حسین طائب، مشاور عالی فرماندهی کل سپاه:

برنامه دشمن بود که درگیری‌ها در ایران با دو موضوع «حجاب» و «مسائل معیشتی» از مهرماه شروع شود / دشمنان برای چند بازداشتگاه در چند شهر هم برنامه‌ریزی کردند

مشاور فرماندهی کل سپاه گفت: طرح و برنامه‌ریزی ها برای ایجاد ناآرامی در ایران این بود که این برنامه با دو موضوع «حجاب» و «مسائل معیشتی» شروع شود.

برنامه دشمن بود که درگیری‌ها در ایران با دو موضوع «حجاب» و «مسائل معیشتی» از مهرماه شروع شود / دشمنان برای چند بازداشتگاه در چند شهر هم برنامه‌ریزی کردند
کد خبر: 579439
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۳ ۱۰:۱۸:۰۷

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طائب مشاور عالی فرماندهی کل سپاه، در نشست فصلی بصیرت افزایی با عنوان «بررسی و تحلیل وقایع اخیر کشور» در سخنانی، اظهار داشت: هر اتفاق و هر حادثه‌ای یک چرایی، یک چیستی و یک چگونگی دارد. در این جلسه از چرایی این اتفاق و حادثه شروع می‌کنم. اگر بخواهیم به چرایی این حادثه بپردازیم اول باید روند تقابل انقلاب اسلامی با ضداستکبار را مروری کنیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، بخش هایی از اظهارات طائب را در ادامه می خوانید:

*به این موضوع هم اشاره کنم که در سه چالشی که آمریکا در سال ۲۰۲۰ برای خود ترسیم کرده بود به سه پیآمد هم اشاره کردند. نخستین پیآمد این بود که دیگر رقبا احترامی برای ما قائل نیستند. پیآمد دومی که برای ما ایجاد کرده این بود که دیگر کشورهای دوست به ما اعتقاد و اعتماد ندارند. پیآمد سوم را هم توسعه نفوذ ایران در منطقه عنوان می‌کنند.

*طرح و برنامه‌ریزی آن‌ها برای ایجاد اغتشاش در ایران این بود که این برنامه با دو موضوع «حجاب» و «مسائل معیشتی» از مهرماه شروع شود. حتی در این طرح یگان‌ها را هم مشخص کرده بودند. جریان‌های مارکسیستی در دانشگاه‌ها موضوع حجاب و جریان‌های فتنه‌گر مسائل معیشتی را مطرح کنند و موضوع را از دانشگاه‌ها شروع کنند و به میان فرهنگیان برده و سپس میان سایر اقشار ببرند و از قشری به قومی تبدیل کنند و از قومی هم به مذهبی و در انتها حمله به مراکز حساس را انجام دهند.

*اما در عمل چه اتفاقی افتاد؟ یک حادثه‌ای روی داد و تا امروز هم دستگاه‌های اطلاعاتی به پاسخ دقیق نرسیدند و تا امروز بر اساس حادثه قضاوت می‌کنیم. البته این سابقه را هم داشتیم که چنین وقایعی حادثه نبوده و بلکه طراحی بوده است.

*در سال ۱۳۸۸ ماجرای ندا آقاسلطان را داشتیم که طراحی آمریکایی‌ها بود. ما ازاین طراحی باخبر بودیم، ولی اشراف اطلاعاتی نداشتیم. اما در سال ۱۳۹۲ به سوژه هم رسیدیم. آن‌ها بنا داشتند انتخابات ۱۳۹۲ را هم همانند ۱۳۸۸ به اغتشاش بکشانند.

*یک فرد دوتابعیتی که در یک دستگاه فرهنگی بود را شناسایی کردند و قصد داشتند به بهانه بازدید آن را به ایران بیاورند و حتی پول هم داده بودند تا فیلم وی هم ساخته شود و بعد از اینکه وارد ایران شد او را کشته و به گردن حاکمیت بیاندازند. برنامه ریزی این کار هم در دستان اسرائیلی‌ها بود.

*در این پرونده، هم تیم طراح و هم تیم ترورکننده و سلاح شناسایی شد و با همه آن‌ها برخورد شد و با پیشگیری ماجرا قبل از حادثه جمع شد.

*در این ماجرا حادثه‌ای اتفاق افتاد آن هم در شرایطی که نیروهای انتظامی درگیر مسئله بزرگی همچون اربعین بود. حدنصاب جمعیت ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفری زده شد و شاهد سفر آن‌ها به کشور عراق بودیم. تمامی نیروها درگیر حفظ امنیت بودند از شهرهای خودمان تا مرز گرفته این وضعیت حاکم بود.

*در این ماجرا شاهد یک غفلتی در روایت ماجرای صحنه حادثه بودیم و دشمن این روایت را به دست گرفت و روایت را به دروغ انجام داد و با فریب به تحریک احساسات مردم پرداخت و آن طرحی را که قرار بود از دانشگاه‌ها شروع کند به جلو انداخت.

*سپس آن‌ها مسائل را به حوزه قومی کشاندند و از قوم کرد به لر و از قوم لر به بلوچ و سپس به قوم ترک با موضوعی که در اردبیل درست کردند کشاندند. البته آخرین پرده از این نمایش هم قرار بود در اهواز و با انجام ماموریت در صحنه‌ای یک فرد عرب را هدف قرار بدهند. البته خوشبختانه دو سه روز پیش این تیم دستگیر شد.

*زمان دانشگاه‌ها رسید و طرح خود را در دانشگاه‌ها انجام دادند و سپس قرار بود ماجرا را به مدارس برسانند. آن‌ها قرار بود در انتهای ماجرا به سراغ بازداشتگاه‌ها بروند و به عنوان نماد پیروزی بگویند درب بازداشتگاه‌ها را هم باز کردیم. آن‌ها برای چند بازداشتگاه در چند شهر برنامه‌ریزی کردند که یکی از آن‌ها اوین بود. اما آن‌ها در نهایت در اجرای این نقشه شکست خوردند.

*آمریکایی‌ها گفتند که در این ماجرا برآورد ما نسبت به توانمندی خودمان در داخل کشور ایران و در خصوص فضای حاکم بر ایران اشتباه بود. آن‌ها شکست را می‌پذیرند، ولی نه پایان ماجرا را و می‌خواهند آن را تا پایان انتخابات اسرائیل و آمریکا طول بدهند؛ لذا آن را رها نمی‌کنند و مابقی بستگی به ما دارد که چگونه با آن‌ها برخورد کنیم.

*ما باید برخورد مناسبی با غرب داشته باشیم که بازدارندگی ایجاد کند و آن‌ها مجبور شوند این ماجرا را رها کنند وگرنه ان‌ها خیال رها کردن آن را ندارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱

    دشمن دستور دادمرغ 30تومنی بشه 65تومان-دشمن دستورداده روغن 18تومنی بشه 65تومان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها