عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده مجلس دهم:

چه باورتان بشود و چه نشود، امضای زاکانی پای کمیسیون تصویب برجام در مجلس بود/ تندروها گفتند مجلس، برجام را در عرض ۲۰ دقیقه تصویب کرده؛ مگر آقای زاکانی جزو تندروها نیست؟!

یک نماینده مجلس دهم می گوید که دولت پیشنهاد داد و برجام مثل تمام موافقت‌نامه‌های خارجی به مجلس آمد تا تصویب شود و به شورای نگهبان فرستاده شود. کمیسیونی که برجام را تصویب کرد و امضایی که زدند چه باورتان بشود و چه نشود، امضای آقای زاکانی بود.

چه باورتان بشود و چه نشود، امضای زاکانی پای کمیسیون تصویب برجام در مجلس بود/ تندروها گفتند مجلس، برجام را در عرض ۲۰ دقیقه تصویب کرده؛ مگر آقای زاکانی جزو تندروها نیست؟!
کد خبر: 569555
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۹ ۰۹:۲۵:۱۶

عزت الله یوسفیان ملا، نماینده مجلس دهم، در رابطه با اینکه برخی تندروهای داخلی در مورد برجام حتی مقابل امر رهبری و رئیس جمهور هم مخالفت می کنند، گفت: قبلا هم همینطور بود. گفته می شد برجام را در مجلس در بیست دقیقه تصویب کرده اند. مجلسی که در عرض بیست دقیقه به برجام رای داد چه پیشنهادی به صحن داده بود؟ امضای چه کسی پای آن چه که رای گرفته شد وجود دارد؟ دولت پیشنهاد داد و برجام مثل تمام موافقت نامه‌های خارجی به مجلس آمد تا تصویب شود و به شورای نگهبان فرستاده شود. کمیسیونی که برجام را تصویب کرد و امضایی که زدند چه باورتان بشود و چه نشود، امضای آقای زاکانی بود.

به گزارش منیبان، او افزود: همین آقایانی که در صحن سر و صدا می‌کردند و آن بزرگوار مرحوم آقای زارعی که گریه می‌کرد در حقیقت پیشنهاداتی داده بود که در کمیسیون رد شده بود. ببینید که موضوع چطور وارونه جلوه می‌گیرد؟ مگر آقای زاکانی جزو تندروها نیست؟! چطور شد که تندروها گفتند مجلس، برجام را در عرض بیست دقیقه تصویب کرده است، ولی گفته نشد که این پیشنهاد در کمیسیون و توسط شخص آقای زاکانی تصویب شده بود؟! این موضوع ۹۳ روز در کمیسیون بود. رئیس این کمیسیون آقای زاکانی بود. مجلس آنقدر منتظر ماند که آقایان زاکانی و حداد عادل و تمامی عزیزان تندرو که در آن کمیسیون بودند به نتیجه برسند. اگر تندروها در برجام اشکالی می‌دیدند چرا برجام را در همان کمیسیون رد نکردند؟! وقتی نمایندگان به برجام رای دادند این متن مورد تایید تندروها بود. امروز هم مطمئن باشید که اگر مخالفتی می‌کنند جو را مناسب می‌بینند. جو بر علیه آقای روحانی و ظریف بود و کار کردن بر علیه این طیف برای آنها مهم بود نه برجام. اگر چهار روزنامه از این افراد حمایت می‌کرد، چهل رسانه بر علیه آنها بود. این طیف به شرایط نگاه می‌کنند و اگر ببینند جو مساعد است، مخالفین موافق خواهند شد.

یوسفیان ملا تاکید کرد: جو مساعد برای تندروها یعنی اینکه ببینند از بالا تا پایین هیچ کسی با این توافق مخالفتی ندارد. همه موافق هستند و روزنامه کیهان هم نوشت توافق را محکم کنید و آن چه را محکم کردید، امضا کنید. بر علیه برجام از کیهان تندتر نداشتیم. تندروها اگر ببینند شرایط آفتابی و ابری است و یک طرف می‌گوید بله و دیگری می‌گوید نه پس بر علیه برجام، خواهند بود.

او ادامه داد: آقایان به بایدن می‌گویند برجام را تصویب کنید که بعد از شما هم به هم نخورد این مسئله ممکن نیست. در دور بعد به احتمال زیاد بایدن نیست و حتی اگر یک نفر از هم حزبی‌های او بیاید اگر مخالف باشد نظر مخالف می‌دهد و کار خود را انجام می‌دهد. در کجای دنیا رئیس‌جمهوری که رفته می‌تواند بر رئیس‌جمهوری که هست تاثیر بگذارد؟ پافشاری خوب و لازم است ولی برخی از خواسته‌ها ممکن است زمان ببرد و به ضرر ما باشد. من زمان را به نفع خودمان نمی‌بینم. اینکه در غنی‌سازی تا ۹۰ درصد جلو رفته‌ایم ولی آیا امضای برجام می‌تواند آنها را راضی کند که به غنی‌سازی ۹۰ درصدی ایران رضایت بدهند؟! آیا بعد از امضای برجام تحمل خواهند کرد که ما از غنی‌سازی ۹۰ درصد استفاده ببریم؟!

یوسفیان ملا با تاکید براینکه باید هرچه سریعتر توافق احیا شود، گفت: اگر قرار است امضا کنیم باید زودتر امضا کنیم و اگر قرار نیست امضا کنیم و پای ضرر آن می‌ایستیم پس بایستیم، مردم ما هر روز در فشار اقتصادی هستند و نمی‌توانیم بگوییم این فشارها ناشی از تحریم نیست. مردم در مورد دارو چه مشکلاتی دارند؟ داروهای خاص پیدا نمی‌شود. ما به سرعت غنی‌سازی می‌کنیم و در این زمینه مشکلی نداریم ولی آیا غرب این وضعیت را در مورد ایران تحمل خواهد کرد؟ از این رو ما مطمئن نیستیم که با امضای برجام نرخ دلار پایین بیاید درحالیکه حتی اگر یک تومان ارزان تر شود، باز به نفع مردم است.

او در پایان گفت: من فکر می‌کنم این توافق تا آبان ماه امضا شود و اگر امضا نشود هر دو طرف کار را رها خواهند کرد البته مهلت اتحادیه اروپا کم تر بود و ایران نه رها کرد و نه تایید کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها