کد خبر: 575811
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۷ ۱۶:۰۰:۲۵
| |

روزنامه اطلاعات:

باید از خواسته‌های نسل جوان مطلع باشیم/ مردم نیازمند سخن نو و بیان مشکلات برای یافتن راه حل هستند

روزنامه اطلاعات نوشت: باید از خواسته‌ها و آرزوهای نسل جوان و کاستی‌ها و روش‌های معیوب در برخورد با جامعه مطلع شویم و ببینیم نیازها چیست و کمبودها در کدام مسایل متمرکز شده و نارضایتی را دامن می‌زند.

باید از خواسته‌های نسل جوان مطلع باشیم/ مردم نیازمند سخن نو و بیان مشکلات برای یافتن راه حل هستند
کد خبر: 575811
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۷ ۱۶:۰۰:۲۵

روزنامه اطلاعات در یادداشت روز خود با عنوان «فرهنگ گفتگو و ماهیت اعتراض»‌ بر لزوم پاسخگویی به مطالبات نسل جوان تاکید کرد.

نویسنده یادداشت با تاکید بر اینکه «باید از خواستها و آرزوهای نسل جوان و کاستی‌ها و روش‌های معیوب در برخورد با جامعه مطلع شویم و به جای انباشت شعار و غبار در جامعه متکثر کنونی، ببینیم نیازها چیست و کمبودها در کدام مسایل متمرکز شده و نارضایتی را دامن می‌زند» نوشت: مردم نیازمند سخن نو و بیان مشکلات برای یافتن راه حل هستند. یک گروه ویژه در پس رسانه ملی و مجازی، و دیگر مجاری عمومی برای ابراز نظر و بیان و نقد نشسته‌اند و به جای تسهیم و تسهیل فرصت گفتگو و نقد سازنده، گاهی با ادبیات فرسوده و بی نسبت با اندیشه و عواطف نسلهای اخیر هرچه می‌خواهند می‌گویند و ابایی ندارند که دربرابر هر فرد منتقد و متفاوتی نیز اتهام و کیفرخواست و تکفیر به میان آورند. اینها به جای حل مشکل و رفع موانع در راه توسعه و پیشرفت، تضاد و تناقض را در خیابان و سیاست و میدان می‌افزایند. این وضع همان دور باطل است که دارد توش و توان، و فرصت و زمان را از مردم و میهن ما می‌گیرد و آشتی و همدلی را به مخاطره می‌اندازد. ‌

در ادامه نیز تاکید کرد:‌ جامعه سالهاست نیازمند امید و سخن نو و ابداع و مهر و ابتکار است. جوانان ایران نمی‌دانند با چه کسی باید درد دل کنند، نمی‌دانند در کجا و چگونه از خلأهای زندگی و آینده‌شان سخن بگویند. اگر فقط فاصله میان ارزش پول ملی و یک متر مسکن و یا یک خودروی بی کیفیت را بسنجیم، آنگاه به بسیار پرسشها و سخنها که در دل و روح این جوانان موج می‌زند و پاسخی نمی‌گیرد پی خواهیم برد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • ناشناس ارسالی در
    جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱

    رسماً مسئولین خودشونو زدن به اون راه.....
    بابا اینهمه گرونی و بیکاریو بدبختی مردمو حل نمیکنن بعد به پوشش مردم هم گیر میدن به خدا قسم مردم بریدن مردم رد دادن مردم بیچاره شدن مگه میشه مسئولین ندونن درد مردم چیه...یعنی واقعا مسئولین نمیبینن مردم تو گِل موندن؟؟؟؟؟؟؟؟والا حیا هم خوب چیزیه به خدا قسم مردم فقط میخوان راحت زندگیشونو بکنن اگر دارن برای زندگیشون تلاش میکنن نتیجه اشو ببینن همین

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها