محمدتقی نقدعلی، نماینده مجلس:

در عالی‌ترین درجات نظام، مراجعه به آراء مردم کاملا مشهود است

یک نماینده مجلس گفت: در مجموع در عالی‌ترین درجات نظام مساله مراجعه به آراء مردم کاملا هویدا و مشهود است، غالباً نظرات کارشناسان، اساتید و صاحب‌نظران از مسیرهای مختلفی منعکس، جمع‌آوری و جمع‌بندی می‌شود و تصمیم‌گیری‌ها صورت می‌گیرد.

در عالی‌ترین درجات نظام، مراجعه به آراء مردم کاملا مشهود است
کد خبر: 581343
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۶ ۰۹:۵۱:۱۹

محمدتقی نقدعلی، نماینده خمینی‌شهر در مجلس در پاسخ به سوالی در زمینه مراجعه به آراء مردم براساس موضوعات و نیازهای روز براساس آنچه که در قانون اساسی گفته شده است، گفت: ایران اسلامی بیشترین مراجعه به آراء مردم را دارد. هم در مسائل گوناگون و هم در قالب انتخابات‌های مختلفی که داشتیم؛ مشاهده کردیم که طی ۴۳ سال گذشته سلیقه‌های مختلف روی کار آمدند و چه بسا خیلی از اوقات سلیقه‌هایی داشتند که با یکدیگر کاملا در تضاد بودند اما نظام این ظرفیت را داشت که بتواند همه این‌ها را تحمل کند و بپذیرد.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی نقدعلی را در ادامه می خوانید:

*در مجموع در عالی‌ترین درجات نظام مساله مراجعه به آراء مردم کاملا هویدا و مشهود است، در باب مسائل مهمی هم که ما مشاهده می‌کنیم غالباً نظرات کارشناسان، اساتید و صاحب‌نظران از مسیرهای مختلفی منعکس، جمع‌آوری و جمع‌بندی می‌شود و تصمیم‌گیری‌ها صورت می‌گیرد.

*خیلی از اوقات هم ما مطالبات اجتماعی‌ را مشاهده می‌کنیم که تصمیم‌گیران براساس آن مطالبات اجتماعی بسیاری از مسائل را رقم می‌زنند. شما می‌بینید در موضوعاتی همچون رتبه‌بندی معلمان، حقوق بازنشستگان و حتی در مسائل سیاسی این مطالبات عمومی است که تصمیمات را رقم می‌زند.

*ساختار نظام دینی به گونه‌ای است که تقریبا به شکل زلال، جاری و یک ارتباط مستمر در قالب انتخابات و در قالب شنیده شدن ندای مردم در رسانه‌ها و جاهای مختلف این موضوعات منعکس می‌شود و بر این اساس تصمیم‌گیری‌ها اتفاق می‌افتد.

*دشمن توطئه‌گر همیشه مترصد فرصت است و از ظرفیت‌هایی که برایش به وجود می‌آید، استفاده می‌کند ما باید سعی کنیم آن ظرفیت‌ها را از دشمن بگیریم، یعنی دشمن به ویروس می‌ماند که اگر ببیند بدن ضعیف شده است، لانه می‌کند و به بدن آسیب می‌رساند. قطعا و یقیناً کار بهتر، خدمت والاتر و حرکت کردن به سمت رعایت عدالت اجتماعی و گره‌گشایی از کار مردم اثربخشی کار دشمن را از بین می‌برد و خنثی می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها