کد خبر: 592915
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۲۱:۱۸:۱۳
| |

مرور کوتاه اعتمادآنلاین بر خبرهای دوم بهمن در چهاردقیقه

روز وزیر آموزش‌وپرورش و بلاتکلیفی میان بحران‌ها

اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای روز دوم بهمن ۱۴۰۱ را برای‌تان مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

روز وزیر آموزش‌وپرورش و بلاتکلیفی میان بحران‌ها
کد خبر: 592915
|
۱۴۰۱/۱۱/۰۲ ۲۱:۱۸:۱۳

روزی بود که وزیر آموزش‌وپرورش خودی نمایش داد. در همین روزهای آلوده، اعتمادآنلاین مهم‌ترین خبرهای روز دوم بهمن ۱۴۰۱ را برای‌تان مرور کرده است. به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

 

آلودگی یا تعطیلی؟

وزیر آموزش‌وپرورش، در شبی‌از شب‌های آلوده‌ی هوای تهران و شهرهای پرجمعیت، تاکید کرد دیگر آلودگی هوا سبب تعطیلی مدرسه‌ها نخواهد شد و از همین فردا مدرسه‌ها باز می‌شود.

او می‌گوید ضرر آلودگی هوا کم‌تر از ضرر حضوری نبودن مدرسه‌ها است- حرف‌های او در حالی‌است‌که مثلا اوضاع هوا در اراک قهوه‌ای و در شازند بنفش بود.

خلاصه بحران‌ها به جایی رسیده که نمی‌توان گفت کدام فاجعه فجیع‌تر است؛ و این وسط هم گویا مقصریم.

البته وزیر آموزش‌وپرورش امروز حرف دیگری هم داشت: خبر افزودن اسناد به‌دست‌آمده از سفارت آمریکا در تهران در سال ۱۳۵۸، به کتاب‌های درسی مدرسه‌ها.

اما خبرهای آموزش‌وپرورش مملکت به همین‌ها محدود نبود و از قوچان خبر رسید که در یکی‌از روستاهای این شهر ۴۰ دانش‌آموز به گازگرفتگی دچار شده‌اند و حال ۱۵نفرشان بسیاربد است- علت؟ نصب بخاری بدون دودکش مناسب.

یعنی دانش‌آموزان به مدرسه بروند یا نروند؛ معلوم نیست آلودگی آن‌ها را آسیب می‌زند یا نه.

اتفاقا وزیر آموزش‌وپرورش مملکت مثل ما نمی‌داند و علنا گفته: « الان مشخص نیست که نرفتن دانش‌آموزان به مدرسه آن‌ها از آسیب‌های آلودگی هوا مصون می‌دارد یا نه». مدیرکل دفتر آموزش‌ دبستانی این وزارت هم همین را گفته.


تورم خوراکی رسیده به ۷۰درصد

مرکز آمار ایران می‌گوید قیمت کالاها و خدمات در دی‌ امسال نسبت به ماه مشابه پارسال ۵۱.۳ درصد افزایش داشته است. این رشد برای اقلام خوراکی ۷۰.۱ درصد و در میان اقلام خوراکی، بیش‌ترین رشد قیمت مربوط به روغن‌ها و چربی‌ها بوده که جهشی حدود ۲۵۰ درصدی داشته‌اند-

این گزارش می‌‌افزاید تورم ۱۲ ماه منتهی به دی‌ نسبت به دور مشابه پارسال نیز ۴۶.۳ درصد بوده است.

 

مساله سپاه و اروپا

حسین امیرعبداللهیان،‌ وزیر خارجه، می‌گوید که پس از «گفت‌وگوهایی» که با جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سوئد به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا داشته «آنها اظهار داشتند که دنبال اجرای قطع‌نامه مصوب پارلمان اروپا درباره‌ی تروریست خواندن سپاه نیستند.»

البته پس‌از یک جلسه غیرعلنی مجلس با حضور فرماندهان نظامی ارشد، رئیس‌ مجلس، باقر قالیباف، تهدید کرد که اگر اتحادیه اروپا آن مصوبه را اجرا کند، ایران هم ارتش‌های غربی در منطقه را تروریست تلقی می‌کند.

 

خوشحالی نکردن هم جرم است؟

دیروز رضا شکاری بازیکن تیم‌ فوتبال گل‌گهر سیرجان، پس‌از این‌که در هفته نخست دور برگشت لیگ برتر فوتبال ایران، یک گل به تراکتور تبریز زد، خوشحالی نکرد و در گفت‌وگوی رسانه‌ای بعد از بازی هم از اوضاع مملکت انتقاد کرد و حالا او به کمیته انضباطی باشگاه فراخوانده شده و فعلا از بازی‌کردن محروم است- چرا؟ چون پس‌از گل خوشحالی نکرده.

 

مرگ بر فساد؛ در تل‌آویو

در اسراییل، زیرفشار یک جنبش ضد فساد وسیع بیش‌از صدهزارنفره، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، ناچار شد وزیر ارشد و دست‌راستی‌اش، آریه درعی، را به این‌سبب که متهم‌است به تکرار تخلفات اقتصادی، برکنار کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها