کد خبر: 585356
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۱ ۰۶:۴۰:۲۸
| |

محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا:

چطور برای کشوری که به راحتی ۸۰ نفر را گردن می‌زند، کمیته حقوق بشری تشکیل نمی‌شود؟

کمیته حقیقت‌یاب حقوق بشر نمی‌تواند برای ما پیامد حقوقی داشته باشد

محمدصادق کوشکی با اشاره به تشکیل کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی درباره حوادث اخیر ایران گفت: اگر واقعا دغدغه حقوق بشری داشتند تا الان باید بار‌ها علیه عربستان تشکیل می‌شد. چطور برای کشوری که به راحتی ۸۰ نفر را گردن می‌زنند، کمیته حقوق بشری تشکیل نمی‌شود، فقط برای ما تشکیل می‌شود؟

چطور برای کشوری که به راحتی ۸۰ نفر را گردن می‌زند، کمیته حقوق بشری تشکیل نمی‌شود؟
کد خبر: 585356
|
۱۴۰۱/۰۹/۱۱ ۰۶:۴۰:۲۸

با وجود تصویب قطعنامه در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد مبنی بر تشکیل یک کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی درباره حوادث رخ‌داده بعد از اعتراضات اخیر، مقامات ایرانی اعلام کردند به هیچ عنوان با این کمیته همکاری نخواهند کرد.

محمدصادق کوشکی، فعال سیاسی اصولگرا، یکی از چهره‌هایی است که معتقد است همکاری با این کمیته موضوعیتی ندارد چون دادگاهی که امکان و اختیار دخالت در امور داخلی یک کشور را داشته باشد، وجود ندارد.

به گزارش فرارو، بخش‌هایی از گفت‌وگو با محمدصادق کوشکی را در ادامه می‌خوانید:

  • چنین ساز و کار‌هایی اولین بار نیست که در قبال ایران در دستور کار غربی‌ها قرار می‌گیرد. طی این ۴۳ سال گذشته بار‌ها چنین اقداماتی علیه ایران انجام داده‌اند. ما همیشه هم همکاری کردیم، اما نتیجه این همکاری‌ها چیزی جز محکوم کردن ایران نبود.
  • واقعیت این است که چه همکاری کنیم چه همکاری نکنیم، تفاوتی برای آنها نمی‌کند و در نهایت علیه ایران حکم صادر می‌کنند؛ لذا به نظر من با توجه به تجربیاتمان و سابقه طرف مقابل، تصمیم مقامات مبنی بر عدم همکاری با کمیته حقیقت یاب حقوق بشری، کاملا درست و منطقی است.
  • اصلاً این کمیته به این شکل نمی‌تواند برای ما پیامد حقوقی داشته باشد. زیرا این پرونده به هر دادگاهی هم ارجاع داده شود، آنها صلاحیت بررسی ندارند. این نوعی دخالت در امور داخلی ایران است و در محدوده صلاحیت و اختیارات هیچ دادگاهی نیست.
  • اجازه دهید یک مثال برایتان بیاورم. شما فرض کنید که یک زمانی ما را به دیوان داوری می‌برند، اگر ما قبل از آن این دیوان داوری را به عنوان مرجع تصمیم‌گیری قبول نکرده باشیم، نمی‌تواند به موضوع ورود کند؛ بنابراین جدا از این که ما اصلا قبول نداریم، باید در نظر داشته باشید دادگاهی که امکان و اختیار دخالت در امور داخلی یک کشور را داشته باشد، وجود ندارد. زیرا این اصلا ناقض قوانین سازمان ملل است.
  • اگر به شورای امنیت هم کشیده شود اجماعی در خصوص آن وجود ندارد. زیرا اولاً باید توجه داشت که ابتدای این ماجرا کاملا سیاسی است. زیرا اگر واقعا دغدغه حقوق بشری داشتند تا الان باید بار‌ها علیه عربستان تشکیل می‌شد. چطور برای کشوری که به راحتی ۸۰ نفر را گردن می‌زنند، کمیته حقوق بشری تشکیل نمی‌شود، فقط برای ما تشکیل می‌شود؟ خب این نشان می‌دهد که مساله آنها عملاً سیاسی است.
  • دوم اینکه ما همیشه همکاری کردیم، اما آنها هدفشان محکوم کردن ایران است و اهمیتی به حقیقت نمی‌دهند و در نهایت ما را محکوم می‌کنند. پس لزومی ندارد این بار همکاری کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱

    پولداری هست.همانطورکه سرمایه
    داران در ایران هر غلطی میکنند.

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها