کد خبر: 579112
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۱ ۱۶:۴۰:۴۰
| |

هم‌میهن:

خاتمی، احمدی‌نژاد، روحانی و روحانیون قم سکوت کردند چون اعلام موضع به نفعشان نیست

هم‌میهن نوشت: هر گونه موضع‌گیری آنان، برای اهداف سیاسی خودشان سودمند نیست، زیرا نمی‌توانند موضعی بگیرند که حداقل یکی از دو طرف را راضی کند.

خاتمی، احمدی‌نژاد، روحانی و روحانیون قم سکوت کردند چون اعلام موضع به نفعشان نیست
کد خبر: 579112
|
۱۴۰۱/۰۸/۰۱ ۱۶:۴۰:۴۰

روزنامه هم‌میهن به بررسی دلایل سکوت محمدخاتمی، محمود احمدی‌نژاد و حسن روحانی و همچنین بسیاری از روحانیون قم پرداخته و نوشته آنان سکوت کرده‌اند چون هرگونه موضع‌گیری برای آینده سیاسی‌ آنان سودمند نیست.

به گزارش هم‌میهن، پرسش شایع این است که چرا بیشتر فعالان اصلاح‌طلب در اعتراضات اخیر سکوت کرده‌اند؟ البته این سکوت منحصر به آنان نیست. دو رئیس‌جمهور سابق و اسبق نیز همین مشی را داشتند و بسیاری از اصولگرایان و آقایان قم هم سکوت را ترجیح دادند. هر چند علت این سکوت‌ها در برخی موارد تفاوت‌های زیادی با یکدیگر دارد، ولی در یک مورد مشترک است و آن اینکه هیچکدام‌شان خود را عامل چنین وضعی نمی‌دانند و برای موضع‌گیری نیز، نه قادرند طرف معترضان را بگیرند و نه حاضرند طرف ساختار را بگیرند. در واقع بازی در این میدان، فراتر از ظرفیت آنان در حال اجرا است. هرگونه موضع‌گیری آنان، برای اهداف سیاسی خودشان سودمند نیست، زیرا نمی‌توانند موضعی بگیرند که حداقل یکی از دو طرف را راضی کند. در این بازی صفر و یک، قطعا هر موضع آنان با محکومیت هر دو طرف مواجه و محکوم به وسط‌بازی می‌شود و حتی نزد طرفداران خودشان هم انشقاق ایجاد خواهد کرد و جرات هم ندارند که وسط‌بازی را پیشه و به آن افتخار کنند. پس منفعت سکوت را به‌رغم تمام هزینه‌هایی که دارد بر موضع‌گیری صریح، بیشتر ارزیابی می‌کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها