کد خبر: 567997
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۰ ۰۵:۱۵:۰۰
| |

سردبیر سابق کیهان: انقلابی که به اسم اسلام بود، به انواع ضعف‌ها و بدی‌ها دچار شد

آری، انقلابی که به نام اسلام و پیامبر و علی و حسین علیهم السلام برپا شده بود و باید مظهر همه خوبیها و فضیلت‌هایی می شد که این رهبران الهی حامل و مبلغ آن بودند، به انواع ضعفها و بدی‌ها و رذیلتها دچار شد که از جمله آنها پاشیدن بذر نفرت و کینه ورزی و دوقطبی سازی در جامعه به جای عفو و رحمت و گذشت و وحدت بود که تا به امروز به شدت تداوم یافته و بعضا شدت گرفته است.

سردبیر سابق کیهان: انقلابی که به اسم اسلام بود، به انواع ضعف‌ها و بدی‌ها دچار شد
کد خبر: 567997
|
۱۴۰۱/۰۵/۲۰ ۰۵:۱۵:۰۰

مهدی نصیری در کانال خود نوشت:

از استقرار جمهوری اسلامی بیش از چهل سال گذشته و شاید باید چهل سال دیگر بگذرد تا محققان و پژوهشگران بتوانند علل و عوامل دگردیسی یک نهضت و انقلاب شگفت سیاسی و اجتماعی و مذهبی را دریابند که امیدهای فراوان و بی سابقه ای را برای یک ملت و برخی ملل دیگر ایجاد کرده بود اما امروز به نقطه ای از ایستایی و ارتجاع رسیده است که در حال بازتولید همه آنچه که علیه آن انقلاب کرده بود، می باشد و گویا باید بزودی منتظر اعلام رسمی یک سلطنت اسلامی بود!

باید تاکید کنم که همگی و همه جناحهای سابق و موجود وابسته به نظام و از جمله صاحب این قلم  (به اندازه سال‌های فعالیت رسمی خود) در بروز این وضعیت تلخ سهیم هستیم و باید توبه جمعی کنیم.

آری، انقلابی که به نام اسلام و پیامبر و علی و حسین علیهم السلام برپا شده بود و باید مظهر همه خوبیها و فضیلت‌هایی می شد که این رهبران الهی حامل و مبلغ آن بودند، به انواع ضعفها و بدی‌ها و  رذیلتها دچار شد که از جمله آنها پاشیدن بذر نفرت و کینه ورزی و دوقطبی سازی در جامعه به جای عفو و رحمت و گذشت و وحدت بود که تا به امروز به شدت تداوم یافته و بعضا شدت گرفته است.

ماجرای زندگی افرادی چون هوشنگ ابتهاج که امروز دار فانی را در غربت وداع گفت، یکی از صدها نتیجه کینه ورزی و نفرت پراکنی "انقلابی" است که همچنان نائره آن تنوره می کشد و آنان که کاری از دستشان بر می آید، حاضر نیستند، آبی بر آن بپاشند و خاموشش کنند. 

مرحوم ابتهاج در خاطره ای می گوید:  "بعد از انقلاب در زندان بودم و با یک هم‌وطن، هم‌بند، ترانه‌ "ایران ای سرای امید" [که شجریان خوانده] از بلندگوی زندان پخش شد، تا که شنیدم زدم زیر گریه! هم‌بندم گفت: چرا گریه می‌کنی؟ گفتم: شاعر این ترانه منم! گفت: پس تو که این ترانه را سرودی چرا در زندانی؟»

باید ریشه های تاریخی و ایدئولوژیک و حتی ویژگی‌های خصلتی و روحی و صنفی رهبران و کنشگران محوری انقلاب و بویژه نقش و عاملیت اصل ولایت فقیه (در رسیدن به وضع موجود) که قرار بود منجی و نقطه اتکای مردم باشد تا آسیبی به انقلاب نرسد، مورد کنکاش و بررسی قرار گیرد تا معلوم شود که این لویاتان انقلابی چگونه سر بر آورده و شاید آنچه تاکنون رخ داده از نتایج سحر آن بوده و اگر صبح دولتش بدمد همگی حسرت این روزهایش را خواهیم خورد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها