کد خبر: 589020
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۰۵:۴۵:۰۰
| |

آبروریزی ارتش آمریکا/ اطلاعات محرمانه برخی از سربازان آمریکایی لو رفت+ عکس

دستگاه دیگری در سال 2013 در اردن مورد استفاده قرار گرفته است و حاوی اثر انگشت و اسکن عنبیه گروه از پرسنل ارتش آمریکا می‌شود.

آبروریزی ارتش آمریکا/ اطلاعات محرمانه برخی از سربازان آمریکایی لو رفت+ عکس
کد خبر: 589020
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۷ ۰۵:۴۵:۰۰

چند محقق آلمانی که دستگاه‌های بیومتریکی را از eBay خریداری کرده بودند، داده‌های حساسی از ارتش آمریکا را در کارت‌های حافظه آنها پیدا کردند. این داده‌ها شامل اثر انگشت، اسکن عنبیه چشم، عکس، نام و توضحات افراد، عمدتا از عراق و افغانستان می‌شود.

به گزارش دیجیاتو، نیویورک تایمز در گزارش خود توضیح می‌دهد که گروهی از محققان با نام Chaos Computer Club به رهبری «ماتیاس مارکس»، شش دستگاه از این دستگاه‌ها را در eBay خریداری کرده‌اند که اکثر آنها کمتر از 200 دلار ارزش داشته‌اند. براساس این گزارش، آنها روی کارت حافظه یکی از دستگاه‌ها، نام، ملیت، عکس، اثر انگشت و اسکن عنبیه 2632 نفر را پیدا کردند.

سایر داده‌های موجود در کارت حافظه دستگاه نشان می‌دهد که از آن در نزدیکی قندهار، افغانستان و در تابستان سال 2012 استفاده شده است. دستگاه دیگری در سال 2013 در اردن مورد استفاده قرار گرفته است و حاوی اثر انگشت و اسکن عنبیه گروه کوچکی از پرسنل ارتش آمریکا می‌شود.

 

بیومتریک (2)

 

براساس راهنمای این دستگاه‌ها، از آنها برای شناسایی شورشیان، تأیید اتباع محلی و کشورهای ثالث که به پایگاه‌های ایالات متحده دسترسی داشتند و ارتباط افراد با رویدادها استفاده می‌شد.

سرتیپ ژنرال «پاتریک اس. رایدر»، سخنگوی وزارت دفاع به تایمز گفت: «با توجه به اینکه ما اطلاعات موجود در دستگاه‌ها را بررسی نکرده‌ایم، این بخش قادر به تأیید صحت داده‌های ادعا شده یا اظهارنظر دیگری در مورد آن نیست. دپارتمان درخواست دارد هر دستگاهی که تصور می‌شود حاوی اطلاعات شناسی شخصی است، برای تجزیه و تحلیل بیشتر بازگردانده شود.»

با توجه به حساسیت اطلاعات، این گروه قصد دارد تا هر گونه اطلاعات شناسایی شخصی موجود در آنها را حذف کند. محقق دیگری به این موضوع اشاره کرده که افرادی که اطلاعات آنها در این دستگاه یافت شده، حتی اگر هویت خود را تغییر داده باشند، دیگر ایمن نیستند و دولت ایالات متحده باید آنها را به عنوان پناهنده بپذیرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها