کد خبر: 590521
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۲۲:۲۱:۴۹
| |

مرور «اعتمادآنلاین» بر مهم‌ترین خبرهای هفدهم دی در سه دقیقه:

از اعدام تا قطعی اینترنت؛ از گرانی دلار تا بیکاری اینترنتی

شاید هوا پاک‌تر از روزهای قبل باشد اما راه نفس تنگ است. مهم‌ترین خبرهای روز هفدهم دی ۱۴۰۱ را باهم مرور می‌کنیم.

از اعدام تا قطعی اینترنت؛ از گرانی دلار تا بیکاری اینترنتی
کد خبر: 590521
|
۱۴۰۱/۱۰/۱۷ ۲۲:۲۱:۴۹

برخی روزها «تندبادی»، «نارسیده ترنج‌»ها را بر خاک می‌افکند و شاید هوا پاک باشد اما راه نفس تنگ می‌آید.

به گزارش اعتمادآنلاین، مهم‌ترین خبرهای روز هفدهم دی ۱۴۰۱ را باهم مرور می‌کنیم؛ به این خبرها می‌توان اعتماد کرد.

آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر انقلاب، امروز در حکمی احمدرضا رادان، سردار سرتیپ پلیس را به فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی منصوب کردند. تا پیش از این حسین اشتری به‌مدت پنج سال این سمت را برعهده داشت.

از برخوردها با اعتراض‌های سال‌های ۹۶، ۹۷، ۹۸ و ۱۴۰۱ و نیز ارتقای فرماندهی نیروی انتظامی به فرماندهی کل، می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین نکته‌ها در کارنامه اشتری اشاره کرد.


البته روز را با خبر اعدام«محمد مهدی کرمی» و «محمد حسینی» دو متهم پرونده قتل روح‌الله عجمیان، آغاز کردیم.

یادمان هست که محمدحسین آقاسی وکیل یکی‌از این دو محکوم، به ما گفته بود این جوان از حق دسترسی به وکیل انتخابی محروم بوده است و امروز دریافتیم گویا این دو از دیدار آخر با خانواده‌های‌شان محروم بوده‌اند.

اتحادیه‌ اروپا و دستگاه‌های دیپلماسی برخی کشورها از جمله آمریکا، فرانسه، نروژ و هلند به این اعدام‌ها و روند دادرسی این محکومان اعتراض کردند.


همسر مهدی بیک، دبیر سیاسی روزنامه اعتماد، که آخرین بار او به گفت‌وگو با خانواده محمدمهدی کرمی نشسته بود و دو روز است در بازداشت به‌سر می‌برد، خبر داد که همسرش در حبس به اعتصاب غذا دست زده است.

 

اعتمادآنلاین امروز خبر داد امیررضا خادم، قهرمان پیشین کشتی جهان، به دلیل انتشار پست‌های انتقادی اینستاگرامش درباره‌ی اعتراض‌های اخیر، با این‌که حکم مدیریتش در «هلدینگ گردشگری وزارت کار» برای چهارسال تمدید شده بود، ناگهان از این سمت برکنار شده.


از اقتصاد چه خبر؟ رسانه‌های اقتصادی امروز گزارش دادند که دلار در بازار آزاد باز گران شده، هزارتومان رشد داشت و باز به کانال ۴۱هزارتومانی وارد شد- رئیس‌کل جدید بانک مرکزی با وعده‌ی ارزانی دلار بر سرکار آورده شد.


امروز هم از ضرروزیان‌های فیلترینگ و محدودیت اینترنت در ایران، خبرهایی شنیدیم؛

سایت جاب‌ویژن گزارش داد به دلیل فیلترینگ شبکه‌‌های اجتماعی در چهارماه گذشته از هر پنج نفر یک نفر کارش در فضای مجازی را از دست داده و ۱۶درصد هم منتظر اخراجند.

نزدیک به نیمی از سازمان‌هایی که به اینترنت وابسته‌اند، بیش از نیمی از برنامه‌های استخدامی‌شان را متوقف کرده‌اند، و به کاهش یا تعویق پرداختی‌‌هی‌شان به کارکنان دست زده‌اند

سازمان نظام صنفی رایانه‌ای تهران هم امروز هشدار داد: «مشکلات اینترنتی به‌حدی رسیده که تیم فنی برخی کسب و کار‌های ایرانی در هتل‌های کشور‌های همسایه مستقر شده‌اند تنها برای دسترسی یافتن به اینترنت و ابزار‌های مورد نیازشان.»
 

در آمریکا غائله‌ی انتخاب رئیس مجلس نمایندگان میان جمهوری‌خواهان سرانجام ختم شد و مجلس نمایندگان در پانزدهمین رای‌گیری در عرض چهار روز، کوین مک‌کارتیِ جمهوری‌خواه را به ریاست این نهاد برگزید.

در رویدادی که در یک سده اخیر نمونه نداشت، رهبر جناح اکثریت در ۱۴ دور رای‌گیری‌ پیاپی نتوانسته بود رای حد نصاب لازم را کسب کند.


در تندباد اخبار اعدام، امروز و همزمان بر سر استفاده از عنوان جعلی خلیج «ع ر ب ی» در آغاز بازی‌های فوتبال جام‌ ملت‌های کشورهای حاشیه خلیج‌فارس در عراق، موجی از اعتراض‌ میان کاربران فارسی‌زبان در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به‌راه افتاد. رئیس فیفا هم درباره‌ی این بازی‌ها از همین عنوان جعلی بهره گرفته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها