ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه:

نشر اکاذیب با هدف تشویش اذهان عمومی مجازات دارد

سخنگوی قوه قضاییه با تاکید بر اینکه برخورد قوه قضاییه باید مدبرانه، هوشمندانه، عبرت‌آموز و بازدارنده باشد، گفت: نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی قابلیت مجازات دارد.

نشر اکاذیب با هدف تشویش اذهان عمومی مجازات دارد
کد خبر: 578214
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۵ ۰۸:۱۶:۳۳

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه در مقررات مختلف از جمله قانون مجازات اسلامی به موضوع نشر اکاذیب توجه شده است، افزود: این موضوع به وسیله نامه، شکوائیه یا عرایض، گزارش و هرگونه اوراق خطی صورت گیرد تعریف خاص خود را دارد.

به گزارش ایرنا از مرکز رسانه قوه قضاییه، بخش هایی از گفت و گوی ستایشی را در ادامه می خوانید:

*اکاذیب جمع است و اگر مفرد هم باشد آنهایی که مبادرت به ابراز سخن کذب کنند بعد از فصل الخطاب بودن و بعد از اینکه همه چیز مشخص است و بالتبع هیجانات و تشویشی ایجاد کنند و افرادی را به میدان بیاورند این موجب می‌شود که خللی در مسئله امنیت کشور ایجاد شود و این افراد باید پاسخگوی اقدام خود باشند.

*با وجود شفافیت و مبرهن بودن قضیه (فوت مهسا امینی)، متاسفانه عده‌ای موجبات تشویش اذهان را فراهم می‌آورند. به صورت شفاف و روشن بعد از فرمان مقام معظم رهبری بیانیه دادیم و اعلام کردیم در قبال کسانی که مرتکب این اقدامات می‌شوند قائل به تفکیک و دسته بندی هستیم؛ تفکیک متهمان و مرتکبان، آنهایی که مباشر و شریکند، معاونند، آنهایی که مسبین اصلی هستند.

*اعتقاد ما این است که برخوردها با عناصر اصلی و کسانی که اغفال شدند باید مدبرانه، هوشمندانه، عبرت‌آموز و بازدارنده باشد. تفکیک را شروع کردیم و عملا هم صورت گرفته است. بیش از هزار نفر که در یک روز بازداشت شده بودند در یک بازه آزاد شدند.

*با کسانی که مرتکب اعمال جنایی شده و اساس کار هستند و قتل و غارت و تخریب به وجود آوردند قوه قضاییه با کمال اقتدار برخورد عبرت‌آموز خواهد کرد.

*ما مورد هجمه رسانه‌ای واقع شده‌ایم بنابراین باید از ظرفیت‌های رسانه ملی استفاده کنیم؛ تبیین و روشنگری کنیم تا جایی برای کسانی که می خواهند تشویش کنند، نباشد.

*قوه قضاییه تدقیق در رسیدگی به موضوع را فدای سرعت نکرد و متمسک به یکی از بی‌نظیرترین و قوی ترین سطوح کمیسیونی شد که مربوط به کمیسیون‌های تخصصی در سازمان پزشکی قانونی بود.

*حضور ۱۹ نفر از صاحبنظران و متخصصین در این فن کاملا می‌درخشید و تجلی داشت. اینها دقت کامل و اقدام موشکافانه کردند و به دور از هر هیاهو دقت کامل داشتند و به بررسی علت تامه فوت پرداختند. این متخصصان مشخص کردند نکاتی که ابراز شده مبنی بر این قضیه که صدماتی بر مرحومه وارد آمده، منطبق بر داده‌ها نیست و فوت بر اساس صدمات نبوده و ارتباطی با آن ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها