کد خبر: 578541
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۰۶:۲۵:۰۰
| |

بشار اسد این هشدار احمدی‌نژاد را نادیده گرفت و سوریه ویران شد

رزمندگان مدافع حرم نخستین توجیه آموزشی‌شان غائله محله بابا عمروا حمص سوریه بوده‌است، و خود آن را حماقت اسد می‌دانند.

بشار اسد این هشدار احمدی‌نژاد را نادیده گرفت و سوریه ویران شد
کد خبر: 578541
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۷ ۰۶:۲۵:۰۰

حجت الاسلام مسعود شفیعی کیا نوشت:

رزمندگان موسوم به مدافع حرم نخستین توجیه آموزشی‌شان غائله محله بابا عمروا حمص سوریه بوده‌است، و خود آنرا حماقت اسد می‌دانند.

حدود ۱۱سال پیش سال۹۰ کودکان باباعمروا به تقلید اعتراضات بهار عربی، سال‌ها بغض علیه دیکتاتوری حزب بعث اسد را با شعار نویسی علیه اسد مثل شعار «مرگ بر دیکتاتور» بروز دادند. ولی حزب بعث طبق روند دژخیمی خود آن کودکان وخانواده آنان را برای تنبیه بازداشت و زیر شکنجه برخی را تلف کرد.

داغ سرکوب و بمباران حمص توسط پدر بشار (حافظ اسد) در ۳۰ سال قبل برای آن مردم زنده شد و پس از نمازجمعه، جمعه‌های خشم گرفتند، و چند مأمور امنیتی را شناسایی و به انتقام کشتگان‌شان تلف کردند!

اسد انتقام سخت را در برنامه گذاشت که همان زمان رئیس‌جمهور احمدی‌نژاد به وی پیغام داد و بشار اسد را از انتقام و حضور نظامی در حمص برحذر داشت، و عفو عمومی و انتخابات زودرس و مشارکت دادن معترضان را چاره کار دانست، و هم به اسد و هم به فرماندهان اسد در ایران گفت که ‌ورودتان به فضای انتقام با خودتان است ولی خروجش دست خودتان نیست.

و اسد توجهی نکرد و با تمام قوا و فرماندهانی بی‌رحم و سفاک عملیات باباعمروا را شروع کرد.

به قدری حملات سهمگین بود که خبرنگار زن آمریکایی هنگام گزارش مستقیم در آنجا هدف توپ تانک‌ها قرار گرفت و بازتاب جهانی یافت.

توپخانه و نیروهوایی اسد، باباعمروا را شهر سوخته کردند و تصاویر کشتار زن و بچه و خانوارهای آنجا به شدت در جهان و منطقه منتشر شد و البته فرمانده ارتش سوریه اعلام کرد که اگر سردار کنار ما نبود ما موفق به مهار فتنه باباعمروا نمی‌شدیم، پس این حرکت جوانان تونس و مصر و الجزایر و ... که در هیجان بهار عربی بودند را به پیوستن به تحریر الشام برای کمک به مظلومان سوریه و دشمنی با تشیع و محور مقاومت تحریک کرد و ...

طبیعی است که مردم معترضی که با دست خالی و شعار به میدان آمده‌اند، اگرچه به زعم حکومت اغتشاشگرند، ولی معترضی مدنی هستند، ولی وقتی با توپ و تانک و گلوله مواجه می‌شوند به جای رنگ اسپری سلاح دست گرفته و میلیشیای دفاعی تشکیل دهند و با اپوزیسیون خشن همراه شوند.

و از طرفی هم اسد مجبور شد برای ادامه سرکوب، نظامیان مرزها را به مرکز بیاورد و مرزها به ترکیه و ... برای ورود داعش واگذار شد و حاصلش میلیون‌ها سوری آواره در اروپا و کشوری ویران و تحت سلطه‌ی روسیه شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • اقبال ابراهیمی ارسالی در
    چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱

    با نقد اسد به مدافعان حرم وسردار دلها توهین کردید خدا از شما نمیگذرد

  • ناشناس ارسالی در
    چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱

    احمقی نژاد خودش حرف خودش را قبول نداشت و شد مرید مشایی مرتاض

  • ایرانی ارسالی در
    چهارشنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۱

    منظور از فرماندهان ایرانی چیست ؟

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها