عبدالحسین روح‌الامینی، نماینده تهران در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

از دولت پیام دادند که مدتی برای استیضاح وزیر بهداشت صبر کنید، تغییراتی صورت می‌گیرد

نماینده تهران با اشاره به ارسال پیام از طرف دولت گفت: آنها گفتند یکی دو ماه دیگر صبر کنید، اصلاحات، بازنگری و رفع عیوب انجام خواهد شد که ما در پاسخ گفتیم هر کسی کار خود را انجام دهد و ما به وظیفه نظارتی خود عمل می‌کنیم و شما هم به وظیف خود...

از دولت پیام دادند که مدتی برای استیضاح وزیر بهداشت صبر کنید، تغییراتی صورت می‌گیرد
کد خبر: 594275
|
۱۴۰۱/۱۱/۱۰ ۰۷:۰۰:۰۰

عبدالحسین روح‌الامینی، نماینده تهران در مجلس یازدهم از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر بهداشت، با اشاره به برگزاری جلسه بررسی استیضاح بهرام عین‌اللهی در کمیسیون بهداشت، گفت: در جلسه یکشنبه کمیسیون بهداشت، وزیر حاضر شد و توضیحاتی ارائه داد.

نماینده تهران در مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با بیان اینکه حرف‌های وزیر بهداشت کلی و بدون حساب و کتاب بود، افزود: ما از توضیحات ایشان قانع نشدیم اما با لابی‌های متفاوت تعداد امضاها به زیر 10 امضا رسید و طرح از حد نصاب افتاد و موضوع ارجاع طرح استیضاح به صحن مجلس منتفی شد.

او تاکید کرد که طی روز یکشنبه، چندین مرتبه تعداد امضاها بالای عدد 10 و زیر آن بود و نهایتا به 7 امضا رسید. 

روح‌الامینی ادامه داد که در روزهای منتهی به حضور وزیر بهداشت در کمیسیون، پیام‌هایی از دولت می‌رسید که شما اگر صبر کنید، تغییراتی صورت خواهد گرفت.

او درباره منظور این پیام‌ها از تغییرات افزود: آنها می‌گفتند یکی دو ماه دیگر صبر کنید، اصلاحات، بازنگری و رفع عیوب انجام خواهد شد که ما در پاسخ گفتیم هر کسی کار خود را انجام دهد و ما به وظیفه نظارتی خود عمل می‌کنیم و شما هم به وظیف خود.

این نماینده مجلس درباره برنامه‌شان برای حل موضوعاتی که منجر به درخواست استیضاح شده بود نیز گفت: فصل اول نظارت ما با از حد نصاب افتادن امضاهای طرح به پایان رسید، اما فصل دوم با درخواست از دیوان محاسبات، استناد به ماده 234 آیین‌نامه و درخواست از قوه قضاییه و سازمان بازرسی و شکایت به کمیسیون اصل 90 ادامه خواهد یافت.

روح‌الامینی تاکید کرد که هرچند در این مرحله استیضاح به صحن نرفت، اما کمبودها در نظام بهداشت و درمان، واقعیتی ملموس است و با کم شدن امضاها رفع نمی‌شود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها