علیرضا پناهیان:

آمادگی سریع کومله و ضدانقلاب نشان از نقشه قبلی دارد

علیرضا پناهیان گفت: آماده شدن سریع گروه‌های مسلح کومله و سازمان‌دهی شده مشکوک و رفتارهای عناصر ضد انقلاب با این سرعت، سوال برانگیز است و نشان از نقشه از پیش طراحی شده دارد.

آمادگی سریع کومله و ضدانقلاب نشان از نقشه قبلی دارد
کد خبر: 575468
|
۱۴۰۱/۰۷/۰۳ ۱۳:۵۰:۴۰

علیرضا پناهیان در محفل عزاداری رحلت پیامبر اسلام(ص) و شب شهادت امام حسن علیه‌السلام در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت گفت: در جامعه می توان هم با روش توجه دادن انسان ها به قیامت و معاد ایجاد انگیزه کنیم و هم می توان با توجه دادن انسان ها به مبدا هستی ایجاد انگیزه نماییم و دین داری را گسترش دهیم که ایجاد انگیزه از طریق معاد و مبدا در قرآن کریم به صراحت بیان شده است.

به گزارش حوزه نیوز، او خاطر نشان کرد: این دو روش رایج در میان انسان‌های مومن است که از نظر معرفتی در مرتبه بالایی قرار دارند و با این دو روش انگیزه پیدا می‌کنند.

پناهیان تأکید کرد: یک روش دیگر نیز وجود دارد که به صورت تجربی است و ایجاد انگیزه می کند تا انسان ها با مد نظر قرار دادن نتیجه معاصی به سمت هدایت پیش روند.

وی اظهار داشت: باید بررسی نمود، سیره رسول خدا در ایجاد انگیزه و نهادینه نمودن دین داری در جامعه به چه صورت بود چرا که شناخت سیره رسول خدا می تواند در بسیاری از امور راهگشا باشد.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: آثار عینی و اجتماعی دین داری در ابتدای صدر اسلام با توجه به عملکرد نبی خدا توانست مردم را به سمت دین داری سوق دهد.

پناهیان تاکید کرد: بر اساس بعضی از نظر سنجی‌ها حتی کسانیکه حجاب درستی ندارند از نظر اعتقادی قائل به حجاب هستند اما بنا به دلایلی خود را ملزم به حجاب نمی دانند.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: آنگونه که فقه را تفصیل داده ایم درباره آثار احکام خدا بحث علمی نکرده ایم به همین خاطر بیش از ۴۰ سال، مسئله ای مثل حجاب هنوز محل بحث است و مباحث عمیقی در این خصوص انجام نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن کریم برای ایجاد انگیزه حجاب می فرماید خانم ها حجاب داشته باشند تا آزرده نشوند و اصلا در ایجاد انگیزه حجاب مبحث بهشت و جهنم شاید کاربردی نباشد.

پناهیان تاکید کرد: تا به امروز چه برنامه‌هایی در صدا و سیما و کتاب‌هایی را در جامعه منتشر کرده‌ایم که بگوییم در اروپا و جوامع غربی منافع برهنگی و ضررهای آن چیست؟

وی افزود: بیشتر روایاتی که در خصوص نماز شب است به آثار دنیوی آن پرداخته است در حالی که عده ای از این آثار غافل هستند.

سخنران حرم بانوی کرامت اظهار داشت: دشمنان مسیر اشتباهی را دنبال می‌کنند چراکه فکر می کنند اگر موافق بی‌حجابی باشند مردم نیز از آن‌ها حمایت می‌کنند در حالی که اینگونه نیست.

پناهیان تأکید کرد: در کشورهای غربی برهنگی جز با سیاست و اهداف امنیتی سرمایه‌داران بزرگ ایجاد نشده است چرا علاقه طبیعی مرد و زن به سمت برهنگی نیست و قدرت‌های غربی و سرمایه‌داری هزینه‌های گزافی انجام داده اند تا جوانان به سمت برهنگی بروند.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه با اشاره به اتفاقات روزهای اخیر گفت: آماده شدن سریع گروه‌های مسلح کومله و اغتشاش سازمان دهی شده مشکوک و رفتارهای عناصر ضد انقلاب با این سرعت، سوال برانگیز است و نشان از نقشه از پیش طراحی شده دارد.

پناهیان خاطر نشان کرد: لازم است طلبه‌ها با استفاده از روایات و علوم تجربی مباحث اجتماعی مسئله حجاب را تبیین کنند.

وی تأکید کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر بخشی از بودجه خود را صرف تولید کتاب‌هایی نماید که مسئله حجاب را به درستی تبیین می‌کنند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: هر کسی کمک به عقلانیت کند در حقیقت به دین کمک نموده است چرا که دین اسلام چیزی جز عقلانیت نیست.

پناهیان افزود: دشمنان در راستای ترویج بی حجابی فراوان فعالیت می کنند و در مقابل نیز ما کم کاری نموده‌ایم.

وی تأکید کرد: رسول خدا کلام خودشان را در سطح عقول مردم تقلیل دادند اما متأسفانه عده ای حتی نخواستند کلام رسول خدا را بفهمند و حتی در لحظات آخر هم نگذاشتند رسول خدا وصیت نامه بنویسد و به رسول خدا توهین کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها