کد خبر: 593286
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۱۳:۲۰:۰۰
| |

فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی:

تنگه هرمز که سهل است، اقیانوس منجمد جنوبی را هم می‌بندیم

یک نماینده مجلس گفت: ایران با کشور‌های دیگر خصومتی ندارد که از طریق بستن تنگه هرمز بخواهد برخود تقابلی داشته باشد. اما اگر تهدیدی متوجه کشور شود تنگه هرمز که سهل است، محدوده اختیارات را تا اقیانوس منجمد جنوبی هم گسترش می‌دهیم. چراکه ایران هیچ محدودیتی ندارد.

تنگه هرمز که سهل است، اقیانوس منجمد جنوبی را هم می‌بندیم
کد خبر: 593286
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۴ ۱۳:۲۰:۰۰

ابتدای هفته جاری خبر پس گرفتن پرچم‌های مصلحتی پاناما از ۱۳۶ نفتکش ایرانی منتشر شد. با توجه به اینکه بیشترین کشتی‌های ثبت‌شده در جهان متعلق به این کشور است، این اقدام پاناما صادرات نفت ایران را در شرایط تحریمی سخت‌تر از گذشته هم می‌کند.

به گفته مرتضی بهروزی‌فر، کارشناس انرژی، ایران با استفاده از پرچم‌های این کشور تحریم‌های نفتی را دور می‌زد. حال با اتخاذ چنین تصمیمی صادرات نفت ایران با چالش‌های بیشتری هم مواجه می‌شود.

البته دولت ایران باز هم به اهرم فشار همیشگی خود، یعنی تهدید به بستن تنگه هرمز روی آورده و اعلام کرده است که با توجه به اقدامات متخصمانه پارلمان اروپا و کشور‌هایی نظیر پاناما این تنگه را می‌بندد. در حالی که هنوز ابهامات فراوانی در رابطه با اختیارات ایران برای تصمیم‌گیری درباره این تنگه وجود دارد.

فریدون عباسی دوانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس، درباره اقدام پاناما و واکنش ایران به این کشور گفت: پس گرفتن پرچم‌های پاناما تاثیری در صادرات نفت ایران ندارد و روش‌های مختلف برای دور زدن تحریم‌ها همچنان پابرجاست. با گرفتن یک پرچم هرگز صادرات نفت ایران متوقف نمی‌شود.

به گزارش تجارت نیوز، بخش هایی از گفت و گوی عباسی را در ادامه می خوانید:

  • ایران با کشور‌های دیگر خصومتی ندارد که از طریق بستن تنگه هرمز بخواهد برخود تقابلی داشته باشد. اما اگر تهدیدی متوجه کشور شود تنگه هرمز که سهل است، محدوده اختیارات را تا اقیانوس منجمد جنوبی هم گسترش می‌دهیم. چراکه ایران هیچ محدودیتی ندارد.
  • در صورت افزایش فشار‌های اقتصادی ایران نیز راه‌های مقابله معقول را پیش می‌گیرد. امثال اقدامات پاناما صرفا جنگ روانی است و نباید در مقابل آن کوتاه آمد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • من ارسالی در
    چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱

    سردر سلیمانی ترور شد. دانشمندان هسته ای ترور شدند. به سایت های هسته ای کشور حمله شد. هیچ غلطی نکردید...
    در ضمن جرات ندارید تنگه هرمز را ببندید بستن تنگه هرنز جرات میخواد که شماها ندارید....
    کاش پشتوانه مردم را از دست نمیدادید شماها بدون مردم هیچ هستید و هیچ غلطی نمیتونید بکنید....من حرف مفت نزنید

  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱

    شما میتونید خروس را هم به تخم گذاشتن وادار کنید

  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱

    البته در حرف

  • شهروند ارسالی در
    چهارشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۱

    نمیخواداقیانوس منجمدجنوبی راببندیدتورم افسارگسیخته ووضعیت نابسامان اقتصادی وشرایط افتضاح کشوررادرست کنیدبستن آن پیشکشتان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها