هشدار روزنامه اصولگرا درباره اجرای طرح‌های جدید برای حجاب؛ از تکرار اشتباهات پرهزینه پرهیز شود

روزنامه اطلاعات با اشاره به اظهارنظرها در مورد طرح جدید برای حجاب نوشت: هر اقدام نسنجیده و تکرار اشتباهات پر هزینه گذشته مخاطره‌آمیز و بحران‌زاست.

هشدار روزنامه اصولگرا درباره اجرای طرح‌های جدید برای حجاب؛ از تکرار اشتباهات پرهزینه پرهیز شود
کد خبر: 586536
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۱۹:۲۰:۵۶

روزنامه اطلاعات با اشاره به اظهارت ضدونقیض مسئولان درباره تعطیلی گشت ارشاد و همچنین زمزمه‌هایی مبنی بر اجرای طرحی جدید هشدار داده از تکرار اشتباهات پرهزینه و مخاطره‌آمیز پرهیز شود. 

به گزارش اطلاعات، شکی نیست که یکی از عوامل نارضایی مردم در سال های گذشته، ایجاد گشت ارشاد در پلیس امنیت اخلاقی و اقدامات نسنجیده و به دور از کرامت آن در برخورد با زنان و دختران بوده است...اکنون نیز هر اقدام نسنجیده و تکرار اشتباهات پر هزینه گذشته مخاطره آمیز و بحران زاست. از آنجا که از سوی برخی مخافل گفته شده قرار است طی روزهای آینده با تغییر روش طرحی با عنوانی جدید دنبال شود، باید پرسید استمرار اجرای طرحی که از ابتدای انقلاب با عناوین و شکل های مختلف و تحت مدیریت و هدایت نهادهای گوناگون و به زعم همه ناموفق و موجد هزینه های فراوان برای کشور بوده است، در شرایطی که کشور نیازمند آرامش است، چه توجیهی دارد؛همانگونه که اظهارات نسنجیده ای همچون آن نماینده مجلسی که از بستن حساب های بانکی زنان بی حجاب سخن می گوید، هزینه ساز و مسموم است.

اطلاعات در ادامه به کنایه نوشته است: نزدیک به شش دهه قبل جمال عبدالناصر رئیس جمهوری فقید مصر در سخنانی با بیان رد خواست مرشد وقت اخوان المسلمین برای اجبار حجاب در خیابان های مصر، می گوید: به او گفتم وقتی شما نمی توانی برای دختر خودت که دانشجوی پزشکی و بی حجاب است، تعیین تکلیف کنی و نسخه اجبار حجاب را بپیچی، من چطور می توانم برای ۱۰ میلیون زن مصری این اجبار را جاری کنم؟ و این سئوالی است که بسیاری از شهروندان ایرانی از دست اندرکارانی دارند که با تاسیس گشت ارشاد و نهادهای سابق و لاحق، بلایی بر سر کشور آوردند که باید تا مدتها برای اصلاح آن هزینه بپردازند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها