کد خبر: 570818
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۴ ۱۹:۱۰:۰۱
| |

آیا خانم‌ها می‌توانند پس از طلاق مهریه خود را به اجرا بگذارند؟

ق وکالت دادن به وکیل طلاقی که مد نظر دارید قطعا می تواند به شما و روند طلاق گرفتن کمک کند. حق وکالت به آن معنا است که شما از این به بعد اختیارات اطلاعات و تصمیمات حقوقی خود را به وکیل داده اید.

آیا خانم‌ها می‌توانند پس از طلاق مهریه خود را به اجرا بگذارند؟
کد خبر: 570818
|
۱۴۰۱/۰۶/۰۴ ۱۹:۱۰:۰۱

 امروزه با افزایش اختلافات خانوادگی، متاسفانه ارتباط بین زوجین به طلاق گره می خورد ولی مهمترین نکته آن است که برای جدایی از همسران خود ابتدا باید به دنبال بهترین وکیل طلاق در ایران برویم.البته که پیدا کردن وکیل پایه یک دادگستری سخت خواهد بود ولی شدنی است.

به گزارش خبرانلاین، پیگیری امور قضایی، رفت و آمد به دادگاه ها و دریافت ابلاغیه و نوشتن دادخواست و... از جمله مواردی هستند که افراد عادی نمی توانند تمامی آن ها را تکمیل کرده و یا وقت آن را نخواهند داشت که به این امور ها رسیدگی کنند. بهترین انتخاب آن ها اختیار کردن یک وکیل طلاق خواهد بود. در ادامه با سوالات بسیار مهم در رابطه با طلاق رو به رو خواهید شد و البته که بهترین وکیل طلاق را هم ذکر خواهیم کرد.

گرفتن طلاق به چند صورت انجام خواهد شد و سرعت کدام روش بیشتر خواهد بود؟

طلاق بین زوجین به دو صورت اتفاق ادامه خواهد افتاد، اولین نوع آن است که طلاق توافقی انجام شود که سریعترین مورد است و زوجین سریع تر از هم جدا خواهند شد. دومین مورد آن است که یکی از زوجین راضی به طلاق بوده و طرف دیگر راضی به طلاق نخواهد بود. در این مورد شما باید دلایل بسیار محکمی از طرف مقابل ، در دادگاه رو نمایی کنید و با تصمیم گیری قاضی پرونده بتوانید از همسر خود جدا شوید. البته این را هم در نظر داشته باشید که گرفتن بهترین وکیل طلاق در موسسه حقوقی صدای وکیل سرعت کار های شما را افزایش خواهد داد ولی اگر بخواهید خود شما ادامه دهید ممکن است چندین مدت طول بکشد و البته این احتمال هم وجود خواهد داشت که اجازه طلاق صادر نشود.

آیا زنان همیشه می توانند از همسران خود جدا شوند؟

قطعا خیر؛ بهتر است بدانید که مردان می توانند همسر خود را طلاق دهند ولی با توجه به قوانین زن ها اختیار همچین عملی را نخواهند داشت. البته که اگر برخی از موارد رعایت نشود قطعا حق طلاق به زنان توسط دادگاه ارائه خواهد شد. این نوع از موارد عبارت اند از:

پرداخت نکردن نفقه: نفقه جزء اختیارات خانم ها محسوب می شود و البته که خانم ها در زندگی مشترک خود اجازه گرفتن نفقه خود را خواهند داشت و در صورت پرداخت نکردن نفقه می توان از همسر خود جدا شد.

محکمویت همسر به ۵ سال حبس و البته بیشتر: دومین موردی که خانم ها می‌ توانند بدون هیچ ایرادی از همسر خود جدا شوند، موقعی است که همسر آن ها به بیش از ۵ سال حبس زندان محکوم شود. با توجه به قوانین قانون اساسی، احضاریه پس از ثبت درخواست خانم به زندان رفته و البته که همسر باید تصمیم خود را بگیرد.( توجه داشته باشید که همسر می توانند میزان طلاق گرفتن را به تاخیر بیندازد ولی در انتها حق طلاق با خانم خواهد بود و نمی‌ توان جلوی آن را گرفت.)

اعتیاد داشتن همسر به مواد مخدر به صورتی که در زندگی مشترک اختلالاتی را ایجاد کند: با توجه به قوانینی که از قبل تعیین شده، افرادی که اعتیاد شدید به موارد مخدر دارند و این موضوع سبب تخریب زندگی مشترک شده باشد،همسرانشان بدون قید شرط می توانند از آن ها جدا شوند.

دست بزن داشتن (جنون همسر): کتک زدن خانم و التبه داشتن جنون ناشی از اختلالات عصبی از جمله موادی است که می تواند جان زنان را به خطر بیندازد پس با توجه به این مورد زنان بدون قید شرط می توانند حق طلاق را دریافت کنند.

ناپدید شدن و مفقود الاثر شدن همسر به مدت شش ماه و بیشتر: آخرین موردی که زنان می توانند از همسر خود جداشوند زمانی است که همسر به مدت شش ماه از زندگی خود بیرون رفته باشد و اثری از وی نباشد. دلیل حق طلاق هم آن است که در این مدت نفقه به خانواده داده نشده و البته که امرار معاش خانواده به مشکل بزرگ برخورد کرده است.

چرا مراجعه به دفاتر وکالت طلاق به هنگام طلاق واجب است؟

از سوالاتی که توسط کاربران مطرح می شود، آن است که چرا باید وکیل طلاق بگیریم؟ این سوال پاسخ مشخصی خواهد داشت، به این دلیل که وکلای پایه یک دادگستری با قوانین بسیار آشنا است و البته که طلاق را تسریع خواهند کرد، داشتن فن بیان بسیار عالی و البته وجود دانش در زمینه های مختلفی همچون حقوق واجب شده است که برای طلاق گرفتن وکیل اختیار کنید. البته شما می توانید با درخواست از سمت وکیل خود نیز از طرف مقابل خسارت هایی دریافت کنید. بهترین وکلای طلاق در موسسه حقوقی صدای وکیل فعالیت هایی از این قبیل انجام می دهد و شما می توانید با تماس و یا گرفتن نوبت به آن ها مراجعه کنید و شرح پرونده خودتان را بفرمایید.

حق اسقاط در تجدید نظر خواهی و فرجام خواهی یعنی چه و چه ثمری خواهد داشت؟

توجه داشته باشید که در دادگاه ها نظر خواهی توسط قاضی پرونده انجام می شود و در نهایت قاضی پرونده تصمیمی خواهد گرفت که شاید به طلاق منجر شود و شاید هم به طلاق منجر نشود. توجه داشته باشید که خانم ها و آقایان می توانند به حق قاضی پرونده اعتراض داشته باشند و بازنگری پرونده را خواستار شوند. در این صورت دوباره وقت دادگاه برای شما تعیین خواهد شد و دوباره پرونده شما خوانده خواهد می شود و مجدد نیز تصمیم گیری هایی توسط قاضی پرونده صورت خواهد گرفت نتیجه نیز اعلام می شود.( توجه داشته باشید که دیگر پس از این مورد نمی توانید اعتراض داشته باشید به این دلیل که پرونده شما به صورت مجدد باز شده و خوانده شده است)

وکالت نامه در روند طلاق چقدر تاثیر خواهد داشت؟

حق وکالت دادن به وکیل طلاقی که مد نظر دارید قطعا می تواند به شما و روند طلاق گرفتن کمک کند. حق وکالت به آن معنا است که شما از این به بعد اختیارات اطلاعات و تصمیمات حقوقی خود را به وکیل داده اید و وکیل شما می تواند در دادگاه ها حاضر شود و از شما دفاع کند. البته مزیت وکالت نامه آن است که دیگر نیازی نیست شما مدارکی را امضا کنید و هر دفعه در دادگاه حضور یابید.(پیشنهاد می شود که اگر شما پرونده طلاق دارید سریعا به وکلای سایت صدای وکیل رجوع کرده و تماس حاصل فرمایید، قطعا با داشتن وکیل طلاق توافقی و ارجاع دادن وکالت نامه روند طلاق شما تسریع خواهد یافت).

یکی دیگر از سوالات تکراری کاربران آن است که بعد از طلاق گرفتن دیگر زنان حقی بر گرفتن مهریه نخواهند داشت ولی اینگونه نیست. مهریه حق زندگی مشترک خانم ها خواهد بود و البته که در هر بازه زمانی‌ می‌ توانند آن را به اجرا بگذارند.

تیم صدای وکیل از وکلای خانم و آقا با سابقۀ درخشان در پرونده کاری‌شان تشکیل شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره با کارشناسان صدای وکیل و رزرو وقت جلسه با وکیل طلاق توافقی به سایت صدای وکیل به نشانی https://sedayevakil.com/ مراجعه کنید. همچنین راه‌های ارتباط سریع برای تماس تلفنی و مشاوره حقوقی از طریق واتساپ هم در اختیار شما است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها