کد خبر: 576544
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ۰۹:۰۲:۰۹
| |

احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

بخش زیادی از نوجوانان و جوانان در حوادث اخیر در یک فضای هیجانی قرار گرفتند

یک نماینده مجلس گفت: بخش زیادی از افراد در قالب نوجوانان و جوانان ما در یک فضای هیجانی قرار گرفتند، البته به این شرط که آسیبی به اموال عمومی نزده باشند چراکه وقتی آسیب وارد می‌شود، جرم انجام شده و ما وفق قانون نمی‌توانیم از جرم چشم‌پوشی کنیم.

بخش زیادی از نوجوانان و جوانان در حوادث اخیر در یک فضای هیجانی قرار گرفتند
کد خبر: 576544
|
۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ۰۹:۰۲:۰۹

احمد راستینه عضو و سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در رابطه با «لزوم تعیین تکلیف هرچه زودتر بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های اخیر که به نظر نظر می‌رسد تعدادشان رو به افزایش است و مشکلاتی که ممکن است در اثر جمعیت زیاد و فضای کم پدید آید»، گفت: بازداشت‌شدگان چند دسته هستند، یک دسته آمران هستند، یک دسته محرکان هستند و یک دسته دیگر مردمی هستند که در فضای آشوب ناخودآگاه قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی راستینه را در ادامه می خوانید:

*طبیعتا همیشه رأفت اسلامی در دستگاه قضایی ما وجود داشته و این بار هم طبیعتاً دستگاه قضایی ما با نگاه رأفت اسلامی تلاش می‌کند که این افراد با توجه به نوع و ارتکاب جرمی که متوجه آن‌ها است، نسبت به تصمیم‌گیری درخصوص آن‌ها تسریع کند.

*طبیعتاً در مورد آمران و محرکان و افراد سازمان‌دهی شده که مشخصاً هم دارای پرونده هستند، هم دارای سابقه مجرمیت هستند و هم شناسایی شدند؛ براساس قانون و آنچه که قانون بر آن تصریح دارد باید قوه قضائیه با قاطعیت برخورد کند. طبیعتا مسیر قانونی مشخص شده باید نسبت به آن‌ها اعمال شود.

*طبیعتا بخش زیادی از افراد در قالب نوجوانان و جوانان ما در یک فضای هیجانی قرار گرفتند، البته به این شرط که آسیبی به اموال عمومی نزده باشند چراکه وقتی آسیب وارد می‌شود، جرم انجام شده و ما وفق قانون نمی‌توانیم از جرم چشم‌پوشی کنیم اما در مورد آن‌هایی که در فضای هیجانی آشوب‌ها قرار گرفتند انتظار می‌رود که این دسته افراد مورد رأفت و رحمت اسلامی قوه قضاییه قرار گیرند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها