وکیل خانواده نیکا شاکرمی:

مرگ نیکا شاکرمی خودکشی نبود اما بقیه ماجرا را ما نمی‌دانیم/ عکس منتسب به نیکا را که منتشر شده تکذیب می‌کنیم

نیکا شاکرمی، دختر نوجوانی که اوایل مهر ماه به طرز نامعلومی جان باخت، طبق اظهارات وکیل خانواده همچنان پرونده‌اش در روند ابتدایی خود قرار دارد.

مرگ نیکا شاکرمی خودکشی نبود اما بقیه ماجرا را ما نمی‌دانیم/ عکس منتسب به نیکا را که منتشر شده تکذیب می‌کنیم
کد خبر: 579653
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۴ ۲۰:۲۰:۵۱

نیکا شاکرمی، دختر نوجوانی که اوایل مهر ماه به طرز نامعلومی جان باخت، طبق اظهارات وکیل خانواده همچنان پرونده‌اش در روند ابتدایی خود قرار دارد.

به گزارش شرق، در روزهای گذشته هم محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی در صفحه اینستاگرام خود عکسی از گوشی این دختر نوجوان منتشر کرده بود و زیر آن نوشته بود: فتوشاپ نیست، واقعی، از گوشی نیکا شاکرمی استخراج کردیم. #وقتی_عاشق_خوابیدن_روی_بلندی_میشی. عکس استخراج‌شده از گوشی نیکا شاکرمی که برخی آن عکس را منتسب به نیکا می‌دانستند. رضا باقری، وکیل این خانواده در گفت‌وگو با «شرق» کاملا آن را تکذیب می‌کند و در مورد روند پرونده و برخی شایعه‌های منتشرشده توضیحاتی می‌دهد.

انتساب این عکس به نیکا را تکذیب می‌کنیم

رضا باقری، وکیل پایه یک دادگستری درباره روند پرونده نیکا شاکرمی و انتشار عکسی که در صفحه اینستاگرام محمد شهریاری، سرپرست دادسرای جنایی منتشر شده است، می‌گوید: ما این عکس منتسب به نیکا که منتشر شده را کاملا تکذیب می‌کنیم، کاری که آقای شهریاری انجام دادند، خلاف قانون بوده و اصلا حق نداشتند چنین کاری انجام دهند. آقای شهریاری سرپرست دادسرای جنایی هستند، ایشان قاضی برجسته و مجرب و دانایی هستند، برای همین من خیلی تعجب می‌کنم که ایشان چنین کاری کردند. ملاحظه بفرمایید که در این مرحله از پرونده اصلا حق نداریم گزارشی از پرونده ارائه دهیم. اما در کلیات کار، ما در این مورد طرح شکایت کردیم ولی هنوز هیچ شخص خاصی را متهم نکردیم که دقیقا چه کسی این کار را انجام داده است.

این وکیل ادامه می‌دهد: اما نکته دیگری که وجود دارد این است که ما با قاضی پرونده صحبت کردیم، معتقد بودیم که فوت این دختر خودکشی نبوده، ایشان بازپرس شعبه پنچم و قاضی شریف و محترمی هستند که بدون هیچ‌گونه محدودیت و ممنوعیتی برای تحقیقات با ما همکاری می‌کنند. در‌واقع ما خودمان را در کنار ایشان می‌دانیم ولی پرونده هنوز در مرحله ابتدایی و مقدماتی است.

این اتفاق خودکشی نبوده

باقری اشاره می‌کند: اجمالا نظر من این است که این اتفاق خودکشی نبوده، اما بقیه ماجرا را ما نمی‌دانیم و حتی خود قاضی هم اطلاعی ندارد. از محتوای پرونده هم هر آنچه وجود دارد، ما حق نداریم افشا کنیم، چون خلاف ماده ۹۱ قانون است و این کار قابل تعقیب کیفری هم خواهد بود. در‌هر‌حال من به عنوان وکیل تا الان هیچ مانعی برای پیگیری پرونده نداشتم، حتی قاضی پرونده به من گفت هیچ‌گونه مانعی برای تحقیقات ندارید و با آزادی کامل هر‌کجا که ابهام دارید می‌توانید به ما بگویید تا ما ابهامات را برطرف کنیم. البته این همان قرار بین وکیل و قاضی است که همچون دو دست یا دو بال برای پیشبرد پرونده کنار هم باشند. اگر دخالت‌هایی به عنوان مانع هم در پرونده باشد، بنده ابایی ندارم که آن را بیان کنم و حتما همین کار را خواهم کرد.

باقری اضافه می‌کند: همان‌طور‌که گفتم، پرونده هنوز در مرحله کاملا ابتدایی است، در‌واقع گزارش پزشکی قانونی هنوز نرسیده و هنوز گزارش‌ها کامل نشده، الان هم قاضی یا هر شخص دیگری نمی‌تواند، تشخیص درستی دهد، چون قدم اول دریافت گزارش پزشکی قانونی است تا از روی آن بتوانیم تصمیم بگیریم و بحث کنیم. در واقع ابهامات فراوانی در این پرونده وجود دارد، یعنی این پرونده وضعیت معماگونه‌ای دارد که اصلا در آن خانه مورد نظر برای این دختر چه اتفاقی افتاده و هیچ‌کس هم اطلاعی ندارد، ما هنوز چیزی نمی‌دانیم و در جهل کامل قرار داریم که آنجا چه اتفاقی افتاده است. وکیل خانواده نیکا شاکرمی با تأکید بر اینکه در این پرونده ابهامات وجود دارد و هنوز معمایی حل نشده، در مورد جواب پزشکی قانونی بیان می‌کند: بنابراین هر کسی در این مورد قضاوت کرده، قضاوتش بی‌مبنا‌ست. اینکه جواب پزشکی قانونی هنوز به دست ما نرسیده طبیعی است، چون آزمایش‌هایی انجام می‌شود که زمانبر است، البته بعضی از نتایج آن آمده که صلاح نیست در این مورد توضیحی ارائه دهیم. یعنی برخی آزمایش‌ها که زمانبر نبوده، جوابش به قاضی منعکس شده و خودمان هم قرار است یک تحقیقات خارج از آن هم انجام دهیم.

باقری در مورد دستگیری اهالی ساختمانی که گفته شده نیکا شاکرمی چند ساعتی آنجا بوده، می‌گوید: ببینید چیزی که من تا هفته قبل می‌دانم، هشت نفر از اهالی آن ساختمان بازداشت شدند و هنوز هم بازداشت هستند. از پنج تا شش روز گذشته این اطلاعات را دارم و با آنها دیداری نداشتم و از نتیجه بازجویی‌های انجام‌شده با این افراد بی‌خبر هستم. ایشان همچنین در پاسخ به پرسشی درباره صحبت‌هایی از تجاوز به نیکا شاکرمی که پیش از مرگ برای او اتفاق افتاده، تأکید می‌کند: این موضوع را کاملا تکذیب می‌کنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها