کد خبر: 591181
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۲ ۱۸:۲۰:۰۰
| |

روزنامه اصولگرا خطاب به دولت و مجلس؛‌ توقع داریم سال آینده جراحی اقتصادی نکنید!

روزنامه فرهیختگان نوشت: سال گذشته مجلس و دولت در لایحه بودجه 1401 جراحی‌هایی انجام دادند که هنوز تبعات آن پابرجاست، با کسب تجربه از این تبعات این توقع وجود دارد که مجلس مانع از جراحی در لایحه بودجه 1402 شود.

روزنامه اصولگرا خطاب به دولت و مجلس؛‌ توقع داریم سال آینده جراحی اقتصادی نکنید!
کد خبر: 591181
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۲ ۱۸:۲۰:۰۰

روزنامه اصولگرای فرهیختگان از دولت و مجلس خواسته در بودجه سال آینده از «جراحی‌های اقتصادی پرهزینه» پرهیز کنند. 

به گزارش فرهیختگان، سال گذشته مجلس و دولت در لایحه بودجه 1401 جراحی‌هایی انجام دادند که هنوز تبعات آن پابرجاست، با کسب تجربه از این تبعات این توقع وجود دارد که مجلس مانع از جراحی در لایحه بودجه 1402 شود. در بودجه 1401 بنا بود در ازای حذف ارز ترجیحی، برای اقلام اساسی کالابرگ درنظر گرفته شود تا مردم برای تامین معیشت دچار مشکل نشوند اما اکنون که سال 1401 رو به پایان است، نه خبری از این کالابرگ است و نه خبری از کاهش فشار معیشتی به مردم.

در ادامه این گزارش آمده است: از سوی دیگر رئیس جدید بانک مرکزی وعده داده است که نرخ میانگین 28 هزار و 500 تومان برای واردات کالاهای اساسی و ماشین‌آلات و تجهیزات در سامانه نیما را برای ‌دوره‌ای یک‌ساله حفظ خواهد کرد. ایده‌ رئیس بانک مرکزی اگرچه تفاوت زیادی با سیاست ارز 4200 تومانی دارد اما قطعا تاثیری دستوری بر قیمت کالاها دارد که اگر قرار باشد در آینده با توجیه کمبود منابع ارزی یکباره توسط دولت کنار گذاشته شود، مجددا خاطرات حذف ارز ترجیحی را زنده خواهد کرد. مجلس با بررسی لایحه بودجه 1402 باید دقت پیش‌بینی دولت برای اختصاص منابع به این سیاست را مورد ارزیابی قرار دهد و از جراحی‌های پرهزینه اقتضایی در آینده پیشگیری کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها