کد خبر: 580644
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۱ ۱۹:۴۰:۲۷
| |

هشدار یک روزنامه درباره امنیتی شدن بحران مسکن؛ فورا چاره‌اندیشی شود

روزنامه همدلی نوشت: در صورت عدم چاره‌اندیشی جامع، جدی و فوری دولت برای بحران مسکن در سال‌های پیشرو شاهد تشدید و تعمیق این بحران خواهیم بود، بحرانی سبب می‌شود مسکن از بحرانی اقتصادی – اجتماعی به بحرانی سیاسی – امنیتی تغییر ماهیت دهد.

هشدار یک روزنامه درباره امنیتی شدن بحران مسکن؛ فورا چاره‌اندیشی شود
کد خبر: 580644
|
۱۴۰۱/۰۸/۱۱ ۱۹:۴۰:۲۷

روزنامه همدلی نسبت به بحران مسکن در آینده هشدار داد و تاکید کرد اگر به این مساله توجه نشود این بحران اقتصادی-سیاسی به بحران سیاسی-امینی تبدیل خواهد شد.

به گزارش همدلی، رجوع به شواهد، آمارهای رسمی‌ و همچنین توجه به نظریات مسکن و برنامه‌ریزی مسکن بیان‌گر این واقعیت نامبارک است که در صورت عدم چاره‌اندیشی جامع، جدی و فوری دولت برای بحران مسکن در سال‌های پیشرو شاهد تشدید و تعمیق این بحران خواهیم بود، بحرانی که علاوه بر وارد نمودن صدمات گران و جدی به نهاد خانواده، سبب می‌شود مسکن از بحرانی اقتصادی – اجتماعی به بحرانی سیاسی – امنیتی تغییر ماهیت دهد.

در ادامه این گزارش آمده است: نگارنده به عنوان یک شهروند و البته مطلع به وضعیت مسکن این هشدار جدی، صریح و روشن را به مسئولان می‌‌دهد که اگر چاره‌ای جامع و فوری برای بحران مسکن اندیشیده نشود در سال‌های آینده بحران مسکن چنان پیچیده و هزینه‌ساز خواهد شد که آثار آن را در تشدید سرخوردگی عمومی، افزایش فقر، تعمیق و گسترش احساس فقر، زایش و انباشت خشم در جامعه و اضمحلال بنیان خانواده و حتی بحران‌های امنیتی می‌توان شاهد بود.

نویسنده این گزارش هشدار داده است: لازم به تذکر است مراد نگارنده از چاره‌اندیشی جامع و فوری، اجرای طرح‌های نمایشی و ناکارآمدی چون تولید انبوه مسکن در بیابان‌های اطراف شهرها و کلان‌شهرها نیست، چرا که چاره این درد در رفع ریسک‌های غیراقتصادی جهت کنترل و مدیریت دو نیروی بیرونی موثر بر بازار مسکن(تورم عمومی‌ و شوک ارزی) می‌‌باشد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها