نقدعلی، نماینده خمینی شهر:

رئیس‌جمهور معتقد است برخی تصمیمات غلط مجلس امکان دارد برای نظام هزینه‌های غیرقابل تحمل داشته باشد

یک نماینده مجلس در خصوص جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس با دولت گفت: رئیسی معتقد بود، برخی تصمیمات غلط در کمیسیون‌ها و یا صحن علنی مجلس در کوتاه مدت و یا بلندمدت امکان دارد برای نظام هزینه‌های غیرقابل تحمل داشته باشد.

رئیس‌جمهور معتقد است برخی تصمیمات غلط مجلس امکان دارد برای نظام هزینه‌های غیرقابل تحمل داشته باشد
کد خبر: 585713
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۳ ۱۳:۳۹:۳۰

محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی شهر در خصوص جزئیات جلسه غیرعلنی امروز مجلس با رئیس جمهور گفت: بخشی از اظهارات رئیس جمهور درخصوص شخصیت آیت‌الله مدرس با تاکید بر ویژگی‌های بارز ایشان مبنی بر حق‌طلبی، آزادیخواهی و مردم‌محوری بود.

به گزارش ایرنا، بخش هایی از گفت و گوی نقدعلی را در ادامه می خوانید:

  • اظهارات رئیس جمهور حول محور توجه ویژه به فرهنگ، دین، آموزش در برنامه‌های هفتم توسعه، عدالت در پرداخت‌ها، رفع تبعیض، تحقق عدالت به عنوان سند بالادستی در برنامه هفتم بود.
  • رئیس جمهور بر لزوم تشکیل صندوق عدالت و پیشرفت تاکید داشت، تشکیل این صندوق در بودجه ۱۴۰۱ در مجلس به تصویب نرسید. رئیس جمهور معتقد بود که تشکیل این صندوق موجب ایجاد گشایش‌هایی در استان‌ها می‌شود.
  • رئیسی معتقد بود که نیروهایی که در دولت به‌کارگیری می‌شوند باید افرادی پاک‌دست باشند اگر به هر دلیلی گزارشات مردم و نمایندگان مجلس به این نتیجه برسیم که نیرویی ناکارآمد یا فاسد است به هیچ‌وجه تحمل نمی‌کنیم و افراد خاطی برکنار می‌شوند.
  • رئیس جمهور خواستار انصاف نمایندگان در قضاوت‌ها نسبت به عملکرد وزرا و مدیران استان شد و در عین حال تذکر و مشورت نمایندگان را فرصتی مغتنم دانست.
  • رئیسی معتقد بود، برخی تصمیمات غلط در کمیسیون‌ها و یا صحن علنی مجلس در کوتاه مدت و یا بلندمدت امکان دارد برای نظام هزینه‌های غیرقابل تحمل داشته باشد.
  • رئیس جمهور معتقد بودند که مشورت با نمایندگان برای انتصابات و معرفی گزینه‌ها راه و کانالی برای شناسایی استعدادهای خوب است اما بعد از انتخاب مسئولان باید دست آنها برای انتخاب و انتصاب مدیران پایین‌دستی باز باشد که روالی منطقی و قانونی است.
  • رئیس جمهور از نمایندگان تقاضا کرد بعد از معرفی گزینه‌ها و مدیران، اصرار بر انتصاب نداشته باشند و اتخاذ تصمیم نهایی را بر عهده مسئول مربوطه بگذارند.
  • در جلسه امروز وزرای بهداشت، اطلاعات، صمت، گزارشی از عملکرد خود ارائه دادند. ۶ نفر از نمایندگان نیز نظرات خود را درخصوص عملکرد دولت اعلام کردند.
  • محور اظهارات نمایندگان این بود که دولت سیزدهم دولتی خدمتگزار است و غیرقابل مقایسه با دولت قبل می‌باشد. البته برخی ضعف‌ها در زمینه فرهنگی، تبعیض در پرداخت‌ها، لزوم حذف بانیان وضع موجود مورد تاکید نمایندگان بود.
  • محور بحث رئیس مجلس شورای اسلامی نیز همراهی و تعامل با دولت برای حل مشکلات مردم و تدوین و تصویب قانون بودجه و قانون برنامه هفتم توسعه بود. قالیباف معتقد بود که دولت باید برنامه ویژه‌ای برای کنترل تورم داشته باشد.
  • در چنین جلساتی وقتی نمایندگان، وزرا را می‌بینند مشکلات حوزه‌های انتخابیه را در قالب مکاتبات مطرح می‌کنند تا دستور وزیر را برای حل مشکلات اخذ کنند. برخی نمایندگان در حال گفت و گو و رایزنی با وزرا بودند که موجب شد فضای مجلس شلوغ شود و آرامش لازم برای شنیدن اظهارات وزرا وجود نداشت لذا رئیس مجلس دقایقی پشت تریبون حاضر شدند و از نمایندگان تقاضا کردند که آرامش جلسه را حفظ کنند تا جلسه جداگانه‌ای برای بررسی مشکلات حوزه‌های انتخابیه برگزار شود.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها