کد خبر: 580850
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۲ ۱۱:۴۵:۰۴
| |

سیدکریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

رستم قاسمی باید پاسخگو باشد

نماینده اهواز در مجلس شورای اسلامی، ضمن انتقاد از وضعیت مسکن در کشور گفت: وضعیتی که الان حاکم بر مدیریت مسکن و راه در کشور وجود دارد، ضعیف است.

رستم قاسمی باید پاسخگو باشد
کد خبر: 580850
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۲ ۱۱:۴۵:۰۴

سیدکریم حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در خصوص شکست استیضاح وزیر صمت، گفت: رأی موافقی که فاطمی امین برای اعتماد مجدد کسب کرد به معنای اینکه ما در این وزارتخانه مشکل نداریم و مشکلاتی که وجود داشت حل شده، نیست. هنوز حل مشکلات در حوزه خودرو، قیمت‌گذاری خودرو و واردات خودرو مطالبه جدی نمایندگان مجلس است.

به گزارش ایلنا، وی ادامه داد: متاسفانه فشار و لابی زیادی هم ایجاد کردند که رأی اعتماد گرفته شود، در حالیکه مشکلات هنوز پابرجاست.

نماینده اهواز افزود: اگر ما مشکلات بازار و قیمت‌های افسارگسیخته و گرانی‌هایی که وجود دارد را به وزارت صمت نسبت ندهیم باید به چه کسی و چه دستگاهی نسبت بدهیم؟ این که الان مطرح می‌کنند که چند بخش و دستگاه در گرانی‌ها و بازار نقش دارند، دلیل نمی‌شود ساماندهی و کنترل بازار از دوش وزیر صمت برداشته شود.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت مجلس مجدداً به ایشان اعتماد کرد اما همه مشکلات و ایراداتی که به ایشان وارد بود، پابرجاست با همان شدت و ضعف موجود که امیدواریم در ادامه بتوانند این‌ها را برطرف کنند.

حسینی درخصوص نظارت بر عملکرد سایر وزرای کابینه به ویژه وزرایی که در حوزه کاری آن‌ها مشکلات متعدد وجود دارد، اظهار داشت: علاوه بر وزیر صمت ما اعتقاد داریم وزرای دیگری هم باید پاسخگوی عملکرد یک ساله خود به مجلس باشند؛ از جمله وزیر راه و شهرسازی که واقعا وضعیتی که الان حاکم بر مدیریت مسکن و راه در کشور وجود دارد، ضعیف است.

وی ادامه داد: البته اینطور نیست که ما حتما با همه وزرا از طریق مکانیزم استیضاح مواجه شویم بلکه به صورت عادی هم باید درخصوص کارنامه یکساله خود به مجلس پاسخگو باشند و عملکرد خود را تشریح کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی در پاسخ به این سوال که «از حوزه راه تا مسکن انتقادات زیادی به عملکرد وزیر راه وارد است، علت مماشات مجلس و دولت با ایشان چیست؟»، تصریح کرد: مجلس در نطق‌ها و تذکرات خود نسبت به وزیر راه و نسبت به وزارت عریض و طویل راه‌ و شهرسازی با وظایف گسترده‌ای که وجود دارد، سوالات جدی دارد. تعهد مسکن، تعهد دولت است و باید وزارت شهرسازی کارنامه خود را در خصوص ساخت یک میلیون مسکن به مجلس و مردم گزارش دهد که درخصوص رفع مشکلات مسکن چه اقداماتی انجام داده است.

وی ادامه داد: ما اگر در وزارت صمت حوزه خودرو و صنعت خودرو را یک چالش جدی برای کشور می‌دانیم، دومین چالش هم از لحاظ نابسامانی و هم تاثیر آن روی سایر قیمت‌ها و حوزه‌های بازار و زندگی مردم موضوع مسکن است که متاسفانه ساماندهی لازم صورت نگرفته است.

حسینی در پاسخ به اینکه «احتمال استعفای وزیر وجود دارد یا ممکن است مجلس اقدام به استیضاح کند؟»، گفت: با توجه به اینکه ایشان کسالتی هم دارند و این کسالت هم مشخص است که ایشان را از انجام خیلی از وظایف ناتوان کرده است، اگر ایشان اقدام به استعفاء کنند، خیلی بهتر است. ولی اگر در نهایت چاره دیگری نبود، حتما مجلس به سمت استیضاح خواهد رفت. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها