حسن خمینی:

قبل از امام همه حرف از حکومت اسلامی می‌زدند

حسن خمینی گفت: قبل از او همه حرف از «حکومت اسلامی» می زدند. ولی امام پیوند دین را با معنویت آحاد مردم گره زد. جمهوری اسلامی ودیعه خدایی بود

قبل از امام همه حرف از حکومت اسلامی می‌زدند
کد خبر: 595851
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ۱۲:۳۳:۵۸

سید حسن خمینی در مراسم تجدیدمیثاق فرماندهان و کارکنان نیروهای مسلح با آرمان‌های امام با تأکید بر اینکه مردم بیش از اینکه از سخن امام پند بگیرند از عمل او درس گرفتند، گفت: امام یک موجودی را برای ایران و مردم ما به یادگار گذاشتند و آن «جمهوری اسلامی» است؛ همان چیزی که فرمود نه یک کلمه کم و نه یک کلمه بیش. امام آمدند و خلقی را بر دوش خود حمل کردند؛ نهالی را غرس کردند و دو سه ماه بعد از پیروزی مردم رأی دادند و نظامی با عنوان «جمهوری اسلامی» پدید آمد که صد پله عمیق تر از چیزی که در ظاهرش می بینیم، در باطنش وجود دارد.

به گزارش ایسنا، او با اشاره به اینکه امام برای اولین بار در تاریخ، «جمهوریت» و «اسلامیت» را جمع کرد، اظهار داشت: قبل از او همه حرف از «حکومت اسلامی» می زدند. ولی امام پیوند دین را با معنویت آحاد مردم گره زد. جمهوری اسلامی ودیعه خدایی بود و در سال 57 بعد از انقلاب شکوهمند مردم، تحقق پیدا کرد. پاسداری از این نهال در ابتدا وظیفه همه است؛ تک تک افرادی که هستند، دل به این سرزمین داده‌اند و آرزوی سعادت و پیروزی دارند، می‌دانند سعادت مردم از گره خوردن استقلال، آزادی، جمهوریت و دینداری است و هیچ کدام از اینها بدون دیگری باقی نمی‌ماند. باید قاطعانه پیرامون این مسأله ایستاد و از او دفاع کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها