کد خبر: 580154
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۱۶:۰۰:۰۰
| |

انتقاد شدیداللحن جمهوری اسلامی از روسیه؛ پوتین به این روند ادامه دهد به افغانستان و ایران هم حمله خواهد کرد

جمهوری اسلامی نوشت: (پوتین) می‌تواند با همین استدلال بعد‌ها به سراغ ایران هم بیاید و بگوید ایران هم با توجه به اینکه بخش‌هائی از آن مدتی در اشغال روس‌ها بود، به روسیه تعلق دارد و ما با ایران، یک کشور محسوب می‌شویم!

انتقاد شدیداللحن جمهوری اسلامی از روسیه؛ پوتین به این روند ادامه دهد به افغانستان و ایران هم حمله خواهد کرد
کد خبر: 580154
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۸ ۱۶:۰۰:۰۰

روزنامه جمهوری اسلامی طی یادداشتی در شماره امروز خود با عنوان «ولادیمیر برای ما پوتین نمی‌شود» به شدت از سیاست‌های روسیه انتقاد کرد و هشدار داد اگر او به همین رویه ادامه دهد به ایران و افغانستان نیز حمله خواهند کرد.

در ادامه این مطلب آمده است: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه این روز‌ها نیات خود از تجاوز نظامی به اوکراین را بدون ذره‌ای محافظه کاری به زبان آورده و خصلت کشورگشائی خود را که از تزار‌ها به ارث برده بروز داده است.

او گفته: «وقایع اوکراین را می‌توان تا حدی به عنوان یک جنگ داخلی تعبیر کرد، زیرا روس‌ها و اوکراینی‌های مردمی واحد هستند که در کشور‌های جداگانه از هم جدا افتاده‌اند. روسیه به عنوان کشوری که اوکراین مدرن را ایجاد کرد، می‌تواند تنها ضامن واقعی و جدی دولت، حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین باشد.» 

این ادعا که اوکراین متعلق به روسیه است، شامل تمام کشور‌های جداشده از شوروی سابق هم می‌شود. یعنی اگر پوتین چند سال دیگر در قدرت بماند، همین ادعا را عیناً درباره روسیه سفید، گرجستان، آذربایجان، قزاقستان، ترکمنستان، تاجیکستان و سایر جمهوری‌های جداشده از شوروی هم مطرح خواهد کرد و برای ملحق ساختن آن‌ها به روسیه متوسل به تجاوز نظامی خواهد شد.

مهم‌تر اینکه پوتین اگر در این اقدامات به پیروزی برسد، هوس خواهد کرد به سراغ افغانستان هم برود با این استدلال که ارتش سرخ شوروی سال‌ها این کشور را در اشغال خود داشت و حکمرانان کمونیست آن را تعیین می‌کرد. بعید نیست با همین استدلال بعد‌ها به سراغ ایران هم بیاید و بگوید ایران هم با توجه به اینکه بخش‌هائی از آن مدتی در اشغال روس‌ها بود، به روسیه تعلق دارد و ما با ایران، یک کشور محسوب می‌شویم!

هر روز که می‌گذرد، حوادث نشان می‌دهند دو بلوک شرق و غرب، به ویژه نمود‌های اصلی آن‌ها آمریکا و روسیه، به یک اندازه غیرقابل اعتماد هستند و ما نباید منافع ملی خودمان را با اعتماد به آن‌ها در معرض خطر قرار بدهیم. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها