کد خبر: 591027
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۱۸:۲۰:۱۴
| |

کیهان بر ناراضی بودن اکثریت مردم ایران مهر تایید زد؛ مردم ناراضی‌اند اما ناامنی هم نمی‌خواهند

با تضعیف نظام طرفداران «طالبانی» عبدالحمید مسلح می‌شوند و مقابل دانشجویان معترض قرار می‌گیرند

روزنامه کیهان نوشت: اینکه بیشتر مردم حاضر نیستند به خیابان بیایند از ترس نیست. مردم از وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور راضی نیستند اما نمی‌خواهند در آتش زدن این کشتی مشارکت داشته باشند و شاهد حذف نام ایران از روی نقشة جهان باشند.

کیهان بر ناراضی بودن اکثریت مردم ایران مهر تایید زد؛ مردم ناراضی‌اند اما ناامنی هم نمی‌خواهند
کد خبر: 591027
|
۱۴۰۱/۱۰/۲۱ ۱۸:۲۰:۱۴

روزنامه کیهان در گزارشی بر ناراضی بودم اکثریت مردم ایران مهر تایید زد و نوشت ترس مانع مردم برای حضور در خیابان‌ها نیست بلکه نمی‌خواهند ناامنی ایجاد شود.

به گزارش کیهان، با تضعیف نظام و نیروی انتظامی نخستین و بیشترین کالایی که به کشور وارد خواهد شد اسلحه است. فرض کنید هزاران اسلحة موجود در پادگان‌ها و پایگاه‌های بسیج نیز در جامعه پخش شود. آیا هیچ اسلحه‌ای برای باج‌گیری یا تصفیه حساب و انتقام شخصی به کار نخواهد رفت؟  الان فقط نیروی انتظامی مانع ورود میلیون‌ها مهاجر فقیر از کشورهایی مانند افغانستان و پاکستان است. اگر این نیرو تضعیف شود شاهد افزایش میلیونی جمعیت مهاجران در کشور خواهیم بود و به دنبال آن تولید مواد غذایی به دلیل ناامنی‌ها نیز کاهش خواهد یافت. 

در ادامه گزارش کیهان آمده است: اختلافات در بین مخالفین نظام زیاد است. مولوی عبدالحمید که از حکومت طالبان حمایت می‌کند یک نمونه است. به طور قطع دانشجویان دختر و پسری که در دانشگاه‌ها تجمع می‌کردند با طرفداران او که به سادگی توسط طالبان مسلح خواهند شد، اشتراک نظری ندارند. 

کیهان سپس نوشته است:‌ اینکه بیشتر مردم حاضر نیستند به خیابان بیایند از ترس نیست. مردم از وضعیت اقتصادی و فرهنگی کشور راضی نیستند و انتظار و استحقاق وضعیت بهتری را دارند. اما آنها نمی‌خواهند در آتش زدن این کشتی مشارکت داشته باشند و شاهد حذف نام ایران از روی نقشة جهان باشند. مردم ایران تاریخ قرن‌ها ناامنی را در ذهن خود دارند و این ذهنیت تاریخی به آنها یاد داده است که برای هر پیشرفت و تغییری نخست باید امنیت وجود داشته باشد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها