نماینده مجلس انقلابی: یک دختر هنجارشکن مرده؛ این همه سرو صدا ندارد

وجود گشت ارشاد یک مطالبه مردمی است. برخی با برنامه‌ریزی می‌خواهند هنجارشکنی کنند و این خیلی طبیعی است که ما این افراد را بازداشت خواهیم کرد

نماینده مجلس انقلابی: یک دختر هنجارشکن مرده؛ این همه سرو صدا ندارد
کد خبر: 574706
|
۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ۰۴:۰۵:۰۰

درگذشت مهسا امینی واکنش زیادی در افکار عمومی گذاشت اما تا این لحظه پاسخی اقناع‌کننده ارائه نشده است.

به گزارش رویداد۲۴ ، مهرداد ویس کرمی نماینده خرم‌آباد گفت:

هنوز که چیزی ثابت نشده است. مگر اثبات شده که مهسا امینی را گشت ارشاد کشته است؟ من نمی‌دانم دلیل این همه سر و صدا کردن وقتی هنوز جواب پزشکی قانونی نیامده است، چیست؟

به اعتقاد بنده در خصوص گشت ارشاد «غلو» صورت گرفته است. جامعه باید دارای نظارت باشد، به هر حال باید اخلاق و پوشش جامعه مناسب باشد و این در تمام دنیا مرسوم است. در ضرورت وجود «گشت ارشاد» که هیچ شکی نیست، بحث بر سر شیوه و مدل کار آن است که البته شیوه و مدل کار هم همیشه مورد تایید همه قرار نمی‌گیرد.

آنچه باید به آن توجه کنیم این است که تصمیمات و قوانین بای مبتنی بر قوانین شرعی و اسلامی باشد؛ باید از تجارب کشور‌های مختلف در این زمینه استفاده کنیم تا دیگر از بروز بی‌حجابی جلوگیری کنیم. ما قانون همه و هیچ را اصلا قبول نداریم؛ برخی می‌گویند گشت ارشاد باید منحل شود که اصلا چنین چیزی ممکن نیست!

وجود گشت ارشاد یک مطالبه مردمی است. برخی با برنامه‌ریزی می‌خواهند هنجارشکنی کنند و این خیلی طبیعی است که ما این افراد را بازداشت خواهیم کرد! کسانی‌که بدحجاب یا بی‌حجاب هستند، جزو مردم عادی نیستند؛ چون مردم عادی سرگرم زندگی و مسائل مربوط به خودشان هستند نه این چیزها! نمی‌شود که با یک خطا یا اتفاق، کل مجموعه گشت ارشاد را زیر سوال ببریم.

باید در خصوص برهنگی تعریف مشخص ارائه دهیم. اگر یک زنی یک مانتوی بلند بپوشد، اما این مانتو جلوباز باشد و جلوی بدنش را به نمایش می‌گذارد و شلوار پاره و تاپ می‌پوشد آیا این برهنه است یا پوشیده؟

شما مگر نماینده نسل جدید هستید؟ نماینده نسل جدید خودشان هستند و کسی حق ندارد حرف خودش را در دهان بقیه بگذارد. در میان همین نسل جدید هم کسانی را داریم که عاشق انقلاب و اسلام هستند. شهید حججی هم از همین نسل جدید بود. کسی حق ندارد هنجارشکنی کند والسلام.

در همه جای دنیا، قانون ملاک است. این قانون باید مجری داشته باشد و گشت ارشاد هم فقط یک مجری قانون است همین. بالاخره باید هنجارشکن‌ها مجازات شوند نمی‌شود که همینطوری آن‌ها را رها کنیم. از سویی دیگر؛ کسی حق ندارد در مقابل گشت ارشاد یا مجری قانون گردن‌کشی کند!

حتی در کشور‌های مدعی دموکراسی در مقابل کسی‌که جلوی پلیس می‌ایستد، ساکت می‌نشیند؟ قطعا نه؛ بنابراین به اعتقاد بنده به‌جای دامن زدن به ناهنجاری‌های اجتماعی و خود را مردم جا زدن، باید از گشت ارشاد حمایت کنیم.

ما این همه شهید ندادیم که برخی ارزش‌های ما را بی‌ارزش نشان دهند حالا ممکن است من در یک مورد خاص به یک مجری قانون، انتقادی داشته باشم که آن هم راه قانونی دارد و می‌توان از راه قانونی پیگیری کرد. به‌جای رفع اشکال که کل گشت ارشاد را نباید زیر سوال ببریم!

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • رزمنده دفاع مقدس ارسالی در
    سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱

    با سلام ادامه کار گشت ارشاد مصداق بارز منکر است، رفتار گشت ارشاد تا کنون باعث وهن آئین احمدی و انقلاب شده لذا چنانچه بساط آن توسط مسئولین برچیده نشود بعد از این بجای دختران معصوم این دیار، گشت ارشاد رزمندگان دفاع مقدس را در مقابل خود خواهد دید.طبق فرموده رهبری( آتش به اختیار)

  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱

    از کجا میگی گشت ارشاد مطالبه مردمیه ؟

  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱

    حقش بود که مرده....وبا این نماینده محترم هم نظرم

  • احمد ارسالی در
    سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱

    بحث حجاب باید محلی باشد مثلا کردها خود پوشش دارند ونیازی به امر ونهی آنچنانی نیست آقای نماینده بالاخره یک دختر ایرانی در اثر رفتار مجریان قانون کشته شده چوب که از لای ابرها به او نخورده، در ثانی انقلاب قبل از جنگ تحمیلی بود وجنگ را صدام به ما تحمیل کرد وماهم ادامه دادیم تاکی چوب آنرا به سرمردم می کوبی!!

  • Shahpoor abdoli ارسالی در
    سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱

    اینقدر ترسیدید که جرات ندارید اسم نماینده رو ببرید

  • ناشناس ارسالی در
    سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱

    ولی جرج فلوید معلوم الحال سرو صدا داشت

  • غلام احمدنژاد ارسالی در
    سه‌شنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۱

    گشت ارشاد و حجاب اجباری جز از دشمن ساختن مردم برا نظام و تنفر و نفرت از نیروهای زحمت کش و جان برکف سود دیگه ای نداره اگه نمیدونین بدونین اگر هم میدونید و این کار رو میکنید شما دشمن مردم و این نظام هستین بالاترین مقام این کشور رهبر عزیزمون هم موافق این کار نیستند و بارها به طرق مختلف گفتند جانم فدای رهبر این بار هم مثل همیشه با درایت این دشمن سازی و فتنه انگیزی شمارو در نطفه خفه میکنند هر چقدر نیروی نظامی و نیروی اجرائی کشور دستاورد به دست میارند شماها با فتنه جدید نمیزارین دیده بشه و کام مردم هر چند اندک شیرین بشه مهسا امینی دختر ایران زمین هست و بابت فوتش متاسفیم باید پیگیری بشه ولی نه با شورش و همراهی دشمنان وجودی ایران

    • ناشناس ارسالی در
      یکشنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۱

      آقای نماینده محترم شما بجای اینکه مردم را به آرامش هدایت کنید دارید ه

  • حسن ارسالی در
    چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

    نماینده بی احساس وبی عاطفه اگه دختر خودت بود این حرف رو میزدی در ضمن پوشش این دختر موردی نداشت.

  • میثم ارسالی در
    چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

    واقعا ب عنوان یک لر باعث تاسفه ک نماینده شهرمان اینگونه سخن میگه البته سالهاس ک نمایندگان بیسواد وبادروغ و خالی بندی رای قومیت های بزرگ رو میخرد و همیشه لرستان و خرم آباد محروم دارای نماینده ایی بی سواد است که همیشه باعث سرافکندگی استان شدن شک نکنین فرد بسیار نزدیک از بستگان یاتو گشت ارشاده یا ازاین راه پولی ب جیب میزنه وگرنه نمایندگان استان همیشه ساکت بودن

  • یوسف ارسالی در
    چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱

    اولا از کجا مطالبه بودن گشت ارشاد را از سوی مردم بلغور میکنی،ثانیا” آیا با بچه ۲۲ ساله تو هم اینکار را میکردند باز هم این مزخرفات را میگفتید، ثالثا هزاران اختلاس، رانت و ربا و احتکار روزانه تو مملکت صورت می گیرد برخورد با آنها مطالبه مردم نیست و آزادانه نماینده تحمیلی مثل تو در روز روشن از انحصار خودرو و فولاد و غیره رشوه و شتیله میگیرد و هیچ نضارتی هم نیست و فقط حجاب نظارت میخواهد ؟؟ خیلی وقیح هستی!!!

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها