کد خبر: 592394
|
۱۴۰۱/۱۰/۳۰ ۱۱:۰۹:۴۷
| |

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی:

اقدام اخیر اروپا درمورد سپاه یعنی می خواهیم قلدر باشیم؛ ما می گوییم «غلط کرده‌اید» / مجلس روز یکشنبه عکس‌العمل نشان می‌دهد

نماینده تهران در مجلس گفت: آنها برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی توطئه کردند و سپاه آن را خنثی کرد ،آن‌ها می گویند ما قلدر بودیم و حالا هم می خواهیم قلدر باشیم و ما می گوییم غلط کرده اید.

اقدام اخیر اروپا درمورد سپاه یعنی می خواهیم قلدر باشیم؛ ما می گوییم «غلط کرده‌اید» / مجلس روز یکشنبه عکس‌العمل نشان می‌دهد
کد خبر: 592394
|
۱۴۰۱/۱۰/۳۰ ۱۱:۰۹:۴۷

روز گذشته پارلمان اروپا پیشنهاد قرار دادن سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروریستی را به رأی گذاشت و نمایندگان این پارلمان با حضور ۶۳۸ نماینده، این پیشنهاد را به اشتراک نظر گذاشتند که در پایان این پیشنهاد با ۵۹۸ رأی مثبت برابر ۹ مخالف و ۳۱ ممتنع به تصویب رسید.

در یکی از دستور جلسات این پارلمان تحت عنوان «پاسخ اتحادیه اروپا به اعتراضات و اعدام‌ها در ایران» ادعاهایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درباره حوادث اخیر و ادعای واهی حمایت تسلیحاتی از روسیه در جنگ اوکراین مطرح شده بود. اما هانا نیومان، نماینده آلمانی پارلمان اروپا در توییتر با اعلام تصویب طرح قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست موسوم به تروریسم، از تصویب طرح تشدید تحریم‌های دیگر علیه تهران خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، بخش هایی از گفت و گوی اسماعیل کوثری را در این باره در ادامه می خوانید:

  • آن‌ها دارند خباثت می کنند و باید از آن‌ها سوال بکنید که موقعی که سپاه از ۴۳ سال پیش رسما ،قانونی و در چارچوب قانون اساسی کار کرده و ماموریت خود را انجام داده است چرا چنین طرحی را مطرح می کنند، به نظر می رسد به‌خاطر اینکه هر روز سپاه قوی تر شده و قدرتش بیشتر شده است اینها از این موضوع عصبانی هستند و ما نیز می گوییم از این عصبانیت بمیرید.
  • باید پرسید سپاه پاسداران کجا کار تروریستی کرده است. اینها عصبانی هستند و می گویند سپاه تمام توطئه های ما را چه در داخل و چه در خارج از کشور خنثی کرده است. سپاه کار تروریستی که نکرده است، جلوی داعش را سپاه گرفت و اینها از این موضوع هم عصبانی هستند.
  • آنها برای ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی توطئه کردند و سپاه آن را حنثی کرد، آن‌ها می گویند ما قلدر بودیم و حالا هم می خواهیم قلدر باشیم و ما می گوییم غلط کرده اید. منظور من این است که اینها توطئه هایی را که طراحی می کنند که بگویند سپاه تروریست است. کجای سپاه تروریست است؟
  • به گروه هایی تروریست می گویند که نه قانون خود را قبول دارند و نه قانون کشور های دیگر را برای خود قائل هستند. گروه هایی مثل داعش تروریست هستند. آقای ترامپ در مناظره با خانم کلینتون گفت هفت هزار میلیارد دلار هزینه کردیم و آخرش هم هیچی ،داعش با این هزینه و کشتار مردم بی دفاع تروریست نبود و حالا سپاه که قانونا یک ارتش منظم است تروریست است .
  • حتی اگر سران کشور ها هم به این طرح رای دهند چیزی تغییر نمی کند و خودشان ضرر می کنند. در گذشته و حدود تا ۲۳ سال پیش یک بازی های این چنینی در آوردند و اروپایی ها همه سفرایشان را فرا خواندند و بعد پشیمان شدند و التماس کردند که برگردند.
  • دیروز سردار سلامی گفتند یک آرایش جهانی علیه سپاه ایجاد شده است. همه کشورهای اروپایی آمده اند جمع شده اند و گفته سردار سلامی درست است، ضمن اینکه این کار زیر سر آمریکا ،صهیونیست ها و عربستان است.؟ مجلس روز یکشنبه عکس العمل خود را نشان خواهد داد.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها