علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت:

دشمن می‌خواهد به جای مباحثه، با هم بجنگیم/ فرهنگ ایرانی کاملا در این اعتراضات مشهود بود/ دشمن اجازه نمی‌دهد کارآمدی‌های ما دیده شود

سخنگوی دولت سیزدهم درباره اعتراضات اخیر در کشور گفت: کسانی که سنگ می‌اندازند و با خودرو دیگران را زیر می‌گیرند، در اقلیتند و حتی معترضان هم این رفتارها را قبول ندارند. اغتشاشگران باعث می‌شوند صدای معترضان و مسئولان هیچکدام شنیده نشود.

دشمن می‌خواهد به جای مباحثه، با هم بجنگیم/ فرهنگ ایرانی کاملا در این اعتراضات مشهود بود/ دشمن اجازه نمی‌دهد کارآمدی‌های ما دیده شود
کد خبر: 581838
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۹ ۱۱:۲۹:۵۹

سخنگوی دولت سیزدهم گفت: باید توجه داشت در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی‌های کشور توهمی برنامه‌ریزی نمی‌شود؛ یعنی تصور نمی‌شود تمام‌ مردم یکسان فکر می‌کنند. سیاست‌گذاران ما می‌دانند که نظرات مخالف در جامعه زندگی می‌کنند و برای آنان هم باید تدبیری اندیشیده شود چراکه مخالفان هم ایرانی‌اند.

به گزارش ایسنا، علی بهادری جهرمی در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه علوم پزشکی مشهد صحبت‌های مهمی انجام داده است که در ادامه بخشی از آن را می‌خوانید.

*سخنگوی دولت محل اتصال دولت با مردم است و یکی از برنامه‌های ما این است که نکات مطرح شده در جلسات را به گوش مسئولان برسانیم و از آنان تقاضای پاسخ کنیم. قرار است گزارشات این گفت‌گوها را هم به رئیس‌جمهور برسانیم. حداقل تاثیر این جلسات، همین نمایش تاکیدات جامعه نخبگانی و اقشار مختلف و مباحثه روی مسائل مشترک است. کشور نباید از نظرات اساتید محروم باشد چراکه آنان ذخایر ارزشمند کشورند.

*ایران ما متشکل از تمام‌ نگاه‌های گوناگون است. در این جلسه نظراتی مطرح شد که با نظرات سایرین مغایر بود. اگر ایران قوی را می‌خواهیم، باید بدانیم ایران متشکل از تمام نگاه‌هاست. این هم برای حکمرانان مهم است و هم برای جامعه عمومی و نخبگان. البته باید توجه شود که پیشنهادات نباید صفر و صدی باشد. همه ما باهم ایران را تشکیل می‌دهیم.

*هنر ما در آن است که بتوانیم از حداکثر ظرفیت‌های کشور را استفاده کنیم و ضمن توجه به اکثریت، از نظرات اقلیت جامعه هم بهره‌برداری نماییم.

*اصلی‌ترین تمرکز دشمن بر ایجاد تقابل بین نگاه‌های متفاوت در کشور است. دشمن می‌داند کشور ما فرو نمی‌پاشد و می‌خواهد از طریق تقویت نقاط اختلاف، کشور را به تجزیه بکشاند. دشمن می‌خواهد ما به جای مباحثه، با هم بجنگیم. اگر از فضای علمی و مباحثه مبتنی بر دوستی و مودت خارج شویم، به سمت خواسته دشمن حرکت کرده‌ایم و در این هیاهوهاست که صدای حق شنیده نمی‌شود.

*دشمن از ابتدای انقلاب این مسیر را پیش رفته و بعضی اوقات مثل امروز این مسیر دشمن نمایان‌تر می‌شود. امروز می‌بینیم یک هیاهو چگونه بزرگ‌نمایی می‌شود. بخشی از همین درگیری‌های این ایام اعتراضات مدنی بود کما اینکه قبلا هم شاهد تجمعات معلمان، کارگران و... بودیم که مبتنی بر فرهنگ پارسی بود.

*در واقع فرهنگ ایرانی کاملا در این اعتراضات مشهود بود اما در کنار این‌ها خیلی سوء استفاده و آشوب‌آفرینی هم مشاهده شد.

*ما باید هم از منتقدان استفاده کنیم و هم از کسانی که معتقد به شرایط فعلی‌اند. کسانی که سنگ می‌اندازند و با خودرو دیگران را زیر می‌گیرند، در اقلیتند و حتی معترضان هم این رفتارها را قبول ندارند.

*اغتشاشگران باعث می‌شوند صدای معترضان و مسئولان هیچکدام شنیده نشود. سیاست دشمن همین است. هم معترضان و هم مسئولان باید بتوانند بین اعتراض و اغتشاش تفکیک قائل شوند.

*ما استعداد شگرفی داریم و از جغرافیای استراتژیک برخورداریم و در منابع طبیعی جایگاه پنجم دنیا را داریم و می‌توانیم در معادلات جهانی موثر باشیم و هندسه قدرت را تغییر دهیم.

*تغییر هندسه قدرت جهانی تنها ناشی از افول آمریکا نیست و بخشی از آن ناشی از تغییر شیوه بازیگری ماست. ما جزو کشورهای تاثیرگذاریم و دشمن می‌بیند اگر ما را زمین نزند، منافع و تئوری‌اش زیر سوال می‌رود.

*اگر الگوی ایران اسلامی جواب دهد، تئوری حکمرانی سکولار غرب زیر سوال می‌رود؛ لذا دشمن تمام‌قد ما را تحریم می‌کند و جنگ رسانه‌ای هم علیه ما به راه می‌اندازد.

*دشمن ناکارآمدی‌ها را بزرگ می‌کند و اجازه نمی‌دهد کارآمدی‌های ما دیده شود. دشمن به دلیل اینکه رو به افول است، روی حکمرانی در فضای مجازی و جنگ رسانه‌ای سرمایه‌گذاری کرده است.

*آمریکا در دوران کرونا به دلیل اینکه حکمرانی فضای مجازی را در دست داشت و در خارج از فضای مجازی رو به افول بود، زمین بازی را در این فضا به نفع خودش وضع کرد.

*دشمن می‌بیند در دولت سیزدهم ضمن مذاکره برای رفع تحریم‌ها، هر ماه بیشتر از ماه قبل نفت می‌فروشیم. البته هنوز به میزان فروش قبل از تحریم نرسیدیم.

*ما در گذشته به دلیل صرف نظر کردن از ظرفیت‌های داخلی، اجازه دادیم دشمن تاثیرگذاری حداکثری خود را داشته باشد و نتیجه آن شرایط نامناسب اقتصادی ما شده و اکنون با سیاست‌هایی که دولت سیزدهم در پیش گرفته است، قدرت تحریم در حال کاهش است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    پنجشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۱

    من دعواش می کنم از بالا چاه فاضلاب بره کنار تا دیده شود

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها