کد خبر: 586706
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۱۰:۱۵:۴۸
| |

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول کیهان:

بحرین بخش جدایی‌ناپذیری از خاک ایران است/ مطالعات رئیس‌جمهور چین در جغرافیای سیاسی ضعیف است؟

حسین شریعتمداری گفت: وزیر خارجه باید به دولت بحرین به عنوان یکی از امضاءکنندگان بیانیه گوشزد کند که بحرین بخش جدائی ناپذیری از خاک ایران است و رژیم آمریکائی پهلوی حق واگذاری آن را به آل‌خلیفه که در بیابان‌های نجد به راهزنی مشغول بوده‌اند، نداشته است و دوم آن که از رئیس‌جمهوری چین بپرسد آیا امضای شما پای بیانیه یاد شده نشانه آن نیست که حاکمیت چین بر تایوان را هم قابل مناقشه می‌دانید؟!».

بحرین بخش جدایی‌ناپذیری از خاک ایران است/ مطالعات رئیس‌جمهور چین در جغرافیای سیاسی ضعیف است؟
کد خبر: 586706
|
۱۴۰۱/۰۹/۲۰ ۱۰:۱۵:۴۸

حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در واکنش به بیانیه‌ مشترک چین و شورای همکاری خلیج‌فارس با مرور اسناد و مدارک تاریخی درباره مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه، گفته «اگرچه وزارت خارجه کشورمان این بیانیه را بی پاسخ نگذاشته است ولی کاش وزیر خارجه کشورمان در واکنش به این بیانیه ضمن توبیخ شدید امضاء کنندگان بیانیه و اشاره به اسنادی که از آن یاد کردیم ، روی دو نکته دیگر نیز تاکید می‌کردند.»

به گزارش فارس، او ادامه داد: «نکته اول آن که به دولت  بحرین به عنوان یکی از امضاءکنندگان بیانیه گوشزد کند که بحرین بخش جدائی ناپذیری از خاک ایران است و رژیم آمریکائی پهلوی حق واگذاری آن را به آل‌خلیفه که در بیابان‌های نجد به راهزنی مشغول بوده‌اند، نداشته است و دوم آن که از رئیس‌جمهوری چین بپرسد آیا امضای شما پای بیانیه یاد شده نشانه آن نیست که حاکمیت چین بر تایوان را هم قابل مناقشه می‌دانید؟!».

مدیر مسئول کیهان خطاب به شی جین‌پینگ رئیس‌جمهوری چین گفت: «شما با کشورهای هم پیمان آمریکا در تردید نسبت به حاکمیت مسلم و قطعی ایران بر جزایر سه‌گانه همصدا شده‌اید! آیا این همصدائی به مفهوم  و معنای آن نیست که به آمریکا نیز حق می‌دهید حاکمیت چین بر تایوان را مورد تردید قرار داده و قابل مذاکره بداند؟! آقای جین‌پینگ! مطالعات شما در جغرافیای سیاسی ضعیف است یا مشاوران غیر قابل اعتمادی دارید؟!».

در جریان سفر رئیس‌جمهوری چین به عربستان و حضورش در شورای همکاری خلیج‌فارس، بیانیه‌ای صادر شده که در بخشی از آن آمده: «رهبران (چین و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس) از تمامی تلاش‌های مسالمت‌آمیز شامل ابتکارها، پیشنهاد‌های امارات برای رسیدن به راهکار صلح آمیز برای حل مسئله سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، از راه مذاکرات دو جانبه بر مبنای قوانین بین‌المللی حمایت می‌کنند»..

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱

    ایران عزیزفرازونشیبهای زیادی روتجربه کرده وحکمت وارزش این وقایع واتفاقات بسیارگرانبها ولطف خداوند عظیم چراکه هم درس و هم اینکه اشکارشدن چهره ها ودوست ودشمنان این ملت حسینی واین نعمتی ارزشمند ازطرف خدا برای هوشیاری نظام مقدس. اینها کف روی اب هستند. ایران قهرمان دراینده ای نزدیک همه این دیکتاتوران ومزدورانشان رازیرپا میگذارد واین قدرت اشکار تمام دشمنان را درشوک فروبرده

  • ناشناس ارسالی در
    دوشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۱

    امروز جنس ناب بهش رسیده بعد کلی جنس قاطی

  • محمدحسین ارسالی در
    چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱

    شما توان اداره ایران کنونی با این قواره را هم ندارید

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها