کد خبر: 564172
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۰:۵۴:۵۴
| |

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا:

حیثیت جناح اصولگرا به حیثیت دولت بسته است/دیکته وزرای اقتصادی دولت غلط‌های زیادی دارد

فعال سیاسی اصولگرا گفت: حیثیت جناح اصولگرا به حیثیت دولت بسته است. اینکه می‌گویم اصولگرایان منظور منهای اصولگرایان معتدل که منتقدان جدی دولت آقای رئیسی هستند، بقیه جریان اصولگرا موفقیت و شکست دولت آقای رئیسی را موفقیت و شکست خود می‌دانند بنابراین همه جوره پشت آقای رئیسی خواهند بود.

حیثیت جناح اصولگرا به حیثیت دولت بسته است/دیکته وزرای اقتصادی دولت غلط‌های زیادی دارد
کد خبر: 564172
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۸ ۱۰:۵۴:۵۴

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که این روزها در سپهر سیاسی کشور با توجه به یکدستی دولت و مجلس، حمایت اصولگرایان از مجلس کم شده، شما نشانه کم شدن این حمایت را در کجا می‌بینید، گفت: من خیلی احساس جدی در این زمینه نداشتم. اما عمر مجلس از نصف گذشته و به انتخابات مجلس بعدی نزدیک‌تر می‌شویم. بنابراین نماینده‌های مجلس اگر بخواهند در حوزه‌های انتخابیه رای بیاورند و اگر بخواهند دائم از دولت تعریف و تمجید کرده و انتقادی نداشته باشند، ممکن است در حوزه‌های انتخابیه متهم به وکیل‌الدوله بودن شده و رای‌دهندگان هم آن‌ها را شریک دولت در برخی نابسامانی‌ها، گرانی‌ها و تحریم‌ها بدانند. به همین دلیل کاملا طبیعی است که از همین حالا، نمایندگان مجلس به فاز انتقاد از دولت بروند و مقداری هم نگاه به صندوق‌های رای دوره آینده داشته باشند.

به گزارش ایلنا، وی افزود: بخشی از  وزرا و معاونان وزرا هم واقعا متوجه شده‌اند که کارآمدی لازم در سمت‌های خود را ندارند و از ابتدا هم به خاطر تحمیل‌هایی که به دولت شده رای آورده‌اند. به هرحال مجلس هم نمی‌خواهد در این ناکارآمدی‌هایی که در بخشی از دولت وجود دارد، شریک محسوب شود. طبیعی است که بخواهند خود را از دولت جدا کنند.

مهاجری در پاسخ به این سوال که مجلس در ایام انتخابات برای حضور آقای رئیسی دعوتنامه می‌فرستاد و از او برای حضور حمایت کرد، حالا این روزها وزرای دولت را استیضاح می‌کند. این رفتار را چطور می‌بینید؟ گفت: اوایل دولت، اکثریت مطلق وزرا کارنامه روشنی نداشتند و در واقع دیکته نانوشته بودند. به همین دلیل نمایندگان به دلیل اینکه امیدوار بودند این وزرا بتوانند کار کنند، به آنها رای دادند. الان نزدیک به یک سال از این دولت گذشته، وزرا دیکته نوشته‌اند و دیکته‌ای که نوشته شده غلط دارد. به خصوص این غلط‌ها در حوزه‌های اقتصادی خود را بیشتر نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: اینکه نمایندگان به خاطر وضعیت اشتغال از وزیر کار ناراضی بودند، در وزارت صمت انتقادات فراوانی به موضوعات کارخانجاتی که نتوانستند به تولید مطلوب برسند، فرآیند نگران‌کننده صنعت خودروسازی در کشور و موارد شبیه دیگر وجود دارد و همچنین در مورد وزارت جهادکشاورزی ناکارآمدی‌هایی در تامین مایحتاج کشاورزی مردم به وجود آمده و پرونده‌ای که سازمان بازرسی به آن ورود کرد، همه نشان می‌دهد که نمایندگان مجلس حساس شده و دیکته‌هایی که الان نوشته شده را پر از غلط می‌بینند و طبیعی است که مجلس و دولت شاخ به شاخ شوند. به هر حال ماه عسل خیلی طولانی نیست.

این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که در نهایت عدم حمایت اصولگرایان از دولت را تا کجا می‌بینید آیا در ادامه شاهد نوعی چالش جدی خواهیم بود یا خیر، گفت: خیر شاهد چالش جدی نخواهیم بود. دولت آقای رئیسی دولت کاملا اصولگراست و در واقع حیثیت جناح اصولگرا به حیثیت دولت بسته است. اینکه می‌گویم اصولگرایان منهای اصولگرایان معتدل است که منتقدان جدی دولت آقای رئیسی هستند، بقیه جریان اصولگرا موفقیت و شکست دولت آقای رئیسی را موفقیت و شکست خود می‌دانند. به هر حال این خطر را احساس می‌کنند که دولت آقای رئیسی در پایان چهار سال رقیبی داشته باشد که آن رقیب شاید بتواند در جاهایی از تبلیغات انتخابی موفق‌تر از آقای رئیسی عمل کند. به همین دلیل جریان اصولگرا حاضر نیست این اتفاق بیافتد و همه جوره پشت آقای رئیسی خواهند بود. بنابراین خواهید دید با همه انتقادات مجلس از دولت، موقعی که احساس خطر کنند کاملا پشت دولت خواهند آمد. گرچه ممکن است به اندازه قبل حامی نباشند اما در هر حال حمایت قابل توجهی از آقای رئیسی خواهند داشت.

مهاجری در پاسخ به این سوال که برخی از شکاف میان آقای رئیسی و قالیباف صحبت می‌کنند، این مساله را چقدر صحیح می‌دانید. اگر این شکاف وجود دارد حاصل چه رفتاری بوده و در پایان چه سرنوشتی خواهد داشت، گفت: آقای قالیباف در مجلس گاهی انتقادات تندی علیه دولت انجام می‌دهد که شاید در افکار عمومی نشان‌دهنده چالش رئیس مجلس و رئیس دولت است. من در مورد اینکه آیا اختلافاتی پشت پرده رخ داده و بین این دو اختلافاتی وجود دارد، خبر ندارم. اما فرض کنید در مورد ارز ۴۲۰۰ تومانی اختلاف جدی بین مجلس و دولت وجود دارد. حتی رئیس‌جمهور در تلویزیون از مجلس انتقاد می‌کند و رئیس مجلس از تریبون مجلس به دولت انتقاد می‌کند. یک تک مضرا‌ب‌های این چنینی شنیده می‌شود اما اینکه این نشان‌دهنده اختلاف یا گسترش اختلاف هست را من خبری ندارم.

مهاجری در پاسخ به این سوال که عدم حمایت اصولگرایان از رئیسی ممکن است در انتخابات ۱۴۰۴ به ضرر دولت تمام شده و سراغ نامزد دیگری بروند یا بار دیگر شاهد حمایت‌ها خواهیم بود؟ گفت: ریاست جمهوری در ایران معمولا ۸ ساله است، طبیعی است که آقای رئیسی وقتی در پایان ۴ سالگی دولت خود قرار بگیرد تازه تجربیات یک رئیس‌جمهور را پیدا کرده است. طبیعتا اصولگرایان حاضر نیستند گزینه دیگری را معرفی کنند که تازه بخواهند از آن حمایت کرده و در مقابل آقای رئیسی قرار دهند بنابراین تمام قد از آقای رئیسی بار دیگر حمایت خواهند کرد. 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها