کد خبر: 569715
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۲۱:۳۶:۳۰
| |

شریعتمداری: برجام فرصتی برای وفاق ملی است/ نسبت به مذاکره‌کنندگان نگاه خویشتندارانه داشته باشیم+ صوت

محمد شریعتمداری وزیر پیشین کار ایران می‌گوید برجام فرصتی برای وفاق ملی است بنابراین باید نسبت به مذاکره کنندگان نگاه خویشتندارانه داشته باشیم.

شریعتمداری: برجام فرصتی برای وفاق ملی است/ نسبت به مذاکره‌کنندگان نگاه خویشتندارانه داشته باشیم+ صوت
کد خبر: 569715
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۲۱:۳۶:۳۰

محمد شریعتمداری وزیر پیشین کار ایران درباره برجام سخنانی مطرح کرده است.

به گزارش رویداد ۲۴، او که در جمع همکاران سابق خود بوده می‌گوید: اگر در کشور ما منازعه‌ای وجود داشت با بسیاری از اهداف مهم آن عرصه آنچه که منفعت ملی ایران ایجاب می‌کند را از دست خواهیم داد. اینکه می‌گویم مناقشه، دعوا و مخاصمه بنیان‌های امید را در جامعه خشک می‌کنند، نمونه‌های فراوانی دارد که یکی از نمونه‌های مورد بحث آن موضوع برجام است. واقعا اگر قرار باشد در این موضوع به دعوا و منازعه‌های خود ادامه دهیم، بی تردید به نتیجه مطلوبی دست نخواهیم یافت.

وی ادامه داد: ما در این موضوع حتما باید یک نگاه خویشتن دارانه‌ای را نسبت به کسانی که امروز مذاکره می‌کنند، داشته باشیم. اگر ما نمی‌پسندیم و نمی‌پذیریم وقتی گروه مطلوب ما در حال مذاکره است، گروه‌هایی در داخل کشور رفتارهایی را از خودشان نشان می‌دهند و شرایطی را فراهم می‌کنند که فضای داخل را متشنج می‌کنند که البته در بیرون از کشور هم نمود دارد و تاثیر خود را روی روند مذاکرات می‌گذارد، همراهی و همگامی با هیئت مذاکره کننده و همه کسانی که در حوزه دیپلماسی مشغول فعالیت هستند و از نوع نگرش‌ آنها و توییت ها و مقالاتی که منتشر می‌کنند بدست می آید.

وزیر سابق با لحنی طنز آمیز می‌گوید مشخص نیست ما اگر قوه قضاییه، مجریه یا مقننه را برعهده داشتیم این رویه را پیش می‌بردیم یا نه. به هر صورت در حوزه سیاست ورزی و رسانه‌ای یک موضع همراه را با افرادی که در صحنه هستند، داشته باشیم یک غنیمت است و شرایط را مطلوب می‌کند تا انشاالله روند مذاکرات ادامه پیدا کند و نتیجه در خور و شایسته‌ای که منافع ملی ملت را تامین‌ کند، برسیم.

شریعتمداری با بیان اینکه خیلی خوشحال و خوشبختیم که امروز در شرایطی هستیم که موضوع مذاکرات برجام نه تنها به یک موضوع مورد مناقشه در جامعه داخلی تبدیل نشده، بلکه یکی از مظاهر ایجاد وفاق و تفاهم ملی در کشور نیز می‌تواندهمین برجام باشد. همین تفاهم گروه‌های سیاسی و افراد تاثیر گذار برسر برجام و البته با عبرت آموزی از انچه که در پیش از خروج امریکا از برجام و اقدامات پسابرجامی آنها شاهد بودیم، حتما نتیجه مذاکرات در این دور با قوت بیشتر و اخذ تضمین‌های مناسب برای استفاده بیشتر از آن، اتفاق خواهد افتاد.

این فایل را در ادامه بشنوید:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها