کد خبر: 589304
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۹ ۱۲:۴۸:۳۰
| |

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران:

بی‌حجابی تکرار شود سر از فسق در می‌آورد/ اگر دولت‌های قبلی تحت فرمان ولایت بودند، امروز این مشکلات اقتصادی را نداشتیم

خطیب جمعه تهران گفت: همین بی‌حجابی شاید چند تار مو باشد اما اصرارش گناه کبیره می‌شود و وقتی بد حجابی تکرار می‌شود گناه کبیره می‌شود و سر از فسق در می‌آورد، زن مسلمان وقتی دستورات خدای مهربانش را اجرا نکند، دچار فسق می‌کند.

بی‌حجابی تکرار شود سر از فسق در می‌آورد/ اگر دولت‌های قبلی تحت فرمان ولایت بودند، امروز این مشکلات اقتصادی را نداشتیم
کد خبر: 589304
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۹ ۱۲:۴۸:۳۰

کاظم صدیقی، خطیب جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: ایام متعلق به حضرت فاطمه صدیقه کبری بوده است؛ مردم ایران بیش از یکماه در کلاس‌های ایشان حضور دارند، حضرت زهرا مادر همه خوبی‌ها است.

به گزارش ایلنا، خطیب این هفته نماز جمعه تهران ادامه داد: حضرت زهرا ۲۰ دستور برای زندگی در خطبه‌ فدک نام‌ بردند که یکی از آن‌‌ها رعایت عدل است، فرمودند در زندگی رعایت عدل کنید و گرفتار فسق نباشید، راه رسیدن به تقوا عادل شدن است. عدل این است که هر کسی در جای خودش قرار گیرد.

وی ادامه داد: عدل آن است استعداد به فعلیت تبدیل شود. عادل کسی است که گناه کبیره مرتکب نمی‌شود، حتی یک غیبت و تهمت عادل را از عدل به دور می‌کند. خیانت به امانت، غیبت و تهمت گناه کبیره است و یکی از این‌ها کافی است که انسان لباس عدالت را از تن بِکند و لباس معصیت کند.

صدیقی تاکید کرد: گناه کبیره نکنیم. اصرار بر گناه صغیره نکنیم چرا که تکرارش گناه کبیره می‌شود. همین بی‌حجابی شاید چند تار مو باشد اما اصرارش گناه کبیره می‌شود و وقتی بد حجابی تکرار می‌شود گناه کبیره می‌شود و سر از فسق در می‌آورد، زن مسلمان وقتی دستورات خدای مهربانش را اجرا نکند، دچار فسق می‌کند.

وی افزود: اگر همه عدالت را رعایت کنند، و یک فرد همسایه را برای خودش گرگ نداند، اعضای خانواده خود را گرگ و عقرب نداند به آرامش می‌رسد.

خطیب این هفته نماز جمعه تهران گفت: در این ایام اتفاقی افتاده است که هرکدام خطبه‌های خودش را مطلبد، مسئله ۹ دی جز ایام الله است و فراموش شدنی نیست. جزو روزهای احیای دین و پیروزی آرمان‌های شهدای است که دشمن ما را ناکام کرد و همه نقشه‌هایشان را به هم ریخت و آرامش از دست رفته را به ملت عزیزمان بازگرداند و استحکام بین امام و امت را بار دیگر نشان داد، این استحکام از ابتدای دین تا به امروز وجود داشت و دشمن با جریان فتنه و با حضور  همه دشمن‌های استکباری در صحنه حضور پیدا کرد و از فتنه و فتنه‌گر حمایت کرد. در آن فتنه تقلب در انتخابات مطرح بود که دروغ بود مانند دروغی که در اوکراین گفتند و یک انقلاب رنگی را به وجود آوردند در این جا هم انقلاب سبز را به وجود آوردند و سعی داشتند جمهوری اسلامی این پیوند مردم با دین خدا و مردم سالاری دینی را از بین ببرند.

وی بیان کرد: تمام قدرت‌های غرب و شرق با هم پیوند خوردند تا این انقلاب اسلامی شکل نگیرد. در روزهای اول انقلاب خواستند آن را ذبح کنند لذا آشوب‌های قومیتی را به وجود آوردند که دست خدا بالای همه دست‌ها بود، بعد جنگ سخت ۸ ساله را راه انداختند، طی ۸ سال هرچه تیر داشتند خرج کردند اما دیدید پایان ۸ سال با سرافکندگی و شکست خوردگی کشور ما را ترک کردند. سال‌ها بعد نشستند انقلاب سبز را به وجود بیاورند و ملت را در برابر ملت قرار دهند اما وجود نایب اولاد علی کمک کرد بعد از ۸ ماه در تهران و سایر شهرها مردم به طور خودجوش در ۹ دی به خیابان ها آمدند که یک خیزش و جوشش عمومی علیه استکبار و نقشه‌های آنان بود و مردم گفتند دروغ شما را فهمیدیم. در آن روز یک عکس از رئیس جمهور و شخصیت دیگری نبود، مردم بودند و امام‌شان حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای. مردم دوست را از دشمن شناسایی کردند و مملکت را بیمه کردند.

صدیقی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی گفت: شهید سلیمانی یک ابر پر باران و یک الگو و الگوساز است و اکسیر غیرت، معنویت و شجاعت و دین داری را در وجودش داشت که هیچ جا نمی‌خواست نشان دهد خداوند متعال این را در صحنه‌ها و فراز و نشیب‌ها نشان داد‌.

وی گفت: شهید سلیمانی اخلاصی داشت که برای ما درس است، به ولایت باور داشت، حرکت سیاسی و دیپلماسی نداشت بلکه حرکت اعتقادی داشتند. حضرت آقا فرمودند شهید سلیمانی امروز برای استکبار بسیار خطرش بیشتر از سردار سلیمانی است. لذا فرزندانش عین الاسد را هدف قرار دادند. تشییع پیکر شهید نشان داد که مردم یک فرد انقلابی در تراز شهید سلیمانی می‌خواهند.

وی بیان کرد: اگر دولت‌های قبلی ما تحت فرمان ولایت عمل می‌کردند ما امروز این مشکلات اقتصادی را نداشتیم.

خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: اگر امروز مشاهده می‌کنید ۷۰۰ اسرائیلی به دست جوانان فلسطینی به هلاکت می‌رسند و سران‌شان به دنبال جایی هستند. اگر امروز یمن، یمن شده است و حزب الله ابرقدرت است به دلیل رهبری امام خامنه‌ای و اقدامات شهید سلیمانی است.

خبر در حال تکمیل می باشد...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها