کد خبر: 593975
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ۱۲:۵۱:۰۱
| |

علیرضا زاکانی، شهردار تهران:

بعد از حادثه کوی دانشگاه، درخواست رهبری این بود که جبهه دفاع از انقلاب را سامان دهید؛ هاشمی و کروبی حاضر نشدند در این مسیر گام بردارند

شهردار تهران گفت: بعد از حادثه کوی دانشگاه که آن اتفاق تلخ رقم‌خورد حضرت آقا مسئولین درجه اول گروه‌ها و احزاب اصلی را دعوت کردند و شخصا جلسه گذاشتند.

بعد از حادثه کوی دانشگاه، درخواست رهبری این بود که جبهه دفاع از انقلاب را سامان دهید؛ هاشمی و کروبی حاضر نشدند در این مسیر گام بردارند
کد خبر: 593975
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۸ ۱۲:۵۱:۰۱

علیرضا زاکانی، شهردار تهران در اولین مجمع ملی «جمعیت اعتلاء نهادهای مردمی انقلاب اسلامی» ضمن گرامیداشت ایام ماه مبارک رجب، گفت: در انقلاب اسلامی رقبایی داشتیم که 44 سال است نمی توانند ما را تحمل کنند و شیطنت می‌کنند؛ مهمترین دشمنان ما آمریکا و لیبرال سرمایه‌داری هستند؛ براساس نسبتی که ناظر به انسان و جایگاه انسان دارند.

به گزارش فارس، بخش هایی از اظهارات زاکانی را در ادامه می خوانید:

  • بعد از حادثه کوی دانشگاه که آن اتفاق تلخ رقم‌خورد حضرت آقا مسئولین درجه اول گروه‌ها و احزاب اصلی را دعوت کردند و شخصا جلسه گذاشتند. درخواست آقا این بود که براساس اسلام، انقلاب اسلامی، امام و ولایت فقیه جمع شوید و جبهه دفاع از انقلاب را سامان دهید تقریبا طی یک سال و نیم ۲۷ حزب و گروه به تفاهم رسیدند. 
  • دیدار‌هایی با برخی از عناصر شد، ولی آن‌ها حاضر نشدند در این مسیر گام بردارند حتی ۳ دیدار با آقای کروبی صورت گرفت که وی گفت: که «من به درستیِ حرف‌های شما واقفم، اما دوستانم نمی‌گذارند ما با هم همراه شویم یا مرحوم هاشمی از موضعی دیگر برای همراهی با جمع استنکاف کرد.»
  • به نظر من احزاب در کشور ما جایگاه ویژه ای دارند و می‌بایست گام به گام به سمت احزابی رویم که براساس ویژگی های سه گانه‌ای که رهبری مشخص کردند جنس و عیارشان اسلامی باشد. رهبر انقلاب در همان جلسه فرمودند اگر این 3 ویژگی وجود نداشته باشد غربی است و اگر رسیدن به این چنین حزبی را دنبال کنید به نتیجه نمی رسید.
  • امروز که این جمعیت شکل می‌گیرد و این بنیان گذاشته می‌شود و در مسیر کارآمدی و توجه این مجموعه به بهره مندی از میدان دادن به ظرفیت های جمعی است، که مجموعه های تشکل یافته در قاعده هرم اجتماعی با خلاقیت‌ها و اراده‌های متفاوت در متن جامعه است و این حزب علی‌القاعده این مسیر را می‌خواهد هموار کند که این میدان برای عمل اجتماعی و تاثیرگذاری این سمن‌ها فراهم شود. عملا مسیری هموار می شود که به سمت تحقق مردم سالاری دینی است.
  • ما در این 44 سال 3 مساله را فهم کردیم هر وقت به اسلام عمل کردیم پیروز شدیم یک مورد وجود ندارد که به اسلام عمل کرده باشیم و شکست خورده باشیم. هرچه مشکل داشتیم این بوده است به اسلام عمل نکرده‌ایم.
  • حقیقتا در تهران معضلات مختلفی وجود دارد که به لطف الهی و همت شورای شهر از منابع پایدار و برنامه های خوبی برای تغییر و تحول در عرصه‌های مختلف شهری در نظر گرفته‌ایم که این برنامه‌ها در عرصه روح و کالبد شهر طرح ریزی شده‌اند و امیدواریم بتوانیم با خدمت شایسته به مردم گامی کوچک برای آنان برداریم؛ مردم ما بزرگ‌تر و عزیز‌تر از این هستند که این مشکلات گریبانگیر آنها باشد.
  • انشاالله بتوانیم به توانمندی‌هایمان تکیه کنیم و با حرکت جمعی و حضور جدی گامی در جهت حل مشکلات برداریم این مسیر نیازمند به مشارکت و همکاری است و همه باید دست به دست هم دهیم. دولت، مجلس و دستگاه قضایی باید در کنار هم باشند تا سطح خدمتشان را بالا ببرند و با مسئولیت پذیری بتوانیم انشاالله گامی در مسیر تحقق اهداف انقلاب اسلامی برداریم.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها