کد خبر: 563160
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۱۹:۳۵:۳۳
| |

بررسی دادگاه حمید نوری در کمیسیون امنیت ملی مجلس

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: در بخشی از جلسه امروز کمیسیون به موضوع دادگاه آقای حمید نوری پرداخته شد.

بررسی دادگاه حمید نوری در کمیسیون امنیت ملی مجلس
کد خبر: 563160
|
۱۴۰۱/۰۴/۲۱ ۱۹:۳۵:۳۳

​ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز سه شنبه (۲۱تیر) این کمیسیون، اظهار داشت: در بخشی از جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، به موضوع دادگاه آقای حمید نوری، یکی از شهروندان ایرانی در سوئد پرداخته شد. 

به گزارش فارس، آقای حمید نوری، یک شهروند ۶۰ ساله ایرانی است که با دام گذاری و توطئه گروهک‌های ضدانقلاب، در فرودگاه استکهلم بدون مستندات کافی بازداشت و تحت محاکمه قرار گرفته است. 

وی افزود: مدعیان این پرونده افراد وابسته به گروهک‌هایی مانند منافقین هستند که در سابقه خود اقدامات مختلفی تروریستی دارند که به دلیل جرایم ارتکابی شان، باید تحت محاکمه قرار بگیرند و دولت سوئد بدون بررسی سوابق و پیشینه آنان، برای این افراد مساله دار فرصت ابراز وجود فراهم کرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: از سوی دیگر از منظر حقوق بین الملل صلاحیت دادگاه سوئد برای رسیدگی به مسائل فرامرزی مورد انتقاد است. آقای نوری در جریان محاکمه هم با تضییقات مختلفی مواجه بوده و این عادلانه بودن دادرسی و ادعا‌های نظام قضایی سوئد در حمایت از حقوق بشر را زیر سوال قرار داده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها