول را از دست داده‌اند، به نظر من امروز اعتماد مردم خیلی شکننده شده است

امروز اعتماد مردم خیلی شکننده شده است
کد خبر: 595928
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ۱۸:۱۵:۰۷

محمد موسوی خوئینی‌ها دبیرکل مجمع روحانیون مبارز در سخنانی در حرم امام خمینی گفت: یک کار را امام انجام داد که خیلی عظیم و با عظمت است و آقایان هم اشاره کردند، ولی ما آن راه را ادامه ندادیم؛ یعنی به نظرم مشکل این است که ما ادامه ندادیم و همچنان به سرخوشی آن همه محبوبیت، ثروت و سرمایه زمان را گذرانده ایم و اصولی را که امام بر اساس آنها موفق شد آن کار عظیم را انجام بدهد و آن اعتماد را در مردم ایجاد کند، انگار کنار گذاشتیم و فراموش کردیم.

به گزارش جماران، وی افزود: به هر حال ما هر طور بخواهیم به این قضیه نگاه کنیم، این مردم و اعتماد مردم نقطه اصلی و مرکزی قدرت امام بود و ما این را از دست داده‌ایم. یعنی در اثر بی‌عرضگی ما، این اعتماد مردم را از دست داده‌ایم و به یک چیزهایی چسبیده‌ایم که فکر می‌کنیم آنها خیلی مهم است. من نسبت به کسانی که بعد از امام در سطوح مختلف، چه رهبری و چه سطوح پایین‌تر، مملکت را اداره می‌کردند، هرگز ذره ای با سوء ظن نگاه نمی‌کنم. یعنی هرگز فکر نمی کنم آنها اهل دنیا و ریاست و شهوات بوده اند و به این دلیل مشکل ایجاد کرده اند.

موسوی خوئینی‌ها ادامه داد: همه آنها می‌خواستند کار خوبی انجام دهند، ولی خیلی‌ها به اصول کار توجه نکردند و اصول از دست رفت. آدم‌ها بد نیستند و حتی بعضی از آنها خیلی هم خوب هستند و از من و شما هم بهترند، ولی چون آن اصول را از دست داده‌اند، به نظر من امروز اعتماد مردم خیلی شکننده شده است. من آمار ندارم، ولی در مجموع احساس می کنم که وضع دنیای مردم خوب نیست؛ من با احتیاط می‌گویم «خوب نیست»، و الّا از هرکس می‌شنویم می گویند، «خیلی بد است».

وی با اظهار این عقیده که از سوی دیگر وضع دین هم خوب نیست، تصریح کرد: تا آنجایی که من می‌فهمم، وضع دین و باورها و اعتقادات دینی خیلی عجیب و غریب و ضعیف شده است. یعنی به هر حال ما مدعی هر دو بوده‌ایم. من گمان می‌کنم ما خوب نفهمیدیم که اصول اساسی امام برای اداره کشور چه بود و لذا به امور حاشیه‌ای چسبیدیم و آن اصول از دست رفت. ان شاء الله خود خداوند ملت و مملکت را از خطراتی که تهدیدش می‌کند نجات دهد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها