کد خبر: 572087
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۰۶:۰۶:۰۰
| |

رضا کیانیان: یک مسئول پیدا کنید که اپوزیسیون نباشد

ما کلا در کشورمان سوال کردن را کم داریم. ما از کی باید سوال کنیم؟ از هر کسی که سوال می‌کنیم می‌گویند بله درست می‌فرمایید و می‌بینیم که آنها اپوزیسیون‌تر از ماست.

رضا کیانیان: یک مسئول پیدا کنید که اپوزیسیون نباشد
کد خبر: 572087
|
۱۴۰۱/۰۶/۱۲ ۰۶:۰۶:۰۰

رضا کیانیان با حضور در همایش فقر و نابرابری آموزشی صحبت‌های خود را با یک داستان شروع کرده و گفت: در جنگی مردان مهاجم به زنان حمله و تجاوز کردند. اما یک زن سرباز را کشت و سرش را جدا کرد. از خانه که بیرون آمد، به زنان دیگر گفت که من نگذاشتم به من تجاوز شود و سر این سرباز را از تنش جدا کردم. زنان او را کشتند و اینجا بود که خفت جایگزین شرافت شد.

به گزارش انصاف‌نیوز، او افزود: سالیان سال است که از عدالت و برابری می‌شنویم، بله این موضوعات خیلی خوب است اما چرا و چگونه این عدالت باید برقرار شود؟ مسئولان حاضرند ساعت‌ها درباره عدالت برای ما صحبت کنند اما چرا هر شرایط روز بدتر می‌شود؟

این هنرمند کشورمان تاکید کرد: من پسرم را برای تحصیل به خارج از ایران فرستاده‌ام. وقتی زنگ می‌زد می‌گفت: «خیلی عجیب است. هر بچه‌ای هر مزخرفی را می‌پرسد و معلم می‌گوید: «به به چه سوال خوبی پرسیدی. الان به شما جواب می‌دهم.» و جواب او را می‌دهد.»

با این روش کسی خجالت نمی‌کشد که سوال کند. ما کلا در کشورمان سوال کردن را کم داریم. ما از کی باید سوال کنیم؟ از هر کسی که سوال می‌کنیم می‌گویند بله درست می‌فرمایید و می‌بینیم که آنها اپوزیسیون‌تر از ماست.

یعنی شما یک مسئول پیدا کنید که اپوزیسیون نباشد و از عملکرد خود دفاع کند. یعنی سوال جواب ندارد. سوال این است که شما در زمان وزارت در وزارت آموزش و پرورش چطور نتوانستید با تمام این افکار زیبا و درخشنده به اهداف خود برسید؟ قاعدتان می‌گویند: «در این نظام و با این مسئولین نمی‌شود!» چرا نمی‌شود؟ چون ما بلد نیستیم که سوال کنیم و اصلا اجازه نداریم که سوال کنیم.

او تاکید کرد: من تئاتری هستم. مبنای تئاتر گفتگوست. مبنای آن مونولوگ نیست که یکی حرف بزند و بقیه گوش کنند.

الان در تمام سطوح این شکلی است. یعنی گفتگو هر وقت در کشور شکل بگیرد آن رشد خواهیم کرد و اگر نگیرد در همین سطح می‌مانیم و خفت می‌ماند و شرافت نمی‌ماند. چرا حاکمیت ما با علوم انسانی مخالف است؟ آقای خمینی می‌گفتند: «حوزه با فلسفه مخالف است!» چرا حوزه با فلسفه مخالف است؟ برای این که فلسفه معاصر سوال می‌کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها