کد خبر: 587671
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۶ ۱۳:۲۷:۴۰
| |

واکنش کمیسیون امنیت ملی به حمایت سئول از عوامل ناآرامی‌های کشور

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در محکومیت حمایت پارلمان کره جنوبی از عناصر ناآرامی‌های اخیر کشور بیانیه‌ای صادر کرد.

واکنش کمیسیون امنیت ملی به حمایت سئول از عوامل ناآرامی‌های کشور
کد خبر: 587671
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۶ ۱۳:۲۷:۴۰

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در محکومیت حمایت پارلمان کره جنوبی از عناصر اغتشاشگر بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است:‌ در ادامه رفتارهای ضد ایرانی دولتمردان کره جنوبی متأسفانه شاهد صدور بیانیه مغرضانه پارلمان این کشور علیه مردم ایران و حمایت از اغتشاشگرانی که جان و امنیت ملت ایران را به مخاطره انداخته‌اند، بودیم. کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن صدور بیانیه مداخله جویانه پارلمان کره جنوبی و حمایت از آشوبگران و عناصر تروریست، خواستار بازنگری وزارت امورخارجه در مناسبات فیمابین دوکشور در عرصه‌های مختلف است.

این بیانیه می‌افزاید: این اقدام پارلمان جمهوری کره، در حالی است که این کشور مدتها است اموال و منابع هنگفت مالی متعلق به مردم ایران را در همسویی با سیاست‌های ضد ایرانی کاخ سفید بلوکه کرده و از بازگرداندن آنها به جمهوری اسلامی ایران خودداری می‌کند. این عمل در واقع چپاول منابع مالی ملت ایران محسوب می‌شود. جمهوری کره همچنین در اوج شیوع بیماری کرونا و نیاز شدید مردم ایران به واکسن و داروهای ضروری جهت مهار این بیماری، در همسویی کامل با سیاست‌های تحریمی کاخ سفید و برخلاف تمامی کنوانسیون‌های بین‌المللی بشردوستانه و با اهداف سیاسی از دسترسی جمهوری اسلامی ایران به دارو و امکانات بهداشتی و درمانی لازم برای مهار این بیماری ممانعت به عمل آورد. این سیاست ضد انسانی، نوعی تروریسم درمانی است. 

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بیانیه خود تاکید کرد: بدون تردید ادامه سیاست‌های ضد ایرانی سئول در همسویی با اقدامات کاخ سفید علیه ملت ایران، در آینده مناسبات دوکشور در عرصه‌های مختلف تأثیر خواهد گذاشت و مجلس شورای اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و نظارتی خود اقدامات لازم را در استیفای حقوق ملت ایران انجام خواهد داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۱

    تندروها با شعار دفاع از امنیت ملی و خون شهدا، از اقتدار ماندگار و غیرقانونی و غیرمردمی خود دفاع میکنند. امنیت و عزت ملی در سرکوب 88 نابود شد.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها