احمد وحیدی، وزیر کشور:

اتفاقات اخیر ارتباطی با گفت‌وگو نداشت؛ حاصل طراحی دشمن بود

وزیر کشور گفت: اتفاقات اخیر، هر آنچه که اتفاق افتاد ارتباطی با گفت‌وگو نداشت، آنچه که اتفاق افتاد، حاصل طراحی دشمن بود و بابت اینکه ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در کشور کند.

اتفاقات اخیر ارتباطی با گفت‌وگو نداشت؛ حاصل طراحی دشمن بود
کد خبر: 588974
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۶ ۰۹:۲۱:۴۸

احمد وحیدی، وزیر کشور درباره تاکید روسای قوه قضاییه و مجریه برای برقراری گفت‌وگو کردن با آحاد جامعه و اقدامات صورت گرفته در وزارت کشور برای این کار گفت: ما یک موضوعی تحت عنوان خانه احزاب داریم، همه احزاب در آن خانه حضور دارند که به طور طبیعی وجود دارد و مرتب تشکیل جلسه می‌دهند و گفت‌وگوها بین احزاب صورت می‌گیرد.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی وزیر کشور را در ادامه می خوانید:

  • این گفت‌وگوها را باید موسع‌تر کرد، یک مصوبه‌ای شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره گفت‌وگو دارد که دنبال این هستیم اگر بشود آن را سامان دهیم و به شکل گسترده‌تری برابر مصوباتی که شورای عالی فرهنگی داشته است آن را هم انجام دهیم.
  • گفت‌وگوها در حال حاضر هم برقرار است،  حضور مسئولان در دانشگاه‌ها و مراکز مختلف همچنین سفرهای استانی ریاست‌جمهور و وزرا در حال انجام است و وقتی با مردم می‌نشینند آنان هر حرفی دارند می‌زنند.
  • در سطح استانی معمولاً از گروه‌های مختلف و گروه‌های استانی، حتی سیاسی و صنوف مختلف می‌آیند و حرف‌های‌شان را می‌زنند. این طور نیست که بین دولت و مردم گفت‌وگو برقرار نباشد‌، گفت‌وگو بسیار گسترده است.
  • شخص ریاست‌جمهور و وزرای مختلف به جاهایی که می‌روند با مردم گفت‌وگو و تعامل دارند. مردم حرف‌های‌شان را می‌زنند و این گفت‌وگوها در جریان‌های مختلف گروه‌های صنفی، اجتماعی، اقتصادی و تشکیلاتی که بعضاً تشکلات سیاسی هستند، برقرار است. ولی مع‌هذا ممکن است توجه و انعکاس آن به اندازه کافی در صحنه رسانه نبوده باشد. ولی کار برقرار است و طبیعتا هر مقدار که بتوانیم سازمان یافته‌تر و گسترده‌تر انجام دهیم، دنبال می‌کنیم.
  • اتفاقات اخیر، هر آنچه که اتفاق افتاد ارتباطی با گفت‌وگو نداشت، آنچه که اتفاق افتاد، حاصل طراحی دشمن بود و بابت اینکه ایجاد ناامنی و بی‌ثباتی در کشور کند.
  • اتفاقاً مسئولین بسیار اهل گفت‌وگو هستند، آنان به دانشگاه‌ها می‌روند با دانشجویان گفت‌وگو می‌کنند در سفرهای استانی هم همینطور.
  • در یک سال و خورده‌ای که این دولت جدید بر سر کار آمده، ریاست محترم جمهور به ۳۱ استان رفته‌اند، وزرا مرتب به استان‌ها رفت و آمد دارند و با مردم صحبت می‌کنند و گروه‌های مختلف حرف‌های‌شان را می‌زنند.
  • اصلاً باب گفت‌وگو مسدود نبوده است، این‌که گفته می‌شود گفت‌وگو؛ گفت‌وگو برقرار بوده است، گروه‌های مختلف اجتماعی و سیاسی بحث‌های‌شان را می‌کردند. ولی مع‌هذا اگر بتوانیم هر چه بیشتر آن را توسعه دهیم و سازمان یافته‌تر رفتار کنیم بهتر است، این ماجرا ربطی به گفت‌وگو نداشته است که بگوییم انسداد گفت‌وگو بوده است؛ چنین چیزی نیست.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها