کد خبر: 593141
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۲۱:۴۶:۰۸
| |

مرور کوتاه اعتمادآنلاین بر خبرهای سوم بهمن در چهاردقیقه

تحریم‌باران

در روزی‌که هوا همچنان سنگین بود، اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای روز سوم بهمن ۱۴۰۱ را برای‌تان مرور کرده است

تحریم‌باران
کد خبر: 593141
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۳ ۲۱:۴۶:۰۸

امروز تحریم‌باران بود. در روزی‌که هوا همچنان سنگین بود، اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای روز سوم بهمن ۱۴۰۱ را برای‌تان مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

آمریکا، اروپا، بریتانیا... و ما

امروز یکی‌از پی دیگر، آمریکا، اتحادیه‌اروپا و بریتانیا بابت برخوردها با اعتراضات سپاه، و چهره‌هایی مرتبط با این نهاد نظامی و برخی چهره‌های سیاسی و نظامی دیگر را تحریم‌کردند.

آمریکا ۱۰ فرمانده سپاه و به‌جز آن‌ها، بنیاد تعاون سپاه، اروپا، ۳۷نهاد و چهره را بابت نقش‌شان در پیوند با برخورد با اعتراضات و بریتانیا هم پنج فرمانده ارشد نظامی ارتش و سپاه را تحریم کردند.

البته جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اروپا، امروز تاکید کرد برای گنجاندن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی، حکم دادگاه یک کشور اروپایی لازم است.

امروز البته متقابلا وزارت‌خارجه درباره تروریستی تلقی‌شدن سپاه خط‌ونشان کشید.

در مجلس هم یک نماینده، آصفری، نماینده شازند، گفت مجلس برای مقابله به مثل با طرح تروریست قلمدادشدن سپاه می‌خواهد بستن تنگه هرمز را تصویب کند و یک نماینده مجلس، نظام‌الدین موسوی، نماینده تهران هم گفت مجلس برنامه‌ای برای تنگه هرمز ندارد.

مخابراتی‌ها هم اعتراض دارند

کارکنان و بازنشستگان شرکت مخابرات ایران امروز در چندین شهر کشور در برابر ادارات مخابرات دست به اعتراض زدند و علیه مقامات ارشد ارتباطاتی کشور شعار دادند. آن‌ها به اوضاع معیشتی و رفاهی‌شان اعتراض دارند- چه کسی اعتراض ندارد؟
یک خبر بد درباره چشم‌ها
بنابر گزارش رسانه‌های محلی کردستان، کوثر خشنودی‌کیا، نایب‌قهرمان تیراندازی زنان آسیا، که در اعتراضات اخیر در کرمانشاه از ناحیه چشم گلوله خورده بود، بینایی این چشمش را کاملا از دست داده.

یک خبر خوب درباره اعدام‌ها

به‌گفته امیر هاشمی، مدیر روابط عمومی دیوان عالی در ایران فرجام خواهی محمد قبادلو پذیرفته شده است. محمد قبادلو از معترضان اعتراضات اخیر به «قصاص» محکوم شده است.

هاشمی در توییتر نوشته: «در پی محکومیت محمد قبادلو به قصاص نفس، فرجام خواهی وکیل وی در دیوان عالی کشور ثبت و پرونده جهت رسیدگی به یکی از شعب ارجاع شد.»

یک خبر بد صنفی

ابوالحسن مختاباد، روزنامه‌نگار با سابقه حوزه ادبیات و موسیقی و از فعالان صنفی عرصه موسیقی امروز در سن ۵۳سالگی در آمریکا درگذشت. همشهری و همشهری آنلاین از مهم‌ترین رسانه‌هایی بودند که مختاباد در آن‌ها قلم زده بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها