ابراهیم رئیسی:

وعده نشدنی به مردم نمی‌دهیم/ دشمن از پیشرفت کشور عصبانی است

رئیس جمهور گفت: مهمترین مولفه قدرت در کشور حضور مردم در عرصه‌های مختلف است و این مولفه قدرت را دشمنان می‌خواهند سست کنند.

وعده نشدنی به مردم نمی‌دهیم/  دشمن از پیشرفت کشور عصبانی است
کد خبر: 587425
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۴ ۱۲:۳۰:۰۰

سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در دیدار قشرهای مختلف مردم خراسان جنوبی در ورزشگاه آزادی بیرجند اظهار داشت: ما در کشور همراهی و پشتوانه مردمی را سخت نیاز داریم.

به گزارش ایرنا، وی گفت: کشورها مبتنی بر سلاح هستند و مهمترین مولفه آنان قدرت نظامی است اما مهمترین مولفه قدرت در کشور ما حضور مردم متدین در عرصه‌های مختلف است.

رئیس جمهور افزود: این مولفه قدرت را دشمنان می‌خواهند سست کنند و اعتماد مردم را دچار خدشه کنند و این سرمایه عظیم را به عنوان پشتونه نظام از ما بگیرند اما مردم نشان دادند در تمامی فتنه‌هایی که از ابتدای انقلابی اسلامی شده و در این فتنه‌های جدید و اغتشاشات مردم با هوشیاری، بیداری و بصیرت حقیقتا دشمن را ناکام گذاشتند.

وی تصریح کرد: آنچه ما می‌دانیم و خاص مردم است، استقلال اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و استقلال در همه حوزه‌ها و عرصه‌ها است و این روحیه استقلال‌طلبی در تمام شما مردم وجود دارد که دشمن نمی‌خواهد ما مستقل و دائما وابسته باشیم اما مردم ایران و مردم خراسان جنوبی از وابستگی بیزار هستند.

 دشمن از پیشرفت کشور عصبانی است

ابراهیم رئیسی گفت: دشمن اینکه می‌بیند دختر و پسر ما تحصیل می‌کنند و زن و مردم ما در حال تلاش هستند و کشور در حال پیشرفت و تعالی است، از این پیشرفت عصبانی است ، دشمنان نمی‌خواهند کشور ما در تولید، صنایع، کشاورزی و در تمام حوزه‌های علمی فناوری پیشرفت کند.

وی با اشاره به اینکه برخی در پیشرفت کشور تردید می‌کنند، افزود: ما می‌گوییم که قطار پیشرفت در حال حرکت است و دشمن می‌خواهد این قطار را متوقف کند، آیا یادتان رفته که روزی ۷۰۰ خانوار ایرانی در زمینه کرونا داغدار می‌شدند؟

رئیس دولت سیزدهم گفت: دبیرکل سازمان ملل در نیویورک در ابتدای سخن خود از من عذرخواهی کرد که نتوانسته درخصوص ارسال واکسن، تحریم‌ها را از کشور ایران بردارد، به او گفتیم ما از وارد کننده واکسن به صادر کننده آن تبدیل شده‌ایم و اکنون ۶ نوع واکسن در کشور تولید می‌شود.

ابراهیم رئیسی افزود: هم اکنون بیش از ۷۰ درصد مردم کشور در برابر کرونا، واکسینه شده‌اند به لطف خدا و کمک کادر درمان، مردم، بسیج و کمک‌های مومنانه‌ای که به دعوت رهبر معظم انقلاب انجام شده است از واردکننده تبدیل به صادرکننده شدیم و دبیرکل سازمان ملل در شگفت بود.

هرگز در مقابل تحریم‌ها متوقف نخواهیم شد

وی گفت: به دبیرکل سازمان ملل گفتیم که تصور کردید تحریم‌ها و تهدیدهای آمریکا و دیگر دشمنان کشور ما را متوقف خواهد ­­­­­­­­کرد؟ چنین نیست ما هرگز در مقابل تحریم‌ها متوقف نخواهیم شد.

رئیس جمهور اظهار داشت: دشمنان گمان کردند با تحریم، صادرات و تولید نفت و محصولات غیرنفتی متوقف خواهد شد، اما دیدند تولید و صادرات نفتی و غیرنفتی افزایش یافت که اینها نشان پیشرفت است.

وی افزود: امروز در منطقه و سطح جهان تلاش کرده و کاری را انجام می‌دهیم که قبل از تحریم انجام می‌شد؛ این نشان می‌دهد که تحریم‌ها در حوزه صادرات نفتی و غیرنفتی تاثیر نداشته و اینها پیشرفت است در دیگر امور از جمله در حوزه تولید و دانش بنیان هم پیشرفت‌ها حاصل شده است و ادامه دارد.

ابراهیم رئیسی گفت: در بازدیدی که امروز از کارخانه کویر تایر داشتیم، خلاقیت و ابتکار عمل و نوآوری‌ها بسیار مثال‌زدنی بود، کاری که دیگر کشورها می‌کنند، مهندسان ما نه فقط محصول بلکه قطعات مهم را تولید کردند و امروز کارهای بزرگی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: پیشرفت یعنی اینکه در صنایع مختلف و کار دانش‌بنیان، مردان و زنان ما اراده کردند که طرحی نو دراندازند.

رئیس جمهور افزود: در حوزه صنعت، معدن، کشاورزی، گاز، پتروشیمی و همه حوزه‌ها با انگیزه و با هدایت‌های مقتدای بصیرت‌آفرین ما که همواره ما را توصیه به تلاش می‌کنند در حرکت هستیم و این پیشرفت‌ها بدون تردید استقلال سیاسی و اقتصادی را می‌تواند تقویت کند.

وی گفت: تحریم‌ها ممکن است مشکلاتی برای کشور و مردم ایجاد کند اما مهم این است که مردم تحریم‌ها را خنثی کنند، دور بزنند و در مقابل آن برای خود فرصت ایجاد کنند.

به دنبال رفع تحریم‌ها هستیم

ابراهیم رئیسی اظهار داشت: امروز مردم ما از تحریم برای خود فرصت ایجاد می‌کنند و به دنبال رفع آن هستیم، خنثی کردن تحریم نیز در دستور کار است و با قدرت دنبال می‌شود لذا روحیه ما روحیه حاج قاسم است که "ما می‌توانیم".

وی در ادامه با تاکید بر اینکه کار برای مردم خراسان جنوبی را به عنوان وظایف دولت تلقی می‌کنیم و از اولویت‌های خود می‌دانیم افزود: تلاش‌هایی شده اما برخی از نقاط استان با مشکل کمبود آب مواجه است لذا در ارتباط با مساله آب برای استان برنامه داریم، اعتباراتی در نظر گرفته‌ایم و با مدد الهی، کمک مردم و مدیران پرتلاش مساله آب برای استان با قوت دنبال خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جاده‌های مواصلاتی و اتصال ریلی از خواسته‌های به‌حق مردم این استان است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی و اعتبارات لازم دیده و کار آغاز شده است و با قوت ادامه پیدا می‌کند، زیرا شخصا دنبال کار هستم و استاندار و معاون اجرایی رئیس جمهور هم این موضوع را دنبال می‌کنند.

وی افزود: موضوع راه آهن به صورت هفتگی و گاهی به صورت روزانه دنبال می‌شود تا مساله اتصال ریلی برای استان خراسان جنوبی به‌زودی حل شود.

وعده نشدنی به مردم نمی‌دهیم

ابراهیم رئیسی اظهار داشت: موضوع سوم مساله مسکن است که برخی افراد در تحقق وعده ساخت مسکن تردید دارند ، آیا می‌شود وعده نشدنی به مردم بدهیم؟ گرچه ممکن است مشکلاتی در میانه راه ایجاد شود اما با مردم و با صداقت مطرح می‌کنیم.

وی گفت: همیشه به مدیران توصیه کردیم هر موردی که وظیفه بود و انجام نشد بسیار صادق با مردم سخن بگویند زیرا مردم انسان‌های صادق را می‌پسندند و می‌دانند کسی که با صداقت حرف بزند حتی اگر کار در زمان خودش انجام نشده باشد باز هم مردم می‌پسندد.

رئیس جمهور یادآور شد: در رویه طلبه خدمتگزاری همچون من همین موضوع است ،از ابتدا با مردم صادق بودیم از این پس هم با صداقت سخن خواهیم گفت.

وی گفت: ساخت سالانه یک میلیون مسکن از تکالیف قانونی هر دولت است و اگر دولت‌های قبل کمتر ساختند به همان میزان عقب ماندگی داریم.

ابراهیم رئیسی عنوان کرد: آنچه براساس نیاز بوده از ابتدای دولت شروع شده، در این استان هم افرادی که ثبت نام کرده‌اند به میزانی که امکان واگذاری زمین ویلایی بوده تخصیص یافته است.

وی گفت: در گزارشی که استاندار خراسان جنوبی داده به برخی از افرادی که نیاز آنها محرز شده زمین ویلایی و به بخشی دیگر که بیش از ۲۰ هزار مورد است زمین برای ساخت مسکن آپارتمانی داده‌ایم که  بخشی انجام شده و بخشی هم ادامه خواهد داشت.  

رئیس جمهور گفت: به لطف خدا زمین در کشور موجود است لذا با همت بالا در مردم و جوانان و دارا بودن امکانات از لحاظ مصالح، نیازی به خارج نداریم که بخواهند برای ما مسکن بسارند.

مساله ساخت مسکن مورد توجه است

وی افزود: در استان خراسان جنوبی مساله مسکن به عنوان ضرورت‌ها در دستور کار دولت است که با همت مردم این کار را به پیش خواهیم برد لذا هیچ زمانی از یاد نمی‌رود که مساله مسکن مورد توجه است.

ابراهیم رئیسی همچنین وحدت و انسجام بین مردم را از موهبت‌های الهی در استان خراسان جنوبی برشمرد و گفت: شیعه و سنی با وحدت و انسجام پای نظام و ارزش‌ها ایستاده‌اند که این مهم زمینه هر توسعه یافتگی در استان است.

وی تاکید کرد: کسانی که تریبون و قلم دارند از جمله نماینده ولی فقیه در استان، همه علمای بزرگ شیعه و سنی، فرهنگیان و افراد اثرگذار باید بر این وحدت و انسجام تاکید کنند زیرا این موضوع زمینه کار تلاش و توسعه یافتگی در استان است که باید همواره آن را ارج نهاد.

رئیس جمهور گفت: باید یاد کسانی که به دنبال انسجام این استان بودند را گرامی داشت و برای حفظ آن تلاش کرد.

فتنه و اغتشاشات اخیر با هوشیاری مردم ناکام ماند

ابراهیم رئیسی با اشاره به فتنه و اغتشاشات اخیر در کشور افزود: به لطف خداوند متعال با هوشیاری مردم و بصیرت‌آفرینی رهبر معظم انقلاب، حضور نیروهای وفادار به انقلاب و عموم مردم، ملت ما با حضور خود از شرایط این فتنه که دشمن با ایجاد اغتشاشات و آشوب به آن دامن زد سرافرازانه عبور کرد و راه پیشرفت را ادامه خواهیم داد.

وی افزود: سومین سفر در دور اول به مقصد خراسان جنوبی بود و آغاز دور دوم هم از خراسان جنوبی است که در این دور از سفر پیگیری مصوبات سفر قبلی در دستور کار است.

رئیس جمهور گفت: در این سفر پیشرفت طرح‌ها، رفع موانع و مشکلات احتمالی برای اجرای پروژه‌ها و طرح‌ها، رفع نواقص اعتبارات و تخصیص آن در دستور کار است لذا بنا داریم در این دوره ماموریت که مردم به ما محول کردند شبانه‌روز خودم و همکاران تلاش کنیم تا مشکلاتی که مردم را رنج می‌دهد از زندگی آنها کنار گذاشته شود.

وی افزود: تلاش می‌کنیم آنچه مردم شهر و روستا را رنج می‌دهد مساله شناسی کنیم تا مردم مشکل نداشته باشند بخصوص مواردی که موجب رنج جوانان بوده و آینده را تیره و تار جلوه می‌دهد.

آینده کشور را روشن می‌بینم

ابراهیم رئیسی خطاب به مردم خراسان جنوبی گفت: من به عنوان مسئول که امروز در زوایای مختلف کشور حضور دارم باید بگویم با حضور و نقش آفرینی شما، توکل به خدا، همت دولت و با وجود رهبر بصیرت‌آفرین، آینده کشور را بسیار روشن می‌بینم و بسیار امیدآفرین است.

وی از استقبال پرشور مردم خراسان جنوبی تقدیر کرد و افزود: من خدمتگزار شما هستم و این حضور با عظمت را به حساب انقلاب، نظام و دلدادگی به امام و رهبری و پاسداشت خون شهدا می‌گذارم. 

رئیس جمهور گفت: نامه‌ها و دست نوشته‌هایی که از بخش‌ها، مناطق مختلف و روستاها به دست ما رسیده را پیگیری می‌کنیم و شما را در جریان قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه مشکلی در کشور وجود ندارد که گره آن باز نشود افزود: کار با اصل توکل به خدا و اعتماد به نفس پیش می‌رود لذا معتقد هستیم با اعتماد به داشته‌ها همه مشکلات و گره‌ها باز شدنی است. 

ابراهیم رئیسی بیان کرد: امیدواریم با دعا و هم با مساعدت و همراهی شما خوبان، در رسالتی که شما ملت به عهده ما گذاشتید، موفق باشیم و نزد خداوند، پیامبر و خداوند متعال سربلند باشیم.

خراسان جنوبی نماد بصیرت و دینمداری است

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: خراسان جنوبی به دانش و فرهنگ شناخته می‌شود و این استان نماد بصیرت، دینمداری و ولایتمداری است.

رئیس جهور افزود: محصولات این استان قبل از هر چیز محصولاتی است که همراه با آموخته‌های دینی، علمی و فرهنگی در این استان پرورش یافته‌اند و در هر کوی و برزنی به عنوان شخصیتی اثرگذار جلوه کرده‌اند.

ابراهیم رئیسی با بیان اینکه استان خراسان جنوبی مردمانی سختکوش و با بصیرت دارد که مثال زدنی است ،ادامه داد: همراهی با امام و رهبر معظم انقلاب، حضور در دفاع جانانه از مرز و بوم کشور و ارزش‌های انقلاب اسلامی، حضور با معنا در همه عرصه‌های اجتماعی و سیاسی حقیقتا خراسان جنوبی را به نماد بصیرت، دینمداری، ولایتمداری، زمان شناسی و شناخت از زمان و نیاز کشور و به موقع تصمیم گرفتن، حضور یافتن و اعلام موضع کردن تبدیل کرده است.

رئیس جمهور گفت: مردم خراسان جنوبی با همه سختی‌هایی که در زندگی با آن مواجه هستند به دلیل مشکل کمبود آب و نزولات آسمانی اما بدون مبالغه مردم استان نماد شکر و صبر هستند.

وی افزود: مردم این استان همیشه شاکر خداوند ، صبور و مقاوم در مقابل همه مسائل و مشکلات هستند، مردمی هستید که دوست و دشمن را خوب می‌شناسید و به موقع اعلام موضع و سمت‌گیری می‌کنید.

ابراهیم رئیسی گفت:  شما در عرصه‌های مختلف حضوری بصرت آفرین، اطمینان‌بخش دارید و برای مردم ما کشور مثال‌زدنی هستید.

وی اظهار داشت: آنچه برای بنده افتخار است، عقبه‌ و علقه‌ای است که به خراسان جنوبی و مردم این استان دارم و افتخار می‌کنم به  مردمی که با بصیرت، سختکوش، مجاهد هستند و در مسیر سبک زندگی اسلامی قرار دارند.

رئیس جمهور به همراه شماری از اعضای هیات دولت در نخستین سفر دور دوم سفرهای استانی دولت صبح پنجشنبه وارد بیرجند شد.

دیدار مردمی رئیس جمهور در ورزشگاه آزادی بیرجند از برنامه‌های اولین روز این سفر بود و چند طرح بزرگ اقتصادی و عمرانی با حضور آیت الله رئیسی در این استان افتتاح می‌شود همچنین رئیس جمهور در نشست‌های مختلف طی این ۲ روز شرکت می‌کند.

سفر اول رئیس جمهور به خراسان جنوبی نوزدهم شهریور سال گذشته انجام شد که سومین سفر استانی دولت سیزدهم بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها