کد خبر: 587447
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۴ ۱۴:۵۸:۴۶
| |

محمد مرندی در واکنش به اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل:

ایران جایی در یک هیات بین‌المللی ندارد

محمد مرندی در پیامی به اظهارات نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره لغو عضویت ایران در کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل واکنش نشان داد.

ایران جایی در یک هیات بین‌المللی ندارد
کد خبر: 587447
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۴ ۱۴:۵۸:۴۶

سید محمد مرندی در واکنش به اظهارات لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره لغو عضویت ایران در کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل، در صفحه توییترش نوشت: ایران هیچ جایی در یک هیات بین‌المللی ندارد که اعضای آن از تروریسم وهابی در دهه ۸۰ و ۹۰ [میلادی] در افغانستان حمایت مالی کردند. ایران نباید با رژیم‌هایی یک جا بنشیند که از تروریسم وهابی در سوریه و عراق حمایت مالی می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مرندی افزود: ایران باید از هیات‌هایی که در قبال نسل‌کشی در یمن سکوت می‌کنند، دوری کند. این‌ها باعث ضد زن شدن ایران می‌شوند.

اظهارات مرندی در واکنش به گفت‌وگوی نماینده آمریکا در سازمان ملل با شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی مطرح می‌شود که پس از رای‌گیری درباره قطعنامه‌ای که خواستار لغو عضویت ایران در کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل بود، انجام شد.

گرینفیلد در این گفت‌وگو مطرح کرد که «امروز نشان دادیم ایران هیچ کاری در کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل ندارد که هیاتی بین‌المللی با هدف ارتقا و حمایت از زنان در سراسر جهان است.»

در نشست دیروز کمیسیون وضعیت زنان سازمان ملل، قطعنامه حذف ایران از این کمیسیون با ۲۹ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱۶ رأی ممتنع به تصویب رسید. دولت آمریکا و متحدان غربی آن به دنبال اتفاقات اخیر در ایران، با مطرح کردن ادعای «نقض حقوق زنان» پیش‌نویس قطعنامه‌ای را به شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل ارائه کرده‌ بودند که خواستار محرومیت ایران از عضویت در این کمیسیون سازمان ملل بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها