کد خبر: 586915
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۲:۲۰:۰۰
| |

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی:

هنرمندانی که به ناآرامی دعوت کردند حتی اگر توبه کرده باشند، نباید مورد رأفت نظام قرار بگیرند

یک نماینده مجلس گفت: معدود هنرمندانی که افراد را دعوت به ناامنی کردند، باید هزینه التهاب‌آفرینی‌شان را بدهند و حتی اگر هم، توبه‌نامه امضا کنند نبایست این افراد را با رافت نظام روبرو کرد.

هنرمندانی که به ناآرامی دعوت کردند حتی اگر توبه کرده باشند، نباید مورد رأفت نظام قرار بگیرند
کد خبر: 586915
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۱ ۱۲:۲۰:۰۰

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس می‌گوید: از همه هنرمندان عزیز و کسانی که قلب‌شان برای سرزمین ایران می‌تپد، دعوت می‌کنیم به میدان هنر ورود کنند و با ظرفیت‌هایی که دارند و مردم هم آن‌ها را دوست دارند، پیام اعتلای کشور و بزرگی و اقتدار آن را به جهان مخابره کنند.

به گزارش رویداد24، بخش هایی از گفت و گوی راستینه را در ادامه می خوانید:

  • در ایران، کارگردانان، بازیگران، موسیقی‌دانان و در کل هنرمندان بزرگی داریم که با هنر خودشان می‌توانند، فضای کاذب و دروغینی که در عرصه‌های هنر، برخی تلاش کردند ایجاد کنند را بشکنند. افرادی می‌خواهند در هنر هم دوقطبی‌سازی کنند تا جامعه دچار رخوت شود.
  • هنرمندان باید پای کار بیایند و با نقش‌آفرینی و هنر خودشان، پیام‌های امنیت، آرامش و اقتدار ایران را در واقعیت نشان دهند. از این‌رو، به تمام مسئولان فرهنگی کشور سفارش می‌کنم به سمت بهره‌گیری از توانایی هنرمندان حرکت کنند و امکانات لازم را برای موضوعات فرهنگی و هنری، آن هم در سطح کشور، در اختیار این عزیزان قرار دهند.
  • هنرمندان اصیل انقلاب اسلامی و دغدغه‌مند مردم، می‌دانند ایران یک کشور بزرگ و مقتدر است و دروغ‌پردازانی که تلاش می‌کنند با حرف‌هایشان، هنرمندان را مقابل مردم و برعکس قرار دهند، از اساس کذب می‌گویند.
  • امروز هنرمندان ایران، قلب‌شان برای ایران می‌تپد و مردم هم، آن‌ها را دوست دارند. پیام خطای چند هنرمند نمی‌تواند به کل فضای هنرمندان، تسری پیدا کند و غالب هنرمندان ما، عاشق وطن و سرزمین مادری‌شان هستند و فکر می‌کنیم آن‌ها در برابر خطای تعداد معدودی از هنرمندان، با نقش‌آفرینی خود، شادی را به ملت هدیه خواهند کرد.
  • تایید می‌کنم که عده‌ای یک فضای رودربایسی را بین هنرمندان ایجاد کردند که آن‌ها نتوانند، به راحتی روی به برنامه گذاشتن بیاورند. هنرمندان در عالم هنرمندانه خود، روابط و رفت و آمدهایی داشته و دارند. بیش از ۹۰ درصد هنرمندان عزیز ما، عاشق ایران هستند و نظام و انقلاب‌شان را دوست دارند، ولی آن عده معدود، کارهایی کردند که شاهد برخی اتفاقات توام با رودربایسی هستیم.
  • برخی از هنرمندان که در فضای رودربایسی گرفتار شدند، حتماً مردم را به این فضای کاذب و پیام‌های غلطی که برخی هنرمندان صادر می‌کنند، ترجیح می‌دهند.
  • اگر اقدامات‌شان سلبریتی‌هایی که خود را متاسفانه مقابل ملت قرار دادند سبب ایجاد ناامنی، ریخته شدن خون عده‌ای و برهم خوردن امنیت و نظم اجتماعی شده باشد، باید وفق قانون به جرم‌شان رسیدگی شود. اگر این افراد، صرفاً موارد تند انتقادی داشتند، اما افراد را دعوت به اغتشاش نکرده باشند، نگاه نظام نسبت به این افراد از اول انقلاب تا امروز رافت‌آمیز بوده است.
  • معدود هنرمندانی که افراد را دعوت به اغتشاش یا ناامنی کردند، باید هزینه التهاب‌آفرینی‌شان را بدهند و حتی اگر هم، توبه‌نامه امضا کنند نبایست این افراد را با رافت نظام روبرو کرد و باید براساس قانون با آن‌ها رفتار شود. شاید در بررسی‌ها و اجرای قانون در خصوص این افراد به این رسیده شود که آن‌ها به واسطه آسیب‌هایی که ایجاد کردند برایشان جرم‌های مشخص شود، پس باید هزینه آن را پرداخت کنند و این هزینه می‌تواند بخشی از هزینه‌های مالی باشد تا برسد به این نقطه که اساساً صلاحیت داشتن پسوند ایرانی را هم نداشته باشند.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها