انتصابات جدید رئیسی؛ «محمد» و «عبدالملکی» به دولت بر می‌گردند؟

شنیده ها حاکی از آن است که به زودی دو انتصاب جدید در دولت سیزدهم رخ میدهد.

انتصابات جدید رئیسی؛ «محمد» و «عبدالملکی» به دولت بر می‌گردند؟
کد خبر: 580731
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۱ ۱۳:۳۵:۳۸

روز گذشته دو اتفاق در حوزه دولت رئیسی رخ داد؛ یکی اینکه رایزنی های دولت با نمایندگان مجلس جواب داد و فاطمی امین به رغم استیضاح شدن توسط نمایندگان مجلس یازدهم، در سمت وزیر صنعت، معدن و تجارت، ابقا شد. با این ابقا، دو حکم انتصاب پیش یبنی میشد.

به گزارش جهان مانا، اولین پیش بینی این بود درست زمانی که دولت خیالش از بابت رای اعتماد مجدد مجلس به وزیر صمت، راحت میشود، حکمی از ابراهیم رئیسی منتشر شود تا بر اساس آن، محسن منصوری به سمت معاون اجرایی رئیس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری منصوب شود که انجام شد.

منصوری تا پیش از این استاندار تهران بود اما با رفتن صولت مرتضوی به وزارت کار، او هم به نهاد ریاست جمهوری رسید.

دومین پیش بینی هم مربوط به سرپرستی معاونت علمی ریاست جمهوری است. بدین شکل که حکم انتصاب سرپرست معاونت علمی رییس جمهور به معاونت مذکور که با انتخاب رئیس جدید جهاد دانشگاهی هموار شد.

از سوی دیگر شنیده می شود سعید محمد به زودی به عنوان استاندار تهران منصوب خواهد شد.

سعید محمد که داوطلب کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری 1400 بود، با اعلام نظر شورای نگهبان، از حضور در رقابتها باز ماند و بعد از مدتی هم، به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد به دولت رئیسی پیوست. البته این حضورش در دولت سیزدهم با برکناری او در مهرماه گذشته، طولانی نشد. اگرچه علتهای مختلفی درباره این اتفاق مطرح شد اما اگر شایعه استاندارشدن محمد درست باشد، می توان این تصمیم را به نوعی دلجویی از او دانست.

عبدالملکی توسط مخبر ارتقا پیدا می کند؟

از سوی دیگر، شایع شده که حجت الله عبدالملکی وزیر سابق کار، تعاون و رفاه، به زودی راهی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد خواهد شد.

عبدالملکی در کسوت وزیر کار حواشی های زیادی را برای دولت رئیسی به وجود آورد و عملکردش در مدت کمتر از یک سالی که وزیر بود، به شدت مورد انتقاد قرار داشت؛ به خصوص وعده هایش برای ایجاد شغل با یک میلیون تومان تا ادعای ساخت لامبورگینی توسط چند جوان ایرانی !

عبدالملکی بعد از کناررفتن از وزارتخانه ، به مجموعه مخبر معاون اول رئیسی رفت و معاون او شد که البته به نظر میرسد، این حضورش موقتی بوده و حالا باید منتظر صدور حکم تازه ای برای او بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    یکشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۱

    سعید محمد باند باز است ودر قرارگاه خاتم اکثریت پروژه ها را به برادران فاسد جهانگیری می داده وفقهای شورای نگهبان هم در انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیتش کردند ، سعید محمد این جوانک تازه به دوران رسیده که رانتخوارها مرتب وی را می خواهندبه زور به خورد دولت انقلابی بدهند شایستگی هیچ پستی در دولت انقلابی ندارد. البته از رئیسی ساده لوح بعید نیست برای خوشایند دیگران هم که شده یک پست کلیدی به سعید محمد معلوم الحال بدهد. رئیسی فقط برای خوشایند هرمهای قدرت وثروت ودور وبریهایش عمل می کند ونه برای خوشایند مستضعفین و مصلحت کشور که مملکت را به این روز انداخته. رئیسی از اولش برای انتخاب وزیران خودش مستقل واز روی شناخت وزیر انتخاب نکرد و وزیرانش اکثرا سفارشی انتخاب شدند و همین وزرا مملکت را به این روز انداختند وبه جای انکه خسارت ها ی حسن کلید را درست کنند ده برابر بدتر کردند.

    • ناشناس ارسالی در
      سه‌شنبه ۱۷ آبان ۱۴۰۱

      حداقل میخای نقد کنی با آمار نقد کن تا باورپذیر باشه

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها