حسینی، عضو کمیسیون اجتماعی:

زاهدی وفا از ناحیه ارتباط با نمایندگان آسیب دید / دولت سریعتر وزیر پیشنهادی کار را معرفی کند

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آقای زاهدی وفا از ناحیه ارتباط با نمایندگان آسیب دید مساله ارتباط با نمایندگان برای او به چالش جدی تبدیل شد و در نهایت هم نتیجه آنگونه رقم خورد.

زاهدی وفا از ناحیه ارتباط با نمایندگان آسیب دید / دولت سریعتر وزیر پیشنهادی کار را معرفی کند
کد خبر: 577935
|
۱۴۰۱/۰۷/۲۳ ۱۰:۵۲:۱۷

سید کریم حسینی، نماینده مردم اهواز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص معرفی گزینه پیشنهادی جدید دولت برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از لحاظ عملکردی و شرح وظایف یک وزارتخانه خیلی مهم و گسترده‌ای است، لذا اینکه این وزارتخانه معطل بماند هم برای دولت و هم برای کشور ضررآفرین است.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی حسینی را در ادامه می خوانید:

*ما این تأملی که دولت برای معرفی وزیر پیشنهادی این وزارتخانه دارد را از جهت اهمیت این وزارتخانه می‌بینیم و اینکه دولت می‌خواهد فردی را براساس بررسی‌های دقیق معرفی کند.

*دولت باید به دنبال این باشد که هرچه زودتر گزینه مدنظر خود را معرفی کند، البته بهتر بود این اتفاق در روزهای پایانی هفته گذشته انجام می‌شد تا بتوانیم در روز چهارشنبه هفته جاری جلسه رأی اعتماد را داشته باشیم به این خاطر که بعد از هفته کاری فعلی، نمایندگان یک هفته در حوزه انتخابیه حضور پیدا خواهند کرد و این عدم معرفی وزیر ممکن است به اتلاف زمان منجر شود.

*یک موضوع مهمی که آقای زاهدی‌وفا از آن استفاده نکرد ارتباط با مجلس و با کمیسیون‌های تخصصی است، که این مساله می‌تواند برای رأی‌آوری و پیشبرد اهداف و برنامه‌هایی که وزیر دارد، موثر باشد.

*یک مساله مهم دیگر نگاه اقتصادی است، در اینجا نگاه اقتصادی آقای زاهدی وفا یک شاخص مثبت بود برای انتخاب که برای وزیر پیشنهادی بعدی هم می‌تواند مدنظر قرار گیرد؛ به این علت که بخش مهمی از وظایف این وزارتخانه در حوزه اقتصادی و شرکت‌های تحت پوشش است، لذا نگاه اقتصادی اهمیت قابل توجهی دارد.

*آشنایی با ماموریت‌ها و وظایف وزارتخانه هم یکی از مسائل مهم و مدنظر نمایندگان است. اینکه وزارتخانه در بخش تعاون چه ماموریت‌هایی دارد و چه برنامه‌ای باید داشته باشد، در حوزه کار و فرصت‌های اشتغال و مشکلات حوزه کار و همچنین در حوزه رفاه اجتماعی، بازنشستگان و حوزه درمان و آشنایی با این حوزه‌ها می‌تواند برای وزیر آینده یک امتیاز باشد.

*ارتباط و تعامل مثبت با نمایندگان اهمیت قابل توجهی دارد، برای مثال در کمیسیون اجتماعی هم میان موافقان و مخالفان ایشان یک وضعیتی مشابه صحن علنی رقم خورد و کمیسیون با یک رأی مرزی نسبت به ایشان نظر مثبت و موافق داد.

*به عقیده من آقای زاهدی وفا از ناحیه ارتباط با نمایندگان آسیب دید و این در شرایطی بود که ایشان پاسخ خوب و قانع‌کننده‌ای نسبت به مباحثی که نسبت به مسائل شخصی‌اش وجود داشت ارائه کرد اما مساله ارتباط با نمایندگان برای او به چالش جدی تبدیل شد و در نهایت هم نتیجه آنگونه رقم خورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها