کد خبر: 594897
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ۲۱:۴۵:۲۶
| |

مرور کوتاه اعتمادآنلاین بر خبرهای دوازدهم بهمن در چهاردقیقه

روز تنش؛ از فردو تا باکو

اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای روز دوازدهم بهمن ۱۴۰۱ را برای‌تان مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

روز تنش؛ از فردو تا باکو
کد خبر: 594897
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۲ ۲۱:۴۵:۲۶

در روزی‌که خبرهایی از اقدامات جمهوری‌ آذربایجان علیه ایران شنیدیم، اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای روز دوازدهم بهمن ۱۴۰۱ را برای‌تان مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

پیش‌از هر چیز؛ خوی

قبل از هرچیز بگوییم اوضاع همچنان در خوی به هم ریخته است؛ سرما امان از زلزله‌زدگانی که بی‌امکانات مانده‌اند، بریده- طوری‌که معاون اول رئیس‌جمهور هم که باید پاسخ‌گوی این اوضاع باشد، ژست منتقد گرفته که چرا دولت را از اوضاعی چنین ناگوار باخبر نکرده‌اند- ببخشید جناب مدیر!

راستی از بی‌خبری جناب مدیر ارشد که بگذریم؛ حساب کریم باقری، کاپیتان اسبق پرسپولیس و تیم‌ملی هم مسدود شد؛ چرا؟ چون برای دریافت کمک‌های مردمی برای خوی فراخوان داده بود.

باکو- تهران و البته کمی هم تل‌آویو

امروز هم از باکو خبرهایی آمد که نشان می‌دهد تنش میان جمهوری‌اسلامی و جمهوری آذربایجان بالا گرفته است؛

اولا دولت آذربایجان بازهم بر این موضع پای فشرد که حمله به سفارتش در تهران تروریستی بوده است- تهران می‌گوید این حمله انگیزه شخصی داشته.

و وزیر دفاع اسراییل هم تلفن زده به همتای آذربایجانی‌اش و از حمله به سفارت آذربایجان انتقاد کرده و بابت همکاری‌های بیش‌تر نظامی با فرمانده مرزبانی آذربایجان که همسایه ایران است،  هم تلفنی حرف زده.

دیروز هم از این کشور همسایه خبر رسید که ۳۹نفر با ادعای جاسوسی برای ایران در آن دیار بازداشت شده‌اند- خلاصه تنش رو به افزایش است.

و ناگهان فردو

سر شب بود که خبرگزاری‌ رویترز به‌نقل از یک گزارش محرمانه‌یآژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد این نهاد جهانی از ایران به دلیل ایجاد تغییر اعلام‌نشده اساسی در اتصال بین دو مجموعه ماشین‌های پیشرفته غنی‌سازی اورانیوم با خلوص تا ۶۰درصد در فردو انتقاد کرده است- گویا بازرسان آژانس در یک بازدید سرزده در اول بهمن امسال از این ماجرا سردرآورده‌اند.

البته همین امروز صبح رئیس سازمان انرژی اتمی مملکت مدعی شده بود بین ایران و آژانس مشکلی وجود ندارد.

فقط ابراهیم نبود؛ باقر و غلامحسین هم بودند

پس‌از این‌که رئیس‌جمهور دیشب در یک گفت‌وگوی تلویزیونی یک‌تنه از فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌آپ دفاع کرد امروز وزیر ارتباطاتش کوشید مسوولیت این اتفاق را با دو رئیس قوه دیگر هم به اشتراک بگذارد- گفت: این فیلترینگ مصوبه سران سه‌قوه بوده.

با این حساب سران سه‌قوه که گویا برای بهبود اوضاع اقتصادی تشکیل شده نه‌تنها بنزین را گران و اموال عمومی را حراج می‌کند؛ برای بیکارشدن ده‌ها هزارنفر هم سه‌نفره تصمیم گرفته‌اند.

قصه پرغصه‌ی پیرزن بلوچ

مولوی عبدالحمید، امام‌جمعه اهل سنت زاهدان، درباره مرگ زنی در صف نفت و سرما توییت کرده: «مرگ غم‌انگیز یک بانوی ۵۳ساله و بیمار از اهالی شهرستان فنوج بلوچستان پس از انتظار سه‌روزه در صف دریافت نفت، دردآور است... اگر مسوولیت‌پذیری و تدبیر وجود داشت، مردم ما با چنین وضعی مواجه نمی‌شدند.»

اعتصاب در قلب بریتانیا بدون احضار و بازداشت

امروز همزمان با تظاهرات اعتراضی هزاران نفر در شهر لندن، بیش از نیم میلیون تن از معلمان، کارکنان حمل و نقل و چند اداره دولتی در کارزاری برای افزایش دستمزدها دست به اعتصاب زدند.

این اعتصاب و اعتراض، در یک‌دهه اخیر در آن مملکت بی‌سابقه بوده و البته کارگر یا کارمندی به اتهام اقدام علیه امنیت بازداشت نشد.


و کمی‌از هم فوتبال؛ در یک بازی جنجالی از لیگ‌برتر فوتبال مردان، پرسپولیس ‍۱۰نفره با آلومینیوم اراک بدون گل مساوی کرد و در بازی دیگر سپاهان با چهارگل تیم گل‌گهر را در هم کوبید. فعلا سپاهان صدرنشین لیگ شده و سرخ دومند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها